Αύξηση των τριμηνιαίων περιθωρίων κέρδους ανακοίνωσε σήμερα η H&M, ενισχύοντας την αισιοδοξία σχετικά με τις προσπάθειες ανάκαμψης παρά το γεγονός ότι η εταιρεία μόδας απέδωσε και πάλι στον καιρό τις χαμηλότερες πωλήσεις του τρέχοντος μηνός.

H&M: «Τα ρίχνει» στον καιρό για τις μέτριες πωλήσεις

Η H&M, της οποίας ο μεγαλύτερος αντίπαλος είναι η μητρική εταιρεία της Zara, Inditex, ανέφερε ότι οι πωλήσεις του Σεπτεμβρίου θα μειωθούν κατά 10% σε ετήσια βάση, μετρούμενες σε τοπικά νομίσματα.

«Είναι σαφές ότι οι πιο βαριές φθινοπωρινές κατηγορίες προϊόντων είναι αυτές στις οποίες βλέπουμε καθυστέρηση στις πωλήσεις», δήλωσε η διευθύνουσα σύμβουλος της H&M Helena Helmersson σε συνέντευξή της, προσθέτοντας: «Γνωρίζουμε ότι δεν μπορούμε να βγάλουμε μεγάλα συμπεράσματα από έναν μόλις μήνα».

Αύξηση πωλήσεων για την Inditex

Στον αντίποδα πάντως, η Inditex ανέφερε αύξηση των πωλήσεων κατά 14% μεταξύ 1ης Αυγούστου και 11ης Σεπτεμβρίου.

«Αν οι πωλήσεις στον ανταγωνιστή σας ουσιαστικά αυξάνονται κατά 14% με τον ίδιο καιρό, αυτό κάτι λέει, κατά τη γνώμη μου», δήλωσε η Vera Diehl, διαχειρίστρια χαρτοφυλακίου στην Union Investment, η οποία κατέχει μετοχές της H&M και της Inditex.

Παρόλα αυτά, οι μετοχές της H&M σημείωσαν άλμα άνω του 5% στις πρώτες συναλλαγές, καθώς τα κέρδη στο τρίμηνο Ιουνίου-Αυγούστου αυξήθηκαν και η εταιρεία επέμεινε στον στόχο της να αυξήσει το λειτουργικό της περιθώριο στο 10% το επόμενο έτος, λέγοντας ότι το πρόγραμμα περικοπής κόστους βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.

Το περιθώριο κέρδους της H&M έφτασε το 8% το τρίτο τρίμηνο, από 2% ένα χρόνο νωρίτερα, καθώς ο λιανοπωλητής δήλωσε ότι έδωσε προτεραιότητα στην κερδοφορία και τα αποθέματα και όχι στις πωλήσεις. Ο στόχος του 10% είναι «προκλητικός αλλά εφικτός», δήλωσε ο αναλυτής της Barclays, Nicolas Champ.

«Βλέπουν» μείωση τιμών

Τα λειτουργικά κέρδη στο τρίτο τρίμηνο του σουηδικού ομίλου εκτινάχθηκαν στα 4,74 δισ. κορώνες (431 εκατ. δολάρια) από 902 εκατ. ένα χρόνο νωρίτερα. Οι αναλυτές που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση της LSEG είχαν προβλέψει κατά μέσο όρο κέρδη 4,72 δισ. κορώνες.

Το περυσινό νούμερο περιλάμβανε ένα off-cost 2,1 δισεκατομμυρίων κορωνών για την έξοδο του ομίλου από τη Ρωσία, το οποίο επίσης ευθύνεται για τέσσερις ποσοστιαίες μονάδες της μείωσης των πωλήσεων κατά 10% τον Σεπτέμβριο.

Καθώς μειώνονται οι πιέσεις του κόστους, ο οικονομικός διευθυντής της H&M Adam Karlsson δήλωσε ότι βλέπει τη δυνατότητα για μειώσεις τιμών, χωρίς να δώσει χρονοδιάγραμμα.

Αυξήθηκαν οι κλοπές

Οι κλοπές καταστημάτων έχουν αυξηθεί τα τελευταία δύο τρίμηνα, δήλωσε ο Karlsson, προσθέτοντας σε μια σειρά από εταιρείες λιανικής πώλησης που επισημαίνουν την επιδείνωση της εγκληματικότητας, ιδίως στη Βρετανία και τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Στην Κίνα, η H&M επέστρεψε αυτό το μήνα στην JD.com, μία από τις μεγαλύτερες αγορές ηλεκτρονικού εμπορίου της χώρας, σε μια ένδειξη ότι η μάρκα ανακάμπτει μετά από παρατεταμένη απουσία μετά από κριτική για τη στάση της σχετικά με τις φερόμενες παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην περιοχή Xinjiang.

Η Helmersson δήλωσε ότι η επιστροφή της εταιρείας στη JD.com ήταν ένα ορόσημο, αλλά η H&M εξακολουθεί να μην είναι «εκεί που θέλει να είναι» στην Κίνα.

Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσει πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών την Τετάρτη, σχεδιάζοντας να επαναγοράσει μετοχές αξίας έως και 3 δισεκατομμύρια κορωνών έως τις 31 Μαρτίου του επόμενου έτους.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή