Λίγους μήνες πριν το κλείσιμο του έτους οι έλληνες εφοπλιστές αναδεικνύονται ως οι πρωταγωνιστές στις πωλήσεις γηραιότερων δεξαμενοπλοίων, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Xclusiv.
Ποιοι αγοράζουν με ρυθμούς «πολυβόλου» δεξαμενόπλοια
Οι Έλληνες οδηγούν την αγορά με 97 πωλήσεις δεξαμενοπλοίων μέχρι τώρα, ακολουθούμενοι από τους Κινέζους με 42 πωλήσεις και τους Νορβηγούς με 32 πωλήσεις. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες εκμεταλλεύονται την υγιή αγορά ναύλων και τις υψηλές τιμές των πλοίων και «ξεφορτώνουν» κυρίως τα παλαιότερα πλοία τους, καθώς περίπου το 70% των πωλήσεών τους είναι πλοία ηλικίας άνω των 16 ετών, αναφέρει ο Xclusiv.
Τα μεγέθη των «MR2» και των μικρών δεξαμενόπλοιων είναι τα πιο δημοφιλή στο πλαίσιο των πωλήσεων του 2023, καθώς 133 και 80 από αυτά τα πλοία έχουν αλλάξει χέρια, ακολουθούμενα από 57 Aframaxes/LR2. Η προτίμηση προς τα πλοία ηλικίας 16 έως 20 ετών είναι σαφής, καθώς 185 από τις 447 συναλλαγές ανήκουν σε αυτή την ηλικιακή ομάδα, ακολουθούμενη από την ηλικιακή ομάδα 11 έως 15 ετών με 170 συναλλαγές. Σχεδόν το 80% των συναλλαγών δεξαμενόπλοιων αφορά πλοία ηλικίας άνω των 11 ετών και κάτω των 20 ετών.
Από την πλευρά των αγοραστών, πλοιοκτήτες των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων έχουν αποκτήσει 47 πλοία, οι Κινέζοι 46 πλοία και οι Έλληνες 34 πλοία. Πρωταγωνιστές είναι οι Έλληνες και στην αγορά των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.
Η αγοραστική διάθεση
Οι Έλληνες με 108 συναλλαγές, οι Κινέζοι (56 συναλλαγές) και οι Τούρκοι (30 συναλλαγές) είναι οι πιο ενεργοί αγοραστές. Οι Έλληνες και οι Κινέζοι πρωταγωνιστούν επίσης ως πωλητές με 75 και 52 συναλλαγές αντίστοιχα, ενώ οι Ιάπωνες πλοιοκτήτες έχουν πουλήσει 62 bulkers εντός του 2023. Τα μεγέθη Handysize και Kamsarmax είναι τα πιο περιζήτητα εντός των πωλήσεων του 2023, καθώς 97 και 96 από αυτά τα πλοία έχουν αλλάξει χέρια, ακολουθούμενα από 65 Capesizes. Η αγοραστική διάθεση προς τα πλοία ηλικίας 11 έως 15 ετών είναι κάτι παραπάνω από εμφανής, καθώς 196 από τις 421 συναλλαγές (περίπου 47%) ανήκουν σε αυτή την ηλικιακή ομάδα, ακολουθούμενη από την ηλικιακή ομάδα 6 έως 10 ετών.
Τέλος οι συνολικές συναλλαγές στους τομείς των bulkers και των δεξαμενόπλοιων από την αρχή του 2023 έως το τέλος Αυγούστου ανέρχονται σε 868. Οι πωλήσεις των δεξαμενόπλοιων έχουν ένα μικρό προβάδισμα σε σχέση με τις πωλήσεις των bulkers με 447 συναλλαγές έναντι 421.
Latest News
Αλλαγές στον σχεδιασμό πλοίων και τον ανεφοδιασμό φέρνουν τα εναλλακτικά καύσιμα
Οι σταθμοί καυσίμων θα πρέπει να διαφοροποιηθούν ενώ και τα πλοία θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερες δεξαμενές
Capital Product Partners: Αύξηση εσόδων 29% στο πρώτο τρίμηνο του 2024
Σε διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή προχώρησε η εταιρεία
Διαγωνισμό για την αποκατάσταση του λιμένα Βόλου «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
Υπέστη σφοδρό πλήγμα από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias
Επιχείρηση διάσωσης από το Maran Gas Psara στα ανοιχτά της Ινδονησίας
To Maran Gas Psara ταξιδεύει υπό ελληνική σημαία
Επίθεση των Χούθι με πυραύλους και drones στο ελληνόκτητο πλοίο Cyclades
Οι Χούθι ανακοίνωσαν ότι στόχευσαν το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Orion σε επίθεση με drone στον Ινδικό Ωκεανό
Επιστρέφει στον ΟΛΠ η παλαιά φρουρά της Cosco – Τι παίζει με την αλλαγή διοίκησης
Το παρασκήνιο και οι προκλήσεις της νέας διοίκησης
Αλλαγές κορυφής στη διοίκηση του ΟΛΠ - Επιβεβαίωση IL Postino
Οι αλλαγές έρχονται σε μια στιγμή που για τρίτη συνεχόμενη χρονιά τις υψηλότερες επιδόσεις στην ιστορία της, αναφορικά με τα έσοδα και την κερδοφορία
Νέο διπλό χτύπημα των Χούθι στην Ερυθρά- Εκτόξευσαν 3 πυραύλους
Δεν έχουν αναφερθεί τραυματισμοί ή άλλες ζημιές από πλοία των ΗΠΑ, του συνασπισμού ή των εμπορικών πλοίων, σύμφωνα με την CENTCOM
«Κομφούζιο» στα λιμάνια λόγω Πρωτομαγιάς - Οι αλλαγές στα δρομολόγια του Πάσχα
Σχεδόν γεμάτα και με τιμές το ίδιο ακριβές με πέρυσι θα ταξιδέψουν φέτος οι εκδρομείς της Μ. Εβδομάδας
Πλώρη για τους 40 εκατ. ταξιδιώτες έβαλαν τα κρουαζιερόπλοια
Ξεπέρασε την προ-Covid κίνηση ο κλάδος φθάνοντας τους 31,7 εκατ. επιβάτες πέρυσι και για το 2024 ανεβάζει τον πήχη στους 35,7 εκατ. επιβάτες