Η ναυτιλία παρά το μικρό της περιβαλλοντικό αποτύπωμα θα πρέπει να πρωτοστατήσει στην πράσινη μετάβαση και η Capital μέλος αυτής της σπουδαίας βιομηχανίας υλοποιεί ήδη ένα από τα μεγαλύτερα επενδυτικά προγράμματα στο κλάδο με στόχο την απαλλαγή από το άνθρακα.
Capital Product Partners LP: Με ελληνική σημαία το πιο ακριβό πλοίο
Για τις περιβαλλοντικές προκλήσεις της ναυτιλίας αλλά και το επενδυτικό πρόγραμμα της Capital είχε την ευκαιρία να μιλήσει ο κ. Τζέρυ Καλογηράτος διευθύνων σύμβουλος της Capital Product Partners (CPLP), στο 13ο ναυτιλιακό συνέδριο της Capital Link απονέμοντας το «2023 Capital Link Maritime Sustainability Award» στον κ. Rasmus Bach Nielsen, επικεφαλής του τμήματος απανθρακοποίησης της Trafigura,
Η απεξάρτηση της ναυτιλίας από τον άνθρακα
Προσφωνώντας τον κ. Nielsen ο κ. Καλογηράτος αναφέρθηκε στην πορεία της ναυτιλίας προς την απεξάρτηση της από τον άνθρακα αλλά και τις επενδύσεις της Capital προς αυτή την κατεύθυνση. Η ναυτιλία είπε αντιπροσωπεύει μόνο το 2,9% των παγκόσμιων εκπομπών, παρά το γεγονός ότι εξυπηρετεί περισσότερο από το 90% του παγκόσμιου εμπορίου. Πιστεύουμε όμως ότι κάθε κλάδος πρέπει να καταβάλλει τις καλύτερες προσπάθειες για να μειώσει το αποτύπωμα του άνθρακα, όσο κινούμαστε προς τον στόχο των net zero εκπομπών ρύπων.
Η στρατηγική της Capital για ενεργειακή μετάβαση
Στην Capital, τόνισε ο κ. Καλογηράτος, συμμεριζόμαστε αυτές τις ανησυχίες και είμαστε ενεργά αφοσιωμένοι στον σχεδιασμό μιας διαχρονικής στρατηγικής «ενεργειακής μετάβασης» του στόλου, προωθώντας τον τελικό στόχο μιας ναυτιλίας με net zero αποτύπωμα στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Το ταξίδι προς μια πράσινη, βιώσιμη ναυτιλία σε συμμόρφωση με τον στόχο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) για net zero εκπομπές μέχρι το 2050 περιλαμβάνει έναν συνδυασμό στρατηγικών αποφάσεων, επιχειρηματικού και τεχνικού χαρακτήρα. Σε τεχνικό επίπεδο έχουμε επιλέξει το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) ως το βασικό μεταβατικό καύσιμο, το οποίο αποτελεί για εμάς μια ώριμη βιώσιμη λύση, που υποστηρίζεται σθεναρά από ευρωπαϊκούς και διεθνείς κανονισμούς.
Το LNG ως καύσιμο θέτει τις βάσεις σε θέματα λειτουργίας πλοίου και εφοδιαστικής αλυσίδας, ορίζοντας και προωθώντας έτσι το δρόμο της μετάβασης για την χρήση E-LNG και Πράσινο Υδρογόνο που θα μας οδηγήσουν στην απαλλαγή εκπομπών άνθρακα.
Επενδύσεις 7 δισ. δολ
Υλοποιώντας μια ανάλογη στρατηγική ανανέωσης του στόλου μας, ξεκινήσαμε μια εκτεταμένη και διαφοροποιημένη επενδυτική πρωτοβουλία ναυπήγησης 63 πλοίων, συμπεριλαμβανομένων πλοίων μεταφοράς LNG, εμπορευματοκιβωτίων και δεξαμενόπλοιων. Είναι όλα εξοπλισμένα με κορυφαίες τεχνολογίες απόδοσης και εναλλακτικές επιλογές καυσίμων, αντιπροσωπεύοντας μια επένδυση κοντά στα 7 δισεκατομμύρια δολάρια. Μεταξύ άλλων, τόνισε ο κ. Καλογηράτος, ξεχωρίζει η πρωτοποριακή μας παραγγελία των πρώτων δύο πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου CO2 στον κόσμο με χωρητικότητα 22.000 κυβικά μέτρα, και τα πρώτα δύο πολύ μεγάλα δεξαμενόπλοια αμμωνίας (VLACs) που κατασκευάζονται στην Κορέα χωρητικότητας 88.000 κυβικών μέτρων το ένα.
Οι παραγγελίες από την Capital, πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου CO2 και πλοίων μεταφοράς αμμωνίας (VLACs), που πηγάζουν μέσα από την τεχνογνωσία που διαθέτουμε ως όμιλος και τις καινοτόμους προβλέψεις μας, σηματοδοτούν την αυγή μιας νέας εποχής στη ναυτιλία, που σκοπό έχει την συμπλήρωση του κενού στην αλυσίδα απανθρακοποίησης.
