Την ολοκλήρωση της επένδυσης απόκτησης 12 νέων πλοίων, τα οποία είναι φιλικά προς το περιβάλλον ανακοίνωσε η AVRAMAR. Το συνολικό ύψος της επένδυσης που ανέρχεται σε περίπου 4,2 εκατομμύρια ευρώ, ξεκίνησε το 2022 και ολοκληρώθηκε φέτος, με την απόσυρσή 11 πλοίων παλαιού τύπου, ευθυγραμμίζοντας την στρατηγική της AVRAMAR με την αφοσίωσή της στην Περιβαλλοντική Ευθύνη.
Τα κύρια χαρακτηριστικά των νέων πλοίων είναι οι υψηλότερες δυνατότητες μεταφοράς φορτίου σε συνδυασμό με τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και τη χρήση βιώσιμων δομικών υλικών στην κατασκευή τους, όπως το πολυαιθυλένιο και το αλουμίνιο. Εκτός από τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και της μειωμένης κατανάλωσης καυσίμου, τα 12 νέα πλοία, μειώνουν επίσης και το κόστος συντήρησης.
Κατασκευή
Η κατασκευή και η ενσωμάτωση στον στόλο της AVRAMAR, των νέων φιλικών προς το περιβάλλον πλοίων, είναι επίσης σύμφωνες με τον Κανονισμό 2021/1119 της ΕΕ, του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 30ής Ιουνίου 2021, ο οποίος θεσπίζει ένα πλαίσιο με στόχο την επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας. Πιο συγκεκριμένα, το άρθρο 4 του Κανονισμού αναφέρει ότι «Προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος για κλιματική ουδετερότητα που ορίζεται στο άρθρο 2 παράγραφος 1, τίθεται ως δεσμευτικός κλιματικός στόχος της Ένωσης για το 2030 η εγχώρια μείωση των καθαρών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (εκπομπές μετά την αφαίρεση των απορροφήσεων) κατά τουλάχιστον 55 % σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990 έως το 2030.»
Σε σύγκριση με τα παλαιά τύπου πλοία, ο νέος «πράσινος» στόλος της AVRAMAR, μειώνει τις κλιματικές επιπτώσεις, στα αέρια θερμοκηπίου (GHG) κατά 75,2% και τα νέα πλοία της εταιρείας, δύναται να χαρακτηριστούν ως «CNS-Climate Neutral Ships».
Η δέσμευση
Η Andrea Viken, Sustainability Manager της AVRAMAR, σχολίασε την πρωτοβουλία της εταιρείας, δηλώνοντας: «Η δέσμευση της AVRAMAR να αποσύρει τα παλαιού τύπου πλοία και να αγκαλιάσει έναν νέο, φιλικό προς το περιβάλλον, στόλο, αποτελεί απόδειξη της αφοσίωσής της εταιρείας στην Περιβαλλοντική Ευθύνη. Μειώνοντας τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου κατά 75,2% , συμβάλλουμε στον στόχο της ΕΕ θέτοντας υψηλά πρότυπα για βιώσιμες πρακτικές στη βιομηχανία τροφίμων. Αυτή η πρωτοβουλία είναι ένα σημαντικό βήμα προς ένα πιο πράσινο μέλλον και ευθυγραμμίζει τη στρατηγική μας με την προστασία του περιβάλλοντος.»
O Γιώργος Σερεπίσος, CAPEX Manager και project manager της επένδυσης, δήλωσε σχετικά: «Εκτός του στόχου μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, η εταιρεία μας αποκτά ένα συγκριτικό πλεονέκτημα αναφορικά με την λειτουργία και την αύξηση της δυναμικής του στόλου μας, με ταυτόχρονη μείωση των λειτουργικών εξόδων μας. Στόχος μας είναι να μεγαλώσει ο πράσινος στόλος της AVRAMAR, ώστε να έχουμε μεγαλύτερη δυνατότητα σύγκλισης με τον Ευρωπαϊκό στόχο της επίτευξης της κλιματικής ουδετερότητας.»
