Η ανάπτυξη της τεχνολογίας φαίνεται να αλλάζει την παγκόσμια αγορά εργασίας και μάλιστα σε περιοχές όπου ήταν συνυφασμένες με το φθηνό εργατικό δυναμικό – και όλα δείχνουν ότι είμαστε ακόμη στην αρχή.
Σε μία βιομηχανία που βρίσκεται στην επαρχία Λιαονίνγκ στο βορειοανατολικό τμήμα της Κίνας, οι ρομποτικοί βραχίονες εκτελούν προγραμματισμένες κινήσεις σύμφωνα με τις εντολές που λαμβάνουν από ένα πρόγραμμα ηλεκτρονικών υπολογιστών.
Μεγάλη Παραίτηση: Πώς βοηθά η τεχνητή νοημοσύνη
«Τα βιομηχανικά ρομπότ έχουν ευρεία χρήση στην παραγωγή οχημάτων, ενώ μπορούν να αναβαθμίσουν την ασφάλεια στη διαδικασία της παραγωγής, όπως και τη λειτουργικότητα της όλης διαδικασίας, με χαμηλό εργατικό κόστος», δήλωσε στο XINHUA ο Ζανγκ Λέι τεχνικός διευθυντής της εταιρίας SIASUN Robot & Automation Co. Ltd.
Η SIASUN Robot ιδρύθηκε το 2000 και έχει ηγετική θέση στην κινεζική βιομηχανία ρομποτικής, καθώς αναπτύσσει ρομπότ για τομείς όπως, η βιομηχανική παραγωγή, η προσφορά υγειονομικών και άλλων υπηρεσιών για την κατανάλωση προϊόντων.
Φαινόμενα μαζικών αποχωρήσεων
Την ίδια ώρα, όλο και λιγότεροι νέοι ηλικίας περίπου 20 ετών φαίνεται ότι είναι διατεθειμένοι να δουλέψουν σε εργοστάσια της Ασίας όπου παράγονται πιο προσιτά προϊόντα, από ρούχα έως ηλεκτρονικά, σε σύγκριση με την Ευρώπη και τις ΗΠΑ. Στη Γηραιά Ήπειρο αλλά και στην Αμερική συνεχίζουν να καταγράφονται φαινόμενα της λεγόμενης Μεγάλης Παραίτησης που ξεκίνησε το 2021 και κορυφώθηκε το 2022 με την πανδημία, με νέα και μεγαλύτερα στελέχη να εγκαταλείπουν θέσεις εργασίας που είχαν για χρόνια αναζητώντας καλύτερες συνθήκες και ωράρια.
Όλο και περισσότεροι νέοι στην Ασία δεν θέλουν να εργαστούν σε εργοστάσια πολυεθνικών ή τοπικών εταιρειών που παράγουν προϊόντα κυρίως για εξαγωγές, όπως προκύπτει από έρευνα της Wall Street Journal. Εταιρείες στη χώρα προσπαθούν να κάνουν το περιβάλλον εργασίας πιο δελεαστικό με επιπλέον παροχές και ταυτόχρονα κρούουν κώδωνα κινδύνου προς τις δυτικές εταιρείες που βασίζονται στο φθηνό εργατικό δυναμικό της περιοχής για να παράγουν προσιτά καταναλωτικά αγαθά, δείχνει η έρευνα.
«Το λυκόφως της εξαιρετικά χαμηλής ασιατικής εργασίας εργοστασίων αναδύεται ως η τελευταία δοκιμή του παγκοσμιοποιημένου κατασκευαστικού μοντέλου, το οποίο τις τελευταίες τρεις δεκαετίες έχει παραδώσει τεράστια γκάμα φθηνά παραγόμενων προϊόντων στους καταναλωτές σε όλο τον κόσμο. Οι Αμερικανοί που είναι συνηθισμένοι στη μόδα σε χαμηλές τιμές και στις τηλεοράσεις επίπεδης οθόνης ενδέχεται σύντομα να υπολογίσουν υψηλότερες τιμές», είναι η προειδοποίηση που πλέον αποστέλλεται.
Latest News
Η μετεωρική άνοδος και η εκκωφαντική πτώση της βασίλισσας του Airbnb
Πώς η βασίλισσα έπεσε από τον θρόνο της
Τι φοβάται ο Ελβετός κεντρικός τραπεζίτης
Στο τρέχον περιβάλλον η αβεβαιότητα παραμένει αυξημένη
Game changer για την αγορά πετρελαίου ο σχιστόλιθος των ΗΠΑ
Η αναταραχή στη Μέση Ανατολή δεν αποτελεί πλέον τέτοια απειλή για τους καταναλωτές βενζίνης στον κόσμο
Η General Mills αναζητά αγοραστές για τη δραστηριότητα γιαουρτιού
Την πώληση της επιχείρησης γιαουρτιού στη Βόρεια Αμερική και της δημοφιλούς μάρκας Yoplait, εξετάζει η εταιρεία - Πιθανή μια συμφωνία λίγο πάνω απο τα 2 δισεκατομμύρια δολάρια
Και η Fitch Ratings υποβαθμίζει τις προοπτικές της Boeing
Η πώληση 100 αεροσκαφών 737 MAX κατασκευής του 2023 θα μπορούσε να αλλαξει τη αξιολόγηση λέει ο επενδυτικός οίκος
Γιατί θα αυξηθούν τα αεροπορικά ναύλα από τον Μάιο
Οι καθυστερήσεις παράδοσης συνδέονται με τις ανησυχίες για την ασφάλεια του 737 Max που έπληξαν τις εταιρείες ενόψει της καλοκαιρινής ταξιδιωτικής περιόδου
Σταμάτησε η έρευνα στις ΗΠΑ για το σκάνδαλο της Mercedes με τις εκπομπές diesel
Η αυτοκινητοβιομηχανία είχε κατηγορήθει ότι εξαπάτησε τους καταναλωτές για τα οχήματα BlueTEC
Αλμα κερδών 28% της SAAB για το πρώτο τρίμηνο
Η ένταξη της χώρας στο ΝΑΤΟ ανοίγει την «πόρτα» για τις ανάγκες των μελών της Συμμαχίας
Τα 39 δισ. ήταν... λίγα για την Anglo American - Επανέρχεται η BHP με νέα πρόταση
Η BHP έχει προθεσμία έως τις 22 Μαΐου για να επανέλθει με επίσημη προσφορά για την Anglo American
Περισσότερες παραδόσεις αεροσκαφών αλλα και επενδύσεις ανακοινώνει ο CEO της Embraer
Η βραζιλιάνικη εταιρεία εκτιμά ότι οι παραδόσεις αεροσκαφών (jets) θα κυμανθούν μεταξύ 125 και 135 φέτος, έναντι 115 το 2023.