
Έκκληση να υιοθετήσει αυστηρότερα πρότυπα στην οικονομία των καυσίμων έως το 2032 από αυτά που προτείνουν οι αμερικανικές ρυθμιστικές αρχές, απηύθυνε η Tesla προς την κυβέρνηση των ΗΠΑ.
Το πρόβλημα με τα ηλεκτρονικά καύσιμα – Πόσο CO2 θα εκπέμπουν
Τον περασμένο Ιούνιο, η Εθνική Διοίκηση Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA) πρότεινε να αυξηθούν οι απαιτήσεις της Εταιρικής Μέσης Οικονομίας Καυσίμου (CAFE) για τα αυτοκίνητα κατά 2% και κατά 4% για τα φορτηγά και τα SUV ετησίως, για το διάστημα μεταξύ 2027 και 2032. Η Tesla θέλει η υπηρεσία να οριστικοποιήσει τους κανόνες που καθιστούν πιο αυστηρούς τους κανόνες για τα αυτοκίνητα κατά 6% ετησίως και κατά 8% για τα φορτηγά και τα SUV, λέγοντας ότι αυτό θα ήταν καλύτερο «για την εξοικονόμηση ενέργειας και την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής».
Η πρόταση της NHTSA θα έχει ως αποτέλεσμα η μέση αποδοτικότητα του καυσίμου να φτάσει τα 58 μίλια (93 χιλιόμετρα) ανά γαλόνι μέχρι το 2032.
Η θέση αυτή της Tesla την φέρνει σε έντονη αντίθεση με τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Χθες Δευτέρα, μια ομάδα που εκπροσωπεί τη General Motors, την Toyota, τη Volkswagen και σχεδόν όλες τις άλλες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες επέκρινε έντονα την πρόταση της NHTSA, λέγοντας ότι είναι παράλογη και ζήτησε σημαντικές αναθεωρήσεις.
Το Αμερικανικό Συμβούλιο Πολιτικής για το Αυτοκίνητο, μια ομάδα που εκπροσωπεί τις τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ, κάλεσε ξεχωριστά τη NHTSA να περιορίσει κατά το ήμισυ τις προτεινόμενες αυξήσεις στην οικονομία καυσίμου στο 2% ετησίως για τα φορτηγά, λέγοντας ότι η πρόταση «θα επηρεάσει δυσανάλογα τον στόλο των φορτηγών».
Η ομάδα σημείωσε ότι το 83% των οχημάτων που παράγονται από τις Ford, GM και Chrysler είναι φορτηγά.
Από τη μεριά της, η NHTSA απάντησε ότι ο κανόνας της «επικεντρώνεται στην εξοικονόμηση χρημάτων για τους Αμερικανούς στην αντλία βενζίνης και στην ενίσχυση της αμερικανικής ενεργειακής ανεξαρτησίας» και εκτίμησε ότι τα συνδυασμένα οφέλη της πρότασης υπερβαίνουν το κόστος κατά περισσότερα από 18 δισ. δολάρια.
Τον περασμένο μήνα, η Alliance for Automotive Innovation δήλωσε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα χρειασθεί να καταβάλουν περισσότερα από 14 δισ. δολάρια σε ποινές για μη συμμόρφωση, το διάστημα μεταξύ 2027 και 2032.
Σήμερα, η Toyota δήλωσε ότι τα πρόστιμα αποτελούν «απόδειξη ότι δεν υπάρχει επαρκής τεχνολογία για την τήρηση των προτεινόμενων προτύπων και ότι τα πρότυπα αυτά έχουν τεθεί πέραν του μέγιστου εφικτού». Οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες προειδοποίησαν ξεχωριστά ότι τα πρόστιμα θα κοστίσουν στην GM 6,5 δισ. δολάρια, στη Stellantis 3,1 δισ. δολάρια και στη Ford 1 δισ. δολάρια, επικαλούμενες τις προβλέψεις της NHTSA.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες εξέπεμψαν επίσης σήμα κινδύνου για την πρόταση του υπουργείου Ενέργειας, να αναθεωρήσει σημαντικά τον τρόπο υπολογισμού της ισοδύναμης με πετρέλαιο οικονομίας καυσίμου για τα ηλεκτρικά οχήματα στο πρόγραμμα CAFE της NHTSA, λέγοντας ότι αυτό θα υποτιμούσε την οικονομία καυσίμου των ηλεκτρικών οχημάτων κατά 72%».


Latest News

Πώς ολοκληρώνουν τον κύκλο ζωής τους τα αιολικά πάρκα - Τι αναφέρει η ΔΕΗ
H ΔΕΗ έχει ήδη ολοκληρώσει το πρώτο Repowering Αιολικών Πάρκων στην Ελλάδα από την ΔΕΗ Ανανεώσιμες, αντικαθιστώντας παλιές ανεμογεννήτριες που ολοκλήρωσαν τον κύκλο ζωής τους με νέες

Το ΣτΕ ακυρώνει μεγάλη επένδυση φωτοβολταϊκών σε περιοχή Natura
Για αδειοδότηση έργων ΑΠΕ εντός ή κοντά σε Natura το ΥΠΕΝ δεν μπορεί να αγνοεί αρνητικές γνωμοδοτήσεις φορέων διαχείρισης λέει το ΣτΕ.

Περιβάλλον: Τα κοράλια απειλούνται με εξαφάνιση
Το 84% των κοραλλιογενών υφάλων του κόσμου επλήγη από το χειρότερο συμβάν λεύκανσης που έχει καταγραφεί

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Ημέρα της Γης: Η ΔΕΗ επενδύει στην καθαρή ενέργεια για βιώσιμη ανάπτυξη
Τι περιλαμβάνουν οι δεσμέυσεις του ομίλου ΔΕΗ για μείωση των άμεσων εκπομπών CO2

LG: Αποσύρεται απο επένδυση για μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων
Η LG Energy Solution σε ανακοίνωσή της διευκρίνισε ότι λόγω «των συνθηκών της αγοράς και του επενδυτικού περιβάλλοντος, συμφωνήσαμε να αποσυρθούμε επίσημα από το έργο Indonesia GP (Grand Package)»

Η περιφρόνηση του Τραμπ στην πράσινη ενέργεια ακυρώνει επενδύσεις 8 δισ.
Πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις ΑΠΕ αναστέλλουν μαζικά επενδυτικά projects στον κλάδο

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία