Να υποχρεώσει τις μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας να καταβάλλουν μια «δίκαιη» συνεισφορά για τη χρήση των δικτύων τους καλούν την ΕΕ οι μεγαλύτερες εταιρείες τηλεπικοινωνιών της ηπείρου.
Οι προτεραιότητες των CEOs εταιρειών τεχνολογίας για το 2023
Σε ανοικτή επιστολή προς την Κομισιόν και τα μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, που ήρθε σε γνώση των Financial Times, οι διευθύνοντες σύμβουλοι 20 ομίλων τονίζουν ότι οι εταιρείες τεχνολογίας που «επωφελούνται περισσότερο» από τη χρήση των υποδομών τηλεπικοινωνιών και οδηγούν στην αύξηση του φόρτου στα δίκτυα, πρέπει να συνεισφέρουν περισσότερο στο κόστος. Στους CEOs που υπογράφουν την επιστολή περιλαμβάνονται οι επικεφαλής των British Telecom, Deutsche Telekom, Telefonica, Telecom Italia και Vodafone.
Πίεση
«Οι μελλοντικές επενδύσεις βρίσκονται υπό σοβαρή πίεση και απαιτείται ρυθμιστική δράση για τη διασφάλισή τους», προειδοποιούν μέσω της επιστολής, τονίζοντας ότι «μια δίκαιη και αναλογική συνεισφορά των μεγαλύτερων παραγωγών κίνησης στο κόστος των υποδομών δικτύου θα πρέπει να αποτελέσει τη βάση μιας νέας προσέγγισης».
Σημειώνεται δε ότι οι ρυθμιστικές αρχές πρέπει να αναλάβουν δράση για να βοηθήσουν στην εξασφάλιση μελλοντικών επενδύσεων, καθώς οι όμιλοι τηλεπικοινωνιών πρέπει να δαπανήσουν δισεκατομμύρια για να υποστηρίξουν την ανάπτυξη του 5G και την αναβάθμιση σε δίκτυα πλήρους οπτικής ίνας.
Οι CEOs προτείνουν έναν μηχανισμό πληρωμών που θα μπορούσε να έχει απαιτήσεις μόνο από «τους πολύ μεγάλους παραγωγούς κίνησης» με έμφαση στη «λογοδοσία και τη διαφάνεια σχετικά με τις συνεισφορές, έτσι ώστε οι φορείς εκμετάλλευσης να επενδύουν άμεσα στην ψηφιακή υποδομή της Ευρώπης».
Η λεγόμενη «πρωτοβουλία για το δίκαιο μερίδιο» έχει κερδίσει την υποστήριξη των Βρυξελλών, με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο τον Ιούνιο να ζητά «τη θέσπιση ενός πλαισίου πολιτικής όπου οι μεγάλοι παραγωγοί κίνησης θα συμβάλλουν δίκαια στην επαρκή χρηματοδότηση των τηλεπικοινωνιακών δικτύων χωρίς να θίγεται η ουδετερότητα του δικτύου».
Ανάγκη για ακόμα και 200 δισ. επενδύσεων
Η Επιτροπή δήλωσε ότι απαιτούνται ίσως 200 δισ. ευρώ πρόσθετων επενδύσεων για να επιτευχθούν οι στόχοι για συνδεσιμότητα 5G σε όλες τις κατοικημένες περιοχές και πλήρη κάλυψη gigabit σε ολόκληρη την ΕΕ έως το 2030.
Σύμφωνα με τους υπογράφοντες την επιστολή, η κυκλοφορία δεδομένων αυξάνεται κατά μέσο όρο κατά 20% έως 30% κάθε χρόνο – κυρίως λόγω «μιας χούφτας» μεγάλων τεχνολογικών εταιρειών. Οι όμιλοι τηλεπικοινωνιών αναμένουν ότι η αύξηση αυτή θα συνεχιστεί, αλλά δήλωσαν ότι είναι απίθανο να οδηγήσει σε αντίστοιχη απόδοση των επενδύσεων υπό τις παρούσες συνθήκες.
Οι υπογράφοντες την επιστολή σημειώνουν ότι οι εταιρείες μεγάλης τεχνολογίας δεν πληρώνουν «σχεδόν τίποτα για τη μεταφορά δεδομένων στα δίκτυά μας», ενώ ορισμένοι πάροχοι cloud χρεώνουν τους πελάτες «έως και 80 φορές περισσότερο για την περαιτέρω μεταφορά δεδομένων».
