Τη σημασία του λιμανιού του Πειραιά στη Μεσόγειο και στην Ευρώπη ανέδειξε σε ενημέρωση δημοσιογράφων ο πρεσβευτής της Κίνας στην Ελλάδα, Σιάο Τζουντσένγκ για το 3ο Φόρουμ «Ζώνης και Δρόμου για τη Διεθνή Συνεργασία», που θα πραγματοποιείται σήμερα και αύριο στο Πεκίνο με αφορμή την 10η επέτειο της πρωτοβουλίας «Μία Ζώνη, Ένας Δρόμος».
ΕΣΠ: Ναι υπό προϋποθέσεις να γίνει ο Πειραιάς, λιμάνι αφετηρίας για την κρουαζιέρα
Όπως ανέφερε ο Κινέζος πρέσβης, το λιμάνι του Πειραιά «έχει γίνει το μεγαλύτερο λιμάνι πολλαπλών χρήσεων στη Μεσόγειο και το τέταρτο μεγαλύτερο λιμάνι πολλαπλών χρήσεων στην Ευρώπη. Έχει επίσης αναδειχθεί σε ένα από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο. Η ετήσια χωρητικότητά του σε διακίνηση έχει ανέλθει στο υψηλό ρεκόρ των 7,2 εκατ. TEUs, καταλαμβάνοντας την 26η θέση παγκοσμίως. Ο Πειραιάς έχει επίσης δημιουργήσει περισσότερες από 3.000 άμεσες και 10.000 έμμεσες θέσεις εργασίας, συνεισφέροντας άμεσα περισσότερο από 1,4 δισ. ευρώ στην τοπική οικονομία και ενισχύοντας το ΑΕΠ της Ελλάδας κατά 0,8%. Επιπλέον, η ισχυρή ανάπτυξη της κρουαζιέρας του λιμανιού, έχει προωθήσει αποτελεσματικά την ανάκαμψη του ελληνικού τουριστικού τομέα, προσφέροντας τεράστια οικονομικά οφέλη στην περιοχή. Μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου, το λιμάνι του Πειραιά έχει δεχθεί 750 κρουαζιέρες και 1,2 εκατ. τουρίστες. Σύμφωνα με τις αναφορές του Χρηματιστηρίου Αθηνών, οι μέτοχοι του ΟΛΠ έλαβαν μέρισμα 1,05 ευρώ ανά μετοχή το 2022» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Κινέζος πρέσβης.
Ο τρίτος σημαντικότερος δίαυλος για το εμπόριο Κίνας-Ευρώπης
Συνεχίζοντας στο ίδιο μήκος κύματος, υπογράμμισε ότι η γραμμή China-Europe Land-Sea Express που ξεκινά από το λιμάνι του Πειραιά έχει μειώσει τους χρόνους μεταφοράς κατά τουλάχιστον 7 έως 10 ημέρες, αποτελώντας έναν τρίτο σημαντικό δίαυλο για το εμπόριο Κίνας-Ευρώπης, που φτάνει μέχρι τις χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης και συμπληρώνει τις παραδοσιακές θαλάσσιες διαδρομές και το China-Europe Railway Express. Το 2022, συνολικά 181.000 TEUs μεταφέρθηκαν μέσω αυτής της γραμμής εξπρές ξηράς-θάλασσας, σημειώνοντας αύξηση 18,4% σε ετήσια βάση, όπως σημείωσε.
Πέρα από το λιμάνι του Πειραιά, εξήρε τη συνεργασία εξήρε τη συνεργασία Κίνας-Ελλάδας σε έργα πράσινης ενέργειας. Η συνεργασία σε αυτόν τον τομέα ευδοκιμεί, συμβάλλοντας στη βελτίωση της ενεργειακής υποδομής της Ελλάδας και στην πράσινη ανάπτυξη, επισήμανε. Ειδικότερα, αναφέρθηκε στην κινεζική επένδυση σε αιολικά πάρκα στη Θράκη και στην κινεζική συμμετοχή της στον ΑΔΜΗΕ και στην ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης με την Αττική. Σε ό,τι αφορά την πρώτη επένδυση, είπε πως παράγει αρκετή πράσινη ενέργεια κάθε χρόνο για να καλύψει τις ανάγκες σε ηλεκτρική ενέργεια 30.000 ελληνικών νοικοκυριών, ενώ μειώνει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά περίπου 160.000 τόνους ετησίως, κάτι που ισοδυναμεί με τη φύτευση 360.000 δέντρων κάθε χρόνο. Ως προς τη δεύτερη επένδυση, επισήμανε ότι από τότε που τέθηκε σε λειτουργία η πρώτη φάση του έργου διασύνδεσης, το έργο έθεσε ουσιαστικά τέρμα στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας με βάση το ντίζελ και το βαρύ πετρέλαιο στο νησί, με αποτέλεσμα την ετήσια μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά περίπου 100.000 τόνους. Εκτίμησε ότι το έργο θα εξοικονομήσει στους κατοίκους περίπου 150 έως 200 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, από το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας.
Οι πολιτιστικές ανταλλαγές
Σημαντικός κρίκος των ελληνοσινικών σχέσεων είναι και οι πολιτιστικές ανταλλαγές. Ο κ. Τζουντσένγκ εκτίμησε ότι η συνεργασία σε αυτό το πεδίο είναι λαμπρή, κάνοντας ιδιαίτερη μνεία για το Κέντρο Ελληνικού και Κινεζικού Αρχαίου Πολιτισμού που ιδρύθηκε επίσημα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους και για το οποίο ο Πρόεδρος Σι Τζινπίνγκ έστειλε απαντητική επιστολή σε πέντε Έλληνες επιστήμονες. Επιπρόσθετα, αναφέρθηκε στο τέταρτο Ινστιτούτο Κομφούκιος που εγκαινιάστηκε στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και στη συμφωνία επιστημονικής συνεργασίας μεταξύ της Ακαδημίας Αθηνών και της Κινεζικής Ακαδημίας Κοινωνικών Επιστημών. Μάλιστα, γνωστοποίησε ότι αρκετές κινεζικές επαρχίες και πόλεις έχουν ήδη ξεκινήσει συνέργειες ή βρίσκονται στη διαδικασία διερεύνησης ευκαιριών φιλικής συνεργασίας με τους Έλληνες ομολόγους τους.
Περαιτέρω, μίλησε για το διήμερο Φόρουμ που πραγματοποιείται στο Πεκίνο στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Μία Ζώνη, Ένας Δρόμος», στο οποίο συμμετέχουν εκπρόσωποι από περισσότερες από 140 χώρες και 30 και πλέον διεθνείς οργανισμούς. «Μπροστά στις προκλήσεις της παραδοσιακής ασφάλειας και της μη παραδοσιακής ασφάλειας, θα πρέπει να παραμείνουμε προσηλωμένοι στην οικοδόμηση μιας παγκόσμιας κοινότητας κοινού μέλλοντος, η οποία δίνει έμφαση σε 5 κύρια χαρακτηριστικά: διαφάνεια και την ενσωμάτωση, την ισότητα και τη δικαιοσύνη, την αρμονική συνύπαρξη, την ποικιλομορφία και την αμοιβαία μάθηση, την ενότητα και τη συνεργασία» ανέφερε και εξέφρασε την πεποίθηση ότι η οικονομική παγκοσμιοποίηση και η πολυμέρεια εξακολουθούν να αποτελούν την κυρίαρχη δύναμη της προόδου και της ανθρωπότητας» είπε ο πρέσβης της Κίνας.
Η πρωτοβουλία «Μία Ζώνη, Ένας Δρόμος»
Εν συνεχεία σκιαγράφησε τα επιτεύγματα της πρωτοβουλίας «Μία Ζώνη, Ένας Δρόμος» κατά την τελευταία δεκαετία. «Μέχρι το τέλος Ιουνίου 2023, η Πρωτοβουλία έχει επεκταθεί στις πέντε ηπείρους και περιλαμβάνει 152 χώρες-εταίρους και 32 διεθνείς οργανισμούς, καλύπτοντας περισσότερο από το 65% της παγκόσμιας γης και του πληθυσμού