Για την Trafigura
Μιλώντας για τον κ. Nielesen σημείωσε ότι ως Παγκόσμιος Διευθυντής της Trafigura για την απαλλαγή των καυσίμων από τον άνθρακα, διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην πολιτική μετάβασης σε μία επιταχυνόμενη απανθρακοποίηση της ναυτιλίας. Συμμετέχει σε παγκοσμίως σημαντικές έρευνες για τα μελλοντικά καύσιμα μεταφοράς και για ένα παγκόσμιο σχέδιο τιμολόγησης του άνθρακα υπό την αιγίδα του IMO, είναι ένθερμος υποστηρικτής της δημιουργίας υποδομής αγωγών υδρογόνου στη Δανία και σε ολόκληρη την Ευρώπη, ενώ η οραματική ηγεσία του εκδηλώνεται περαιτέρω στα πολλά έργα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας της Trafigura, καθώς και στην ανάπτυξη του κινητήρα αμμωνίας της MAN Energy.
Στην ομιλία του ο κ. Nielsen αναφέρθηκε στην προσπάθεια για την απεξάρτηση της ναυτιλίας από τον άνθρακα και σημείωσε ότι η τιμολόγηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα είναι στο τραπέζι και είναι ένα κρίσιμο σημείο για την προώθηση των εναλλακτικών καυσίμων. Μας λείπει ακόμη η απόφαση για μια εισφορά άνθρακα, είπε και προειδοποίησε τον ναυτιλιακό κλάδο ότι εάν δεν κάνει αποφασιστικά βήματα κινδυνεύει να μείνει πίσω. Ειδική αναφορά έκανε στο υδρογόνο ως καύσιμο, το οποίο εκτός από την ναυτιλία διεκδικούν και άλλες βιομηχανίες. Τέλος ζήτησε ακόμη μεγαλύτερη πίεση στον Διεθνής Ναυτιλιακό Οργανισμό ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι που τέθηκαν για το 2030, το 2040 και το 2050.
Latest News
HEMEXPO: Στα 2 δισ. ευρώ η συνεισφορά της στην ελληνική οικονομία
Οι εταιρείες-μέλη της HEMEXPO παράγουν σήμερα προηγμένα τεχνολογικά, ποιοτικά και διεθνώς ανταγωνιστικά προϊόντα που κατασκευάζονται στην Ελλάδα, και εξάγονται σε ολόκληρο τον κόσμο
Maritime Cluster: Δημιουργείται συνεργατικός σχηματισμός προϋπολογισμού 25 εκατ. ευρώ
Το Maritime Cluster δημιουργείται για την ενίσχυση των επιχειρήσεων ναυτιλιακού εξοπλισμού
Ξεκινάει ο διαγωνισμός για την ανέγερση νέου Σταθμού Επιβατών στον λιμένα της Σούδας
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 12,29 εκατ. ευρώ
Ακτοπλοΐα και λιμάνια αλλάζουν με έργα 3 δισ. ευρώ - Ο Στυλιανίδης για τις χρηματοδοτήσεις
Aναβάθμιση λιμένων και ανανέωση στόλου είναι οι στόχοι στην ακτοπλοϊα όπως είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Χρ. Στυλιανίδης στο 4ο ΟΤ FORUM
Εγκαινιάζει την πρώτη της σεζόν στον Αραβικό Κόλπο από το Κατάρ η Celestyal
Η έναρξη σηματοδοτήθηκε με μία ημερήσια εκδήλωση που διοργανώθηκε σε συνεργασία με το Visit Qatar, Qatar Tourism, Qatar Airways και Mwani Port Authority
Καλογηράτος: Η Capital Clean Energy Carriers πρωτοστατεί στην πράσινη μετάβαση - Κλειδί το LNG
Ο CEO της Capital Clean Energy Carriers, κ. Γεράσιμος Καλογηράτος μίλησε στο 4ο ΟΤ FORUM που διοργανώνει ο Οικονομικός Ταχυδρόμος Χρηματιστήριο Αθηνών.
Στυλιανίδης: Απλοποιούμε το νηολόγιο για να έρθουν πλοία στην ελληνική σημαία
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης μίλησε στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου
Νέα παραγγελία 20 πλοίων με καύσιμο LNG από την Maersk
Τα 20 πλοία διπλού καυσίμου συνολικής χωρητικότητας 300.000 teu έχουν παραγγελθεί από την Μaersk σε τρία ναυπηγεία στην Κίνα και τη Νότια Κορέα
Στην τελική ευθεία το master plan για το λιμάνι της Πάτρας - Το άνοιγμα στην κρουαζιέρα
Στόχο η καλύτερη διαχείριση των επισκεπτών κρουαζιέρας και στα δύο λιμάνια στην Πάτρα - Αναμένεται η έγκριση προεδρικού διατάγματος
Ο χρησμός της Bimco για τα τάνκερ - Τι αλλαγές φέρνει ο Τραμπ
Τι θα συμβεί όταν επανέλθει η κανονικότητα στην Ερυθρά Θάλασσα, ενώ πολλά θα εξαρτηθούν στην αγορά και από τον παράγοντα Τραμπ