Τι λένε οι τεχνολογικοί κολοσσοί
Οι τεχνολογικοί όμιλοι πάντως έχουν στο παρελθόν αντιταχθεί στις προτάσεις δίκαιου μεριδίου και έχουν υποστηρίξει ότι ήδη επενδύουν σε υποδομές διαδικτύου, συμπεριλαμβανομένων των υποθαλάσσιων καλωδίων και των κέντρων δεδομένων, καθώς και σε περιεχόμενο και υπηρεσίες.
Ο Daniel Friedlaender, επικεφαλής της CCIA Europe, η οποία ασκεί πιέσεις εκ μέρους της βιομηχανίας τεχνολογίας, υποστήριξε ότι οι όμιλοι τηλεπικοινωνιών «έχουν αναπτυχθεί χάρη στο συναρπαστικό περιεχόμενο και τις υπηρεσίες που αναπτύσσουν οι δημιουργικές και τεχνολογικές εταιρείες».
«Τώρα προσπαθούν να ξεγελάσουν την Ευρώπη για να τους παρέχει επιπλέον μετρητά. Οι τηλεπικοινωνιακοί οργανισμοί θέλουν να επιδοτήσουν πλήρως τα δίκτυά τους από τις ίδιες επιχειρήσεις που τους βοήθησαν να αναπτυχθούν και να ευδοκιμήσουν», δήλωσε. «Τελικά, αυτοί οι τηλεπικοινωνιακοί κολοσσοί θέλουν να κάνουν τους Ευρωπαίους καταναλωτές να πληρώσουν για δεύτερη φορά μέσω των τελών δικτύου, που έρχονται επιπλέον της συνδρομής τους».
Latest News
Η μετεωρική άνοδος και η εκκωφαντική πτώση της βασίλισσας του Airbnb
Πώς η βασίλισσα έπεσε από τον θρόνο της
Τι φοβάται ο Ελβετός κεντρικός τραπεζίτης
Στο τρέχον περιβάλλον η αβεβαιότητα παραμένει αυξημένη
Game changer για την αγορά πετρελαίου ο σχιστόλιθος των ΗΠΑ
Η αναταραχή στη Μέση Ανατολή δεν αποτελεί πλέον τέτοια απειλή για τους καταναλωτές βενζίνης στον κόσμο
Η General Mills αναζητά αγοραστές για τη δραστηριότητα γιαουρτιού
Την πώληση της επιχείρησης γιαουρτιού στη Βόρεια Αμερική και της δημοφιλούς μάρκας Yoplait, εξετάζει η εταιρεία - Πιθανή μια συμφωνία λίγο πάνω απο τα 2 δισεκατομμύρια δολάρια
Και η Fitch Ratings υποβαθμίζει τις προοπτικές της Boeing
Η πώληση 100 αεροσκαφών 737 MAX κατασκευής του 2023 θα μπορούσε να αλλαξει τη αξιολόγηση λέει ο επενδυτικός οίκος
Γιατί θα αυξηθούν τα αεροπορικά ναύλα από τον Μάιο
Οι καθυστερήσεις παράδοσης συνδέονται με τις ανησυχίες για την ασφάλεια του 737 Max που έπληξαν τις εταιρείες ενόψει της καλοκαιρινής ταξιδιωτικής περιόδου
Σταμάτησε η έρευνα στις ΗΠΑ για το σκάνδαλο της Mercedes με τις εκπομπές diesel
Η αυτοκινητοβιομηχανία είχε κατηγορήθει ότι εξαπάτησε τους καταναλωτές για τα οχήματα BlueTEC
Αλμα κερδών 28% της SAAB για το πρώτο τρίμηνο
Η ένταξη της χώρας στο ΝΑΤΟ ανοίγει την «πόρτα» για τις ανάγκες των μελών της Συμμαχίας
Τα 39 δισ. ήταν... λίγα για την Anglo American - Επανέρχεται η BHP με νέα πρόταση
Η BHP έχει προθεσμία έως τις 22 Μαΐου για να επανέλθει με επίσημη προσφορά για την Anglo American
Περισσότερες παραδόσεις αεροσκαφών αλλα και επενδύσεις ανακοινώνει ο CEO της Embraer
Η βραζιλιάνικη εταιρεία εκτιμά ότι οι παραδόσεις αεροσκαφών (jets) θα κυμανθούν μεταξύ 125 και 135 φέτος, έναντι 115 το 2023.