Πριν από τρία χρόνια, το πλοίο μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου «Wakashio» προσάραξε σε κοραλλιογενή ύφαλο νότια του Μαυρίκιου, προκαλώντας τη μεγαλύτερη οικολογική καταστροφή που καταγράφηκε στον Ινδικό Ωκεανό και στη χώρα, η οικονομία της οποίας στηρίζεται πλήρως στον τουρισμό.

Όπως τονίζεται, για αυτό το συμβάν δεν έφταιγε ούτε ο άσχημος καιρός, ούτε κάποια μηχανική βλάβη. Σύμφωνα με το πόρισμα, αποδεικνύεται ότι η διαρροή 1.000 τόνων μαζούτ από το πλοίο προκλήθηκε από την «απεγνωσμένη» αναζήτηση των μελών του πληρώματος για σήμα κινητής τηλεφωνίας.

Πόσα πλοία χάνονται κάθε χρόνο – Πού είναι οι πιο επικίνδυνες θάλασσες

Σημειώνεται πως το «Wakashio» είχε ναυλωθεί από τη Mitsui OSK Lines και προσάραξε στις 25 Ιουλίου 2020 έξω από το καταφύγιο άγριας ζωής του Pointe d’Esnyaway, ενώ στις δεξαμενές του υπήρχαν 4.180 τόνοι πετρελαίου. Ως αποτέλεσμα αποφασιστικών προσπαθειών καθαρισμού από τις νησιωτικές αρχές, τους περιβαλλοντικούς φορείς και τους εθελοντές, η ρύπανση περιορίστηκε στο 4% περίπου της ακτογραμμής του νησιού.

Το πόρισμα

Η ιαπωνική αρμόδια αρχή για την ασφάλεια των μεταφορών (JTSB) δημοσίευσε την τελική έκθεση της έρευνάς της για το συμβάν. Σύμφωνα με την έκθεση, ο υπαίτιος του ατυχήματος δεν ήταν κανένας άλλος πέρα από την επιθυμία των ναυτικών για επικοινωνία. Συγκεκριμένα, το πλοίο άλλαξε την προγραμματισμένη πορεία του για να πλησιάσει κοντά στην ακτή, προκειμένου να συνδεθούν τα κινητά τηλέφωνα του πληρώματος στο δίκτυο επικοινωνίας.

Σύμφωνα με την έκθεση, δεν ήταν η πρώτη φορά που το πλοίο πραγματοποιούσε αυτή τη μικρή «παράκαμψη», αλλά -όπως φαίνεται- αποτελούσε πάγια τακτική, προκειμένου τα μέλη του πληρώματος να έχουν την ευκαιρία να επικοινωνήσουν με τη στεριά.

Επιπλέον ο πλοίαρχος φέρεται να προσέγγισε σε ύδατα για τα οποία δεν διέθετε τους κατάλληλους χάρτες. Η μεταβολή της πορείας του πλοίου ξεκίνησε δύο ημέρες πριν από την προσάραξή του, με την προκαθορισμένη απόσταση των 22 ναυτικών μιλίων από τη στεριά να μειώνεται στα πέντε μίλια. Ακόμη, την ημέρα του ατυχήματος, η έκθεση αναφέρει ότι η απόσταση μειώθηκε από τα πέντε ναυτικά μίλια στα δύο.

Ένας επιπλέον παράγοντας που οδήγησε στο ατύχημα φαίνεται να είναι η επήρεια του αλκοόλ. Η έκθεση σημειώνει ότι ο πλοίαρχος είχε πιει δύο ποτήρια ουίσκι πριν από το ατύχημα, κατά τη διάρκεια εορτής για τα γενέθλια μέλους του πληρώματος.

Ο Ινδός πλοίαρχος και ο υποπλοίαρχος προφυλακίστηκαν στον Μαυρίκιο μετά το περιστατικό και καταδικάστηκαν αργότερα σε φυλάκιση 20 μηνών αφού παραδέχθηκαν την ενοχή τους ότι έθεσαν σε κίνδυνο την ασφαλή ναυσιπλοΐα. Ο καπετάνιος παραδέχτηκε ότι «έπινε λίγο», ενώ ο αξιωματικός που υποτίθεται ότι ήταν σε επιφυλακή είχε επιτραπεί να παραμείνει στο πάρτι.

Το JTSB συνέστησε στα πληρώματα των πλοίων να αποφεύγουν επικίνδυνες πρακτικές όπως «προσέγγιση στις ακτές για προσωπικούς λόγους».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
Στυλιανίδης: «Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ανάλογο, ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων από ό,τι ήταν πέρυσι»
Ακτοπλοΐα |

«Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων», λέει ο Στυλιανίδης

Η απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Κωνσταντίνου – Βασίλειου Μεταξά