Πλοιοκτήτες από την Ασία επιδεικνύουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για δεξαμενόπλοια από «δεύτερο χέρι» και κυρίως σε πλοία μεταφοράς βενζινών, με τους έλληνες να σπεύδουν να ικανοποιήσουν το ενδιαφέρον αυτό βγαίνοντας ως πωλητές, αξιοποιώντας την άνοδο των τιμών. Η δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες δεξαμενόπλοιων κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023 κινείται σε υψηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022, σημειώνοντας αύξηση 27%, αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv.

Ναυτιλία: Καμπανάκι για τον «αόρατο» στόλο

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο ως πωλητές, καθώς έχουν πουλήσει 97 πλοία (25% επί του συνόλου των πωλήσεων δεξαμενόπλοιων) μέχρι σήμερα, με μέση ηλικία τα 17 έτη. Οι κατηγορίες δεξαμενοπλοίων MR2, Aframax/LR2 και Panamax/LR1, βρέθηκαν στην κορυφή των πωλήσεων των Ελλήνων, έχοντας πουλήσει 21 πλοία MR2, 19 Aframax/LR2 και 17 Panamax/LR1. Ακολουθούν οι Κινέζοι, οι οποίοι πούλησαν 37 πλοία (9,6% επί των συνολικών πωλήσεων).

Η μέση ηλικία

Ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων που πωλήθηκαν από Κινέζους πλοιοκτήτες ήταν 11 ετών. Από πλευράς αγοραστών, πλοιοκτήτες με έδρα τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, ήταν στην κορυφή κατά το πρώτο τρίμηνο του 2023, ενώ η Κίνα, η Τουρκία και η Ινδία βρέθηκαν επίσης ψηλά στη λίστα των αγοραστών, με τους Κινέζους πλοιοκτήτες να αποκτούν 30 δεξαμενόπλοια, οι Τούρκοι 27 και οι Ινδοί 26 δεξαμενόπλοια αντίστοιχα. Τέλος, κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2023, η πλειοψηφία των πλοίων που άλλαξαν χέρια ήταν ηλικίας μεταξύ 16-20 ετών (94 πλοία), ακολουθούμενη από την κατηγορία 11-15 ετών (78 πλοία). Κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του 2023 η προτίμηση των πλοίων ως προς το έτος κατασκευής επικεντρώθηκε ελαφρώς στα νεότερα πλοία, με την ηλικιακή ομάδα 11-15 ετών να κυριαρχεί στις αγοραπωλησίες (67 πλοία), ακολουθούμενη από την κατηγορία 16-20 ετών που αριθμεί 61 πλοία.

Να σημειωθεί ωστόσο ότι στο δεύτερο τρίμηνο η δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες ήταν πιο υποτονική καθώς οι υψηλές τιμές μεταχειρισμένων αλλά και τα κέρδη που αποκομίζουν τα δεξαμενόπλοια αναστέλλουν την επιθυμία για αγορά και πώληση αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια του 2ου τριμήνου του 2023 καταγράφηκαν 159 πωλήσεις, σχεδόν 30% λιγότερες σε σύγκριση με το 1ο τρίμηνο του 2023.

Όσον αφορά τις κατηγορίες των πλοίων κορυφαίο ενδιαφέρον έδειξαν οι πλοιοκτήτες για τα δεξαμενόπλοια τύπου MR2 (μικρής σχετικά χωρητικότητας μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου, όπως βενζίνες, κ.λ.π.) , καθώς 114 δεξαμενόπλοια MR2 έχουν αλλάξει χέρια (περίπου το 30% των συνολικών πωλήσεων δεξαμενόπλοιων) μέχρι σήμερα. Ακολουθούν τα μικρά δεξαμενόπλοια (>=10.000 DWT), τα Panamax/LR1 και τα Aframax/LR2, τα οποία αντιπροσωπεύουν περίπου το 15% έκαστο των συνολικών πωλήσεων δεξαμενόπλοιων. Στους τομείς μεγάλης χωρητικότητας Suezmax και VLCC, η αγοραστική διάθεση είναι υποτονική, καθώς 24 και 34 πλοία αντίστοιχα έχουν βρει νέους ιδιοκτήτες μέχρι σήμερα, αποτελώντας το 6% και 9% των συνολικών πωλήσεων δεξαμενόπλοιων αντίστοιχα

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
Στυλιανίδης: «Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ανάλογο, ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων από ό,τι ήταν πέρυσι»
Ακτοπλοΐα |

«Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων», λέει ο Στυλιανίδης

Η απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Κωνσταντίνου – Βασίλειου Μεταξά