Μείωση 4,8% του βάρους των φορτίων/εμπορευμάτων που διακινήθηκαν με φορτηγά οχήματα ταξινομημένα στην Ελλάδα, το α’ τρίμηνο του 2023 σε σχέση με το α’ τρίμηνο του 2022 παρατηρείται σε σχετική έρευνα που πραγματοποίησε η Ελληνική Στατιστική Αρχή.
Ειδικότερα, το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν το α’ τρίμηνο του 2023 με φορτηγά εθνικών και διεθνών μεταφορών ανήλθε σε 64.207,5 χιλιάδες τόνους έναντι 67.445,8 χιλιάδων τόνων κατά το α’ τρίμηνο του 2022. Τα τονοχιλιόμετρα ανήλθαν σε 4.788.705,5 χιλιάδες το α’ τρίμηνο του 2023, σημειώνοντας μείωση 2,9% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2022 οπότε είχαν ανέλθει σε 4.929.804,2 χιλιάδες.
Άλμα στις οικοδομικές άδειες – Οι περιοχές με τη μεγαλύτερη άνοδο
Σε ό,τι αφορά στον τύπο φορτίου με τόπο φόρτωσης την Ελλάδα (είδος συσκευασίας μεταφοράς εμπορευμάτων), από την άποψη του βάρους των μεταφερθέντων φορτίων το α’ τρίμηνο του 2023 έναντι του α’ τριμήνου του 2022, παρατηρείται αύξηση στις κατηγορίες «Κινητές, αυτοκινούμενες μονάδες», «Υγρά χύμα (χωρίς μονάδα εμπορευμάτων)», «Λοιπές κατηγορίες συσκευασίας» με σημαντικότερη, σε απόλυτες τιμές, στην κατηγορία «Εμπορεύματα σε παλέτες» κατά 1.458,2 χιλ. τόνους, ενώ μείωση σε απόλυτες τιμές παρατηρείται στην κατηγορία «Στερεά χύμα (χωρίς μονάδα εμπορευμάτων)» κατά 5.245,8 χιλ. τόνους.
Από την άποψη των τονοχιλιομέτρων, αύξηση παρατηρείται στις κατηγορίες: «Εμπορευματοκιβώτια», «Κινητές, αυτοκινούμενες μονάδες», με σημαντικότερη αύξηση,, σε απόλυτες τιμές στην κατηγορία «Λοιπές κατηγορίες συσκευασίας» κατά 126.446,5 χιλ. τονοχιλιόμετρα, ενώ μείωση σε απόλυτες τιμές παρατηρείται στην κατηγορία «Στερεά χύμα (χωρίς μονάδα εμπορευμάτων)» κατά 183.508,5 χιλ. τονοχιλιόμετρα.
Τα στοιχεία φορτώσεων ανά γεωγραφική περιοχή δείχνουν ότι ποσοστό 34,3% των φορτώσεων πραγματοποιήθηκε στη Κεντρική Ελλάδα, σημειώνοντας αύξηση 54,5% το α’ τρίμηνο του 2023 σε σύγκριση με το α’ τρίμηνο του 2022. Κατά την σύγκριση της ιδίας χρονικής περιόδου, η σημαντικότερη μείωση παρουσιάστηκε στα Νησιά Αιγαίου & Κρήτη κατά 66,4%.
Τέλος, οι περισσότερες εκφορτώσεις (ποσοστό 33,8%) πραγματοποιήθηκαν στη Κεντρική Ελλάδα, σημειώνοντας αύξηση 57,0% το α’ τρίμηνο του 2023 σε σύγκριση με το α’ τρίμηνο του 2022. Κατά την σύγκριση της ιδίας χρονικής περιόδου η σημαντικότερη μείωση παρουσιάστηκε στα Νησιά Αιγαίου & Κρήτη κατά 66,2%.
Latest News
Με «συνοδηγό» την ακρίβεια η πασχαλινή έξοδος - Στα ύψη η βενζίνη
Ξεφεύγει η τιμή των καυσίμων σε Λεκανοπέδιο και δημοφιλείς προορισμούς – Βάσανο το πασχαλινό τραπέζι, πού κυμαίνονται οι τιμές
Στασινόπουλος, Σκλαβενίτης, Κόκκαλης και Μέγιερ αλλάζουν τον Ταύρο
Ποια είναι τα οκτώ έργα που μεταμορφώνουν τον Ταύρο – Τα κτίρια που αλλάζουν χρήση
Η φορολογία κύρια πηγή εσόδων του προϋπολογισμού
H μοναδική πηγή που υπέρ-αποδίδει είναι αυτή του φόρου εισοδήματος, με την μερίδα του λέοντος να προέρχεται από τις επιχειρήσεις
Το θετικό αποτύπωμα της επενδυτικής βαθμίδας σε ομόλογα και μετοχές
Μία νέα γενιά επενδυτών περισσότερο "ποιοτικών" και μακροπρόσθεσμων, δημιουργείται για τα ελληνικά assets, μετά την ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας
Γιατί «κόλλησε» πάνω από το 10% η ανεργία;
Ποιες είναι οι βασικές στρεβλώσεις στην ελληνική αγορά εργασίας
Μαζική πασχαλινή έξοδος με τα καύσιμα να «σουβλίζουν» την τσέπη
Ουρές στα διόδια και τα λιμάνια σχηματίζουν οι Έλληνες – Η ακρίβεια σε καύσιμα και τρόφιμα, όμως, δεν τους αφήνει να απολαύσουν ανέμελοι τις ημέρες αυτές
Ακίνητα δύο ταχυτήτων - Γιατί τα νότια προάστια «νικάνε» τα βόρεια [πίνακες]
Με γοργούς ρυθμούς τρέχουν οι τιμές των κατοικιών στην Αττική
Ποιους συνάντησε ο Χατζηδάκης στον ΟΟΣΑ
Συζητήθηκε η επίτευξη βιώσιμης και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξης - Με ποιους συναντήθηκε ο υπουργός Οικονομικών
O Μπάιντεν στρώνει το χαλί… σε Τιτάνα και Ελληνικά Καλώδια
Πακέτο κινήτρων 120 εκατ. δολ. στις δύο ελληνικές βιομηχανίες για επενδύσεις στις ΗΠΑ
Στουρνάρας: Τρεις και όχι τέσσερις οι μειώσεις επιτοκίων φέτος
Δεν κινδυνεύει ο στόχος για πληθωρισμός 2% στα μέσα του 2025 είπε ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδας