Η Ρωσία εξακολουθεί να βασίζεται στην ευρωπαϊκή ναυτιλία για τη μεταφορά του πετρελαίου της, παρόλο που οι προμήθειες της χώρας υπερβαίνουν τα ανώτατα όρια τιμών που έχει θέσει η Ομάδα των Επτά.
Σύμφωνα με στοιχεία του Κέντρου Έρευνας για την Ενέργεια και τον Καθαρό Αέρα (CREA) που εδρεύει στο Ελσίνκι, τα οποία παραθέτει το Bloomberg, περίπου τα δύο τρίτα του ρωσικού αργού και πετρελαϊκών προϊόντων μεταφέρονται με πλοία που είναι ασφαλισμένα ή ανήκουν σε χώρες που εφαρμόζουν ανώτατα όρια τιμών που επιβλήθηκαν από τη G-7 και τους συμμάχους της.
Αυτό δείχνει ότι η Μόσχα εξακολουθεί να χρησιμοποιεί σε μεγάλο βαθμό την ευρωπαϊκή ναυτιλιακή βιομηχανία, αναφέρει.
Το πλαφόν
Το πλαφόν στις τιμές σχεδιάστηκε έτσι να εξασφαλίσει ότι το πετρέλαιο θα συνεχίσει να ρέει στον κόσμο, ενώ παράλληλα μειώνει τα έσοδα του Κρεμλίνου.
Το CREA υπογραμμίζει επίσης ότι εκτός από τη χρήση δυτικών πλοίων, η Ρωσία έχει συγκεντρώσει έναν λεγόμενο σκιώδη στόλο δεξαμενόπλοιων που λειτουργούν εκτός δικαιοδοσίας χωρών που επιβάλλουν κυρώσεις. Τείνουν να μεταφέρουν πετρέλαιο σε μικρότερες αποστάσεις, αναφέρει χαρακτηριστικά.
Πώς μένει στη σκιά ο «σκοτεινός» στόλος της Ρωσίας
«Περισσότερο από τη χρήση «σκιωδών» δεξαμενόπλοιων, ο αντίκτυπος του ανώτατου ορίου της τιμής του πετρελαίου υπονομεύτηκε από την αποτυχία των συμμετεχουσών κυβερνήσεων να επιβάλουν πλήρως το ανώτατο όριο τιμών και να τιμωρήσουν τους παραβάτες», ανέφερε ο Isaac Levi, επικεφαλής της ομάδας της CREA για την Ευρώπη.
Από την πλήρη εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, το CREA διαπιστώνει ότι ο όγκος του ρωσικού πετρελαίου που μεταφέρεται με «σκιώδη» δεξαμενόπλοια έχει υπερδιπλασιαστεί. Πριν από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, το 13% της χωρητικότητας πετρελαίου που αναχωρούσε από ρωσικά λιμάνια μεταφερόταν με «σκιώδη» δεξαμενόπλοια. Από τον Ιούλιο του 2023, αυτό έχει υπερδιπλασιαστεί σε όγκο, με το 42% του συνόλου του πετρελαίου από τη Ρωσία να μεταφέρεται με «σκιώδη» δεξαμενόπλοια.
Η G-7 και οι σύμμαχοί της επέβαλαν ανώτατο όριο στις εξαγωγές αργού πετρελαίου της Ρωσίας τον Δεκέμβριο και σε διυλισμένα καύσιμα όπως η βενζίνη και το ντίζελ τον Φεβρουάριο. Το ρωσικό αργό διαπραγματεύεται πάνω από το ανώτατο όριο των 60 δολαρίων το βαρέλι από τα μέσα Ιουλίου.
Μέρος της προμήθειας της χώρας που πωλείται στην Ασία έχει αρχίσει να κερδίζει premium σε σύγκριση με τους δείκτες αναφοράς, και με το αργό Brent να διαπραγματεύεται κοντά στα 95 δολάρια, ορισμένες ρωσικές ποιότητες διαπραγματεύονται πιο κοντά στα 100 δολάρια από τα 60 δολάρια.
Περίπου τα τρία τέταρτα όλων των ταξιδιών του σκιώδους στόλου μεταφέρουν ρωσικού αργό, ανέφερε το CREA.
Latest News
Το νέο τοπίο μετά τον θάνατο Ραϊσί αξιολογεί ο ΟΠΕΚ
Ανοδικά κινούνται οι τιμές - Προβληματισμός και για την υγεία του Σαουδάραβα Βασιλιά
Η Masdar, ο Κοπελούζος και ο ΑΔΜΗΕ – Οι νέες κινήσεις για το καλώδιο Ελλάδας – Αιγύπτου
Η συμμετοχή του ΑΔΜΗΕ στο έργο GREGY και οι διαγωνισμοί για τις μελέτες
Με το βλέμμα στα διυλιστήρια «πρασινίζουν» Helleniq Energy και Motor Oil
Τα «πράσινα» projects και η στροφή στο ρεαλισμό
Η παγίδα ενέργειας των data centers λόγω ΑΙ - Τι βλέπει η Goldman Sachs
Οι ανάγκες σε ενέργεια των κέντρων δεδομένων θα είναι ανάλογες με την τρέχουσα συνολική κατανάλωση της Πορτογαλίας, της Ελλάδας και της Ολλανδίας μαζί…
Έρχεται στην Ελλάδα ένα λεωφορείο υδρογόνου - Σε ποιες πόλεις θα κάνει στάσεις
Το ταξίδι του λεωφορείου ξεκίνησε στη Ρουμανία, πέρασε από τη Βουλγαρία και συνεχίζεται στη χώρα μας
Ηλεκτρική ενέργεια: Υπερδιπλασιάστηκαν οι εξαγωγές στο α’ τρίμηνο
Τι δείχνουν τα στοιχεία του ΑΔΜΗΕ για τις εξαγωγές ρεύματος
Ήταν «παρένθεση» οι χαμηλές τιμές στο ρεύμα;
Οι αυξήσεις 41% σε έναν μήνα στο Χρηματιστήριο Ενέργειας και ο ρόλος των ΑΠΕ
Καμπάνια για να γνωρίσουν οι καταναλωτές τον ΑΔΜΗΕ - Τι περιλαμβάνει το νέο site
Στο gnorisetonadmie.gr υπάρχουν χρήσιμες πληροφορίες για τον Διαχειριστή, όπως και οι τρόποι με τους οποίους συνεισφέρει στη σταθερή, προσιτή και βιώσιμη ηλεκτροδότηση της Ελλάδας
Συμβουλές για ενέργεια και... καζίνο: Ψεύτικη ιστοσελίδα καταγγέλλει η ΡΑΑΕΥ
Εφιστά την αυξημένη προσοχή των καταναλωτών
Η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα ξανασχεδιάζει τον παγκόσμιο χάρτη του LNG
Ο ρόλος του Παναμά και οι ανησυχίες για τον χειμώνα