Οι εντολές δύο πιλότων της Διώρυγας του Σουέζ συνέβαλαν στην προσάραξη του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Ever Given, σύμφωνα με την έρευνα ατυχήματος της Ναυτιλιακής Αρχής του Παναμά (PMA).
Η έκθεση 68 σελίδων, η οποία κατατέθηκε στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό, περιγράφει πώς δύο πιλότοι προσήλθαν στο πλοίο στις 23 Μαρτίου 2021 στις 07.20 π.μ..
Στις 07.41 π.μ. το πλοίο είχε προσαράξει και θα χρειαζόταν έξι ημέρες για να αποκολληθεί. Καθώς οι πιλότοι προσχώρησαν στο γιγαντιαίο πλοίο, οι ταχύτητες των ανέμων αυξήθηκαν και οι αμμοθύελλες περιόρισαν την ορατότητα σε βαθμό που το πλοίο δεν μπορούσε να διατηρήσει τη θέση του στη μέση του διαύλου.
Ever Given: Νέα αγωγή από τους «διασώστες» του γιγαντιαίου containership
Το σύστημα διαχείρισης της κυκλοφορίας των πλοίων, οι πιλότοι και ο πλοίαρχος δεν είχαν αξιολογήσει σωστά τις κακές καιρικές συνθήκες, ιδίως τους ισχυρούς ανέμους και τη μειωμένη ορατότητα, αναφέρεται στην έκθεση, γεγονός που υποδηλώνει ότι το πλοίο θα έπρεπε να είχε ζητήσει τη βοήθεια ρυμουλκών για τη διέλευσή του προς τα βόρεια.
«Οι πιλότοι διεξήγαγαν την πλοήγηση χωρίς να ζητήσουν βοήθεια από τον πλοίαρχο, ο οποίος ήταν πιο εξοικειωμένος με τα χαρακτηριστικά ελιγμών του πλοίου», αναφέρεται στην έκθεση.
Παρόλο που ο πλοίαρχος παρενέβη στις εντολές που έδωσε ο πιλότος, και έδωσε εντολή στον πηδαλιούχο να κρατήσει το πλοίο στη μέση του διαύλου, τελικά δεν απεδείχθη τόσο αποτελεσματική η παρέμβαση του για την αποτροπή της προσάραξης. Τα γλωσσικά εμπόδια μεταξύ των αραβόφωνων πιλότων και της ομάδας γέφυρας δεν βοήθησαν επίσης στις συνεννοήσεις.
Επιπλέον σύμφωνα με τους κανονισμούς της Διώρυγας του Σουέζ, η επιτρεπόμενη ταχύτητα για τα πλοία είναι 8,64 κόμβοι. Κατά μέσο όρο το Ever Given έπλεε με ταχύτητα μεγαλύτερη από αυτή που έπρεπε.
Το φαινόμενο της επιβύθισης (squat) που σημαίνει η πρύμνη βυθίζεται περισσότερο από την πλώρη και της τάσης της πρύμνης του πλοίου να ταλαντεύεται προς την κοντινή όχθη (bank effect), η ταχύτητα και οι αλλαγές στην κατεύθυνση του ανέμου και οι εντολές «τέρμα δεξιά» και «τέρμα αριστερά» στον πηδαλιούχο επηρέασαν άμεσα την απώλεια της ευελιξίας του πλοίου, όπως διαπιστώθηκε στην έκθεση.
Όσον αφορά τις συστάσεις τους για την αποφυγή περαιτέρω προσαράξεων κατά μήκος της διώρυγας, οι αρχές του Παναμά προέτρεψαν σε μεγαλύτερη εκπαίδευση του πληρώματος, καλύτερο διάλογο μεταξύ πληρωμάτων και χειριστών, και οι πλοίαρχοι να είναι πιο πρόθυμοι να αναλαμβάνουν ταχύτερα την πρωτοβουλία από τους χειριστές. Τα πλοία πρέπει να ταξιδεύουν στο κέντρο της διώρυγας, τονίζεται στην έκθεση. Με αυτόν τον τρόπο, κάθε πιθανό φαινόμενο κλίσης θα μειωθεί στο ελάχιστο, το πλοίο θα μπορεί να στρίβει ομαλά και θα υπάρχει επιπλέον χρόνος για να αντιδράσει σε περίπτωση σφάλματος πλοήγησης. Ο ρυθμός στροφής δεν πρέπει ποτέ να είναι μεγαλύτερος από 10 μοίρες ανά λεπτό.
Latest News
Αλλαγές στον σχεδιασμό πλοίων και τον ανεφοδιασμό φέρνουν τα εναλλακτικά καύσιμα
Οι σταθμοί καυσίμων θα πρέπει να διαφοροποιηθούν ενώ και τα πλοία θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερες δεξαμενές
Capital Product Partners: Αύξηση εσόδων 29% στο πρώτο τρίμηνο του 2024
Σε διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή προχώρησε η εταιρεία
Διαγωνισμό για την αποκατάσταση του λιμένα Βόλου «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
Υπέστη σφοδρό πλήγμα από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias
Επιχείρηση διάσωσης από το Maran Gas Psara στα ανοιχτά της Ινδονησίας
To Maran Gas Psara ταξιδεύει υπό ελληνική σημαία
Επίθεση των Χούθι με πυραύλους και drones στο ελληνόκτητο πλοίο Cyclades
Οι Χούθι ανακοίνωσαν ότι στόχευσαν το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Orion σε επίθεση με drone στον Ινδικό Ωκεανό
Επιστρέφει στον ΟΛΠ η παλαιά φρουρά της Cosco – Τι παίζει με την αλλαγή διοίκησης
Το παρασκήνιο και οι προκλήσεις της νέας διοίκησης
Αλλαγές κορυφής στη διοίκηση του ΟΛΠ - Επιβεβαίωση IL Postino
Οι αλλαγές έρχονται σε μια στιγμή που για τρίτη συνεχόμενη χρονιά τις υψηλότερες επιδόσεις στην ιστορία της, αναφορικά με τα έσοδα και την κερδοφορία
Νέο διπλό χτύπημα των Χούθι στην Ερυθρά- Εκτόξευσαν 3 πυραύλους
Δεν έχουν αναφερθεί τραυματισμοί ή άλλες ζημιές από πλοία των ΗΠΑ, του συνασπισμού ή των εμπορικών πλοίων, σύμφωνα με την CENTCOM
«Κομφούζιο» στα λιμάνια λόγω Πρωτομαγιάς - Οι αλλαγές στα δρομολόγια του Πάσχα
Σχεδόν γεμάτα και με τιμές το ίδιο ακριβές με πέρυσι θα ταξιδέψουν φέτος οι εκδρομείς της Μ. Εβδομάδας
Πλώρη για τους 40 εκατ. ταξιδιώτες έβαλαν τα κρουαζιερόπλοια
Ξεπέρασε την προ-Covid κίνηση ο κλάδος φθάνοντας τους 31,7 εκατ. επιβάτες πέρυσι και για το 2024 ανεβάζει τον πήχη στους 35,7 εκατ. επιβάτες