Ο Thor Talseth, Διευθύνων Σύμβουλος της AVRAMAR σχολίασε: «Η δέσμευσή μας να μειώσουμε το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα μέσω της αξιοποίησης των φιλικών προς το περιβάλλον πλοίων, συμβάλλει στους περιβαλλοντικούς στόχους της Ε.Ε και αντανακλά την αφοσίωσή μας σε ένα βιώσιμο μέλλον. Ο νέος φιλικός προς το περιβάλλον στόλος της AVRAMAR δεν είναι απλώς ένα βήμα προς την κλιματική ουδετερότητα. Είναι ένα άλμα, με μείωση 75,2% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, μιας και θεωρούμε ότι η στρατηγική αυτή είναι μια ευκαιρία για την προστασία του πλανήτη μας μέσω της ενίσχυσης της λειτουργικής μας αποτελεσματικότητας και ανταγωνιστικότητας. Το όραμά μας είναι ξεκάθαρο: να ηγούμαστε με προσοχή, συμβάλλοντας περαιτέρω στον φιλόδοξο στόχο της ΕΕ για την επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας».
Latest News
Πού επενδύουν οι ναυτιλιακές τακτικών γραμμών
Βασίζονται όλο και περισσότερο στην ιδιοκτησία των πλοίων τους για να επεκταθούν μειώνοντας το μερίδιο των ναυλωμένων πλοίων
Σε ιστορικά υψηλά οι τιμές ναυπήγησης νέων πλοίων
Κίνα και Κορέα διεκδικούν την μερίδα του λέοντος στις ναυπηγήσεις
Απεβίωσε ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος
Ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος, διετέλεσε επί σειρά ετών πρόεδρος του Ομίλου Φίλων Λίμπερτυ και συνέβαλε στην ανάδειξη του πλωτού μουσείου «Ελλάς Λίμπερτυ»
Ποσειδώνια 2024: Οι κορυφαίοι του κλάδου της ναυτιλίας διαμορφώνουν την ατζέντα
Στο Athens Metropolitan Expo από τις 3 έως 7 Ιουνίου διοργανώνεται η κορυφαία ναυτιλιακή έκθεση στον κόσμο
Άλμα στη ζήτηση για κρουαζιέρα - Χιλιάδες εργαζομένους αναζητά η Royal Caribbean
Τα νέα πλοία και η «πίεση» στα πανεπιστήμια για πιστοποιήσεις σε νέους
Το παρασκήνιο της παράτασης του διαγωνισμού για το λιμάνι του Λαυρίου
Το αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον και ο όρος του ΤΑΙΠΕΔ για κοινοπραξίες σχημάτων
Η ρευστότητα των ελλήνων εφοπλιστών και οι προκλήσεις για τις τράπεζες - Μελέτη Petrofin Research [πίνακες]
Γιατί μειώθηκε ο δείκτης χρηματοδότησης που σχετίζεται με την ελληνική ναυτιλία
Παράταση στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του Λιμένα Λαυρίου
Σκοπός του Ταμείου είναι η τουριστική κυρίως αξιοποίηση του εξυπηρετώντας κρουαζιερόπλοια αλλά και για τη μεταφορά φορτίων εμπορευμάτων
Η Navtex στο Λακωνικό Κόλπο και ο «σκιώδης στόλος» του Πούτιν
Πώς η ανακοίνωση ασκήσεων του Πολεμικού Ναυτικού δυσκολεύει το «ξέπλυμα» ρωσικού πετρελαίου
Θηριώδεις επενδύσεις στα ευρωπαϊκά λιμάνια
Η πράσινη μετάβαση θα στοιχίσει πάνω από 80 δισ. ευρώ για να ανταποκρίνεται στις νέες ανάγκες του διεθνούς εμπορίου και των πλοίων