Όταν ένας Διευθύνων Σύμβουλος παίρνει αύξηση 40%, τι αξίζουν οι εργαζόμενοι; Αυτό το ερώτημα βρίσκεται στο επίκεντρο των απεργιών του συνδικάτου United Auto Workers σε εργοστάσια συναρμολόγησης αυτοκινήτων που ανήκουν στη Ford, τη General Motors και τη μητρική εταιρεία Chrysler Stellantis.

Ο πρόεδρος του UAW, Σον Φάιν, ζήτησε αρχικά αύξηση 40% στις αμοιβές των εργαζομένων τα επόμενα τέσσερα χρόνια – αριθμός που βασίζεται σε αύξηση περίπου 40% στις αμοιβές των CEO στις εταιρείες τα τελευταία τέσσερα χρόνια σε μια περίοδο σταθερών κερδών για δύο από τα τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες.

ΗΠΑ: Το συνδικάτο UAW χτυπά τις αυτοκινητοβιομηχανίες με νέα τακτική

Οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν είναι οι μόνες που μοιράζουν παχυλούς μισθούς σε διευθυντικά στελέχη.

Οι αμοιβές και τα οφέλη των CEO έχουν εκτοξευθεί τις τελευταίες δεκαετίες, αλλά οι αμοιβές των εργαζομένων υπολείπονται μακράν, πάντα σε ποσοστά, γιατί σε απόλυτα μεγέθη δεν τίθεται θέμα…

Η αναλογία της αμοιβής του Διευθύνοντος Συμβούλου προς τον μέσο εργαζόμενο στην παραγωγή στις μεγαλύτερες εταιρείες των ΗΠΑ έχει εκτιναχθεί από 40 προς 1 που ήταν πριν από τέσσερις δεκαετίες, σε σχεδόν 400 προς 1, όπως υπολόγισε το Ινστιτούτο Οικονομικής Πολιτικής το 2022 και φαίνεται στο παρακάτω γράφημα του Reuters.

Δύο θέσεις εργασίας για να επιβιώσει… ένας εργαζόμενος

Αντίθετα, ορισμένοι εργαζόμενοι στις τρεις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, που διαδήλωσαν στον αυτοκινητόδρομο από το Οχάιο προς το Μίσιγκαν αυτή την εβδομάδα, είπαν ότι έπρεπε να δουλέψουν σε δύο θέσεις εργασίας για να επιβιώσουν!

Η αναδιάρθρωση της οικονομίας των ΗΠΑ για να γίνουν τα πράγματα πιο «δίκαια» για τους εργαζόμενους ήταν ένας μακροχρόνιος στόχος – στα λόγια τουλάχιστον – του οικονομικού σχεδίου του προέδρου Τζο Μπάιντεν. Ο καπιταλισμός υποτίθεται ότι λειτουργεί «για το καλό του αμερικανικού λαού», είπε ο Μπάιντεν, αλλά δεκαετίες φορολογικών περικοπών για τις εταιρείες και τους πλούσιους στις ΗΠΑ έχουν υπονομεύσει το σύστημα.

Καθώς οι απεργίες ξεκίνησαν την περασμένη εβδομάδα, ο Μπάιντεν απηχούσε τον Φέιν, λέγοντας ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να προσφέρουν περισσότερο από το μερίδιο των κερδών τους στους εργαζόμενους. Αλλά ο Λευκός Οίκος όπως αποδεικνύεται στην πράξη απλώς μιλάει αλλά δεν πράττει αναλόγως…

Οι προσπάθειες χαλιναγώγησης της αύξησης των αμοιβών των CEO τις προηγούμενες δεκαετίες δεν είχαν το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα, δήλωσε η Rosanna Landis Weaver, διευθύντρια μισθοδοσίας και αμοιβές CEO στην As You Sow, μια μη κερδοσκοπική ομάδα υπεράσπισης των μετόχων.

Οι μισθοί μειώθηκαν, αλλά η αποζημίωση των κορυφαίων στελεχών μέσω της χρήσης δικαιωμάτων προαίρεσης αγοράς μετοχών που πολλοί θεωρούσαν «δωρεάν χρήματα» αυξήθηκε, όπως είπε.

«Κάθε φορά που προσπαθούσαν να στριμώξουν τους μισθούς σε μια περιοχή, έσκαγε σε μια άλλη – το μπαλόνι δεν πιέστηκε ποτέ τόσο ώστε να σκάσει, αλλά μόνο για να πάει ο αέρας κάπου αλλού», κατέληξε εμφατικά η Rosanna Landis Weaver.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή