Εντείνεται η πίεση σε Nestle και Danone να προχωρήσουν σε μείωση των τιμών τους στη Γαλλία, η οποία βρίσκεται εγκλωβισμένη στη δίνη της ακρίβειας. Οι δυο πολυεθνικές τροφίμων αποτελούν τις μεγαλύτερες εταιρείες συσκευασμένων τροφίμων στον κόσμο ενώ παράγουν σημαντικό ποσοστό των εσόδων τους στην γαλλική αγορά, όπως σημείωνει το Reuters.

Μάλιστα, έρευνα της εταιρείας IBISWorld δείχνει ότι η Γαλλία έχει ξεπεράσει εδώ και καιρό τη Γερμανία, την Ιταλία, την Ισπανία και άλλες χώρες, ως η μεγαλύτερη αγορά της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα είδη παντοπωλείου.

Shrinkflation: Καταγγελία της Carrefour για συρρίκνωση των συσκευασιών

Nωρίτερα οι διαπραγματεύσεις

Λιανοπωλητές όπως η Carrefour, έχουν κατηγορήσει παγκόσμιους κατασκευαστές καταναλωτικών αγαθών, όπως οι Nestle, Unilever και Pepsico, ότι δεν «συνεργάζονται».

Μιλώντας το βράδυ της Κυριακής, ο Γάλλος πρόεδρος Εμάνουελ Μακρόν, επέκρινε επίσης τις εταιρείες για τη διατήρηση υψηλών τιμών παρά τη μείωση του πληθωρισμού.

«Το πάγωμα των τιμών δεν λειτουργεί», είπε. «Πρέπει να καθίσουμε όλοι μαζί στο τραπέζι και να συμφωνήσουμε για τα περιθώρια κέρδους», πρόσθεσε.

Ωστόσο, με στόχο να εξασφαλίσει μειώσεις τιμών έως τα μέσα Ιανουαρίου, η γαλλική κυβέρνηση μεταφέρει τις ετήσιες διαπραγματεύσεις τιμών μεταξύ λιανοπωλητών και προμηθευτών τους για να ξεκινήσουν έως τα μέσα Οκτωβρίου.

Το shrinkflation

Η Carrefour, η οποία έχει ισχυρή διαπραγματευτική δύναμη ως ο δεύτερος μεγαλύτερος διαχειριστής σούπερ μάρκετ στη Γαλλία, έβαλε την περασμένη εβδομάδα ετικέτες «shrinkflation» σε προϊόντα που γίνονται μικρότερα χωρίς μείωση τιμής.

Δεδομένα που συγκεντρώθηκαν για το Reuters από την Bernstein, δείχνουν ότι η Γαλλία αντιπροσώπευε περίπου το 8% των συνολικών αναφερόμενων πωλήσεων της Danone, του παρασκευαστή του γιαουρτιού Activia, το 2022 και σχεδόν το 4% των ετήσιων πωλήσεων της Nestle. Και στις δύο περιπτώσεις, το Ηνωμένο Βασίλειο κατέλαβε τη δεύτερη θέση.

Η Unilever, με περισσότερες από 400 μάρκες, συμπεριλαμβανομένου του σαπουνιού Dove και των κύβων ζωμού Knorr, θεωρεί τη Γαλλία την τρίτη μεγαλύτερη αγορά της στη Δυτική Ευρώπη με μερίδιο 2,2% στις ετήσιες πωλήσεις, μετά το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία.

Η Danone θα αισθανθεί τις μεγαλύτερες πιέσεις για μείωση των τιμών, δήλωσε ο αναλυτής της Bernstein, Bruno Monteyne.

«Τα προϊόντα της είναι πολύ πιο εμπορευματοποιημένα – το γιαούρτι είναι γιαούρτι και υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις ιδιωτικής ετικέτας», τόνισε. «Αντίθετα το Nespresso (της Nestle) δεν είναι τόσο εύκολο να αντικατασταθεί», πρόσθεσε.

Η Nestle και η Unilever αρνήθηκαν να σχολιάσουν και η Danone δεν απάντησε σε αίτημα για σχολιασμό.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή