
H απουσία εναλλακτικών συμβατών καυσίμων και τεχνολογιών, αποτελεί την μεγάλη πρόκληση της διεθνούς ναυτιλίας, η οποία ωστόσο καλείται να φτάσει στο net zero και στην απανθρακοποίηση, μέχρι το 2050. Η αντίφαση αυτή που ουσιαστικά σύμφωνα με πλοιοκτήτες βάζει «το κάρο μπροστά από το άλογο», καθώς τα πλοία καλούνται να καταναλώσουν καύσιμα που δεν υπάρχουν συζητήθηκε στο Διεθνές Συνέδριο «Ναυτιλιακή Κύπρος 2023» σε πάνελ στο οποίο συμμετείχαν κορυφαίοι εκπρόσωποι της ευρωπαϊκής ναυτιλίας.
Την συζήτηση συντόνισε ο Πρόεδρος του Κυπριακού Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου, κ. Θέμης Παπαδόπουλος και συμμετείχαν ο κ. Emanuele Grimaldi, Πρόεδρος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (International Chamber of Shipping-ICS), ο κ. Φίλιππος Φιλής, Πρόεδρος της Ένωσης Ευρωπαίων Πλοιοκτητών (European Community Shipowners’ Associations-ECSA), η Δρ. Gaby Bornheim, Πρόεδρος της Ένωσης Γερμανών Πλοιοκτητών (Verband Deutscher Reeder -VDR) και ο κ. Nikolaus H. Schües, Πρόεδρος του Βαλτικού και Διεθνούς Ναυτιλιακού Συμβουλίου (Baltic & International Maritime Council – BIMCO).
Ποιες είναι οι πέντε μεγαλύτερες προκλήσεις για τη Ναυτιλία
Ανάγκη σαφήνειας
Η «αποστολή» της Ναυτιλίας για την ενεργειακή και τεχνολογική μετάβασή της σε συνάρτηση την απουσία εναλλακτικών συμβατών καυσίμων και τεχνολογιών, με ρυθμιστικό ορόσημο για την πλήρη απανθρακοποίηση της το 2050, αποτελεί πρόκληση για τους πλοιοκτήτες και συνθέτουν ένα πολύπλοκο ζήτημα για την παγκόσμια ναυτιλία. Ο καθορισμός πολιτικής χρειάζεται περισσότερη σαφήνεια σύμφωνα με τους ομιλητές.
Ένας τρόπος επιτάχυνσης της δημιουργίας προσιτών καυσίμων και τεχνολογιών χαμηλών και μηδενικών εκπομπών άνθρακα, σύμφωνα με τον κ. Grimaldi είναι η δημιουργία μηχανισμού «επιχορήγησης και ανταμοιβής» με σκοπό να στηρίξει πλοιοκτήτες που θα μεταβούν γρήγορα σε πράσινες τεχνολογίες και καύσιμα και ταυτόχρονα θα συνεισφέρει δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως για την παραγωγή εναλλακτικών καυσίμων και στη δημιουργία υποδομής ανεφοδιασμού καυσίμων στις αναπτυσσόμενες χώρες.
Οι προμηθευτές καυσίμων
O κ. Φιλής πρόσθεσε επίσης ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα έπρεπε να απευθυνθεί και στους προμηθευτές καυσίμων, εισάγοντας επιμέρους στόχους για τη διάθεση ναυτιλιακών καυσίμων χαμηλών και μηδενικών εκπομπών άνθρακα, ενισχύοντας έτσι και την πρωτοβουλία του «FuelEU Maritime», αντί να αποτελεί αποκλειστική ευθύνη του πλοιοκτήτη η επίτευξη των κλιματικών στόχων για τη ναυτιλία.
Ο κ. Shues ανάφερε την αισιοδοξία του για την ικανότητα της βιομηχανίας να ανταποκριθεί στις προκλήσεις εστιάζοντας στις ευκαιρίες που προσφέρει αυτή η μεταβατική περίοδος.
Τέλος, η Δρ. Bornheim τόνισε την ανάγκη για ένα ρυθμιστικό πλαίσιο το οποίο να επεκτείνεται πέραν της Ευρωπαϊκής Ένωσης προσαρμοσμένο σε μια διεθνή και πολυσύνθετη βιομηχανία όπως η Ναυτιλία.


Latest News

Πώς ολοκληρώνουν τον κύκλο ζωής τους τα αιολικά πάρκα - Τι αναφέρει η ΔΕΗ
H ΔΕΗ έχει ήδη ολοκληρώσει το πρώτο Repowering Αιολικών Πάρκων στην Ελλάδα από την ΔΕΗ Ανανεώσιμες, αντικαθιστώντας παλιές ανεμογεννήτριες που ολοκλήρωσαν τον κύκλο ζωής τους με νέες

Το ΣτΕ ακυρώνει μεγάλη επένδυση φωτοβολταϊκών σε περιοχή Natura
Για αδειοδότηση έργων ΑΠΕ εντός ή κοντά σε Natura το ΥΠΕΝ δεν μπορεί να αγνοεί αρνητικές γνωμοδοτήσεις φορέων διαχείρισης λέει το ΣτΕ.

Περιβάλλον: Τα κοράλια απειλούνται με εξαφάνιση
Το 84% των κοραλλιογενών υφάλων του κόσμου επλήγη από το χειρότερο συμβάν λεύκανσης που έχει καταγραφεί

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Ημέρα της Γης: Η ΔΕΗ επενδύει στην καθαρή ενέργεια για βιώσιμη ανάπτυξη
Τι περιλαμβάνουν οι δεσμέυσεις του ομίλου ΔΕΗ για μείωση των άμεσων εκπομπών CO2

LG: Αποσύρεται απο επένδυση για μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων
Η LG Energy Solution σε ανακοίνωσή της διευκρίνισε ότι λόγω «των συνθηκών της αγοράς και του επενδυτικού περιβάλλοντος, συμφωνήσαμε να αποσυρθούμε επίσημα από το έργο Indonesia GP (Grand Package)»

Η περιφρόνηση του Τραμπ στην πράσινη ενέργεια ακυρώνει επενδύσεις 8 δισ.
Πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις ΑΠΕ αναστέλλουν μαζικά επενδυτικά projects στον κλάδο

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία