Η ναυτιλία παρά το μικρό της περιβαλλοντικό αποτύπωμα θα πρέπει να πρωτοστατήσει στην πράσινη μετάβαση και η Capital μέλος αυτής της σπουδαίας βιομηχανίας υλοποιεί ήδη ένα από τα μεγαλύτερα επενδυτικά προγράμματα στο κλάδο με στόχο την απαλλαγή από το άνθρακα.
Capital Product Partners LP: Με ελληνική σημαία το πιο ακριβό πλοίο
Για τις περιβαλλοντικές προκλήσεις της ναυτιλίας αλλά και το επενδυτικό πρόγραμμα της Capital είχε την ευκαιρία να μιλήσει ο κ. Τζέρυ Καλογηράτος διευθύνων σύμβουλος της Capital Product Partners (CPLP), στο 13ο ναυτιλιακό συνέδριο της Capital Link απονέμοντας το «2023 Capital Link Maritime Sustainability Award» στον κ. Rasmus Bach Nielsen, επικεφαλής του τμήματος απανθρακοποίησης της Trafigura,
Η απεξάρτηση της ναυτιλίας από τον άνθρακα
Προσφωνώντας τον κ. Nielsen ο κ. Καλογηράτος αναφέρθηκε στην πορεία της ναυτιλίας προς την απεξάρτηση της από τον άνθρακα αλλά και τις επενδύσεις της Capital προς αυτή την κατεύθυνση. Η ναυτιλία είπε αντιπροσωπεύει μόνο το 2,9% των παγκόσμιων εκπομπών, παρά το γεγονός ότι εξυπηρετεί περισσότερο από το 90% του παγκόσμιου εμπορίου. Πιστεύουμε όμως ότι κάθε κλάδος πρέπει να καταβάλλει τις καλύτερες προσπάθειες για να μειώσει το αποτύπωμα του άνθρακα, όσο κινούμαστε προς τον στόχο των net zero εκπομπών ρύπων.
Η στρατηγική της Capital για ενεργειακή μετάβαση
Στην Capital, τόνισε ο κ. Καλογηράτος, συμμεριζόμαστε αυτές τις ανησυχίες και είμαστε ενεργά αφοσιωμένοι στον σχεδιασμό μιας διαχρονικής στρατηγικής «ενεργειακής μετάβασης» του στόλου, προωθώντας τον τελικό στόχο μιας ναυτιλίας με net zero αποτύπωμα στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Το ταξίδι προς μια πράσινη, βιώσιμη ναυτιλία σε συμμόρφωση με τον στόχο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) για net zero εκπομπές μέχρι το 2050 περιλαμβάνει έναν συνδυασμό στρατηγικών αποφάσεων, επιχειρηματικού και τεχνικού χαρακτήρα. Σε τεχνικό επίπεδο έχουμε επιλέξει το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) ως το βασικό μεταβατικό καύσιμο, το οποίο αποτελεί για εμάς μια ώριμη βιώσιμη λύση, που υποστηρίζεται σθεναρά από ευρωπαϊκούς και διεθνείς κανονισμούς.
Το LNG ως καύσιμο θέτει τις βάσεις σε θέματα λειτουργίας πλοίου και εφοδιαστικής αλυσίδας, ορίζοντας και προωθώντας έτσι το δρόμο της μετάβασης για την χρήση E-LNG και Πράσινο Υδρογόνο που θα μας οδηγήσουν στην απαλλαγή εκπομπών άνθρακα.
Επενδύσεις 7 δισ. δολ
Υλοποιώντας μια ανάλογη στρατηγική ανανέωσης του στόλου μας, ξεκινήσαμε μια εκτεταμένη και διαφοροποιημένη επενδυτική πρωτοβουλία ναυπήγησης 63 πλοίων, συμπεριλαμβανομένων πλοίων μεταφοράς LNG, εμπορευματοκιβωτίων και δεξαμενόπλοιων. Είναι όλα εξοπλισμένα με κορυφαίες τεχνολογίες απόδοσης και εναλλακτικές επιλογές καυσίμων, αντιπροσωπεύοντας μια επένδυση κοντά στα 7 δισεκατομμύρια δολάρια. Μεταξύ άλλων, τόνισε ο κ. Καλογηράτος, ξεχωρίζει η πρωτοποριακή μας παραγγελία των πρώτων δύο πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου CO2 στον κόσμο με χωρητικότητα 22.000 κυβικά μέτρα, και τα πρώτα δύο πολύ μεγάλα δεξαμενόπλοια αμμωνίας (VLACs) που κατασκευάζονται στην Κορέα χωρητικότητας 88.000 κυβικών μέτρων το ένα.
Οι παραγγελίες από την Capital, πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου CO2 και πλοίων μεταφοράς αμμωνίας (VLACs), που πηγάζουν μέσα από την τεχνογνωσία που διαθέτουμε ως όμιλος και τις καινοτόμους προβλέψεις μας, σηματοδοτούν την αυγή μιας νέας εποχής στη ναυτιλία, που σκοπό έχει την συμπλήρωση του κενού στην αλυσίδα απανθρακοποίησης.
Για την Trafigura
Μιλώντας για τον κ. Nielesen σημείωσε ότι ως Παγκόσμιος Διευθυντής της Trafigura για την απαλλαγή των καυσίμων από τον άνθρακα, διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην πολιτική μετάβασης σε μία επιταχυνόμενη απανθρακοποίηση της ναυτιλίας. Συμμετέχει σε παγκοσμίως σημαντικές έρευνες για τα μελλοντικά καύσιμα μεταφοράς και για ένα παγκόσμιο σχέδιο τιμολόγησης του άνθρακα υπό την αιγίδα του IMO, είναι ένθερμος υποστηρικτής της δημιουργίας υποδομής αγωγών υδρογόνου στη Δανία και σε ολόκληρη την Ευρώπη, ενώ η οραματική ηγεσία του εκδηλώνεται περαιτέρω στα πολλά έργα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας της Trafigura, καθώς και στην ανάπτυξη του κινητήρα αμμωνίας της MAN Energy.
Στην ομιλία του ο κ. Nielsen αναφέρθηκε στην προσπάθεια για την απεξάρτηση της ναυτιλίας από τον άνθρακα και σημείωσε ότι η τιμολόγηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα είναι στο τραπέζι και είναι ένα κρίσιμο σημείο για την προώθηση των εναλλακτικών καυσίμων. Μας λείπει ακόμη η απόφαση για μια εισφορά άνθρακα, είπε και προειδοποίησε τον ναυτιλιακό κλάδο ότι εάν δεν κάνει αποφασιστικά βήματα κινδυνεύει να μείνει πίσω. Ειδική αναφορά έκανε στο υδρογόνο ως καύσιμο, το οποίο εκτός από την ναυτιλία διεκδικούν και άλλες βιομηχανίες. Τέλος ζήτησε ακόμη μεγαλύτερη πίεση στον Διεθνής Ναυτιλιακό Οργανισμό ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι που τέθηκαν για το 2030, το 2040 και το 2050.
Latest News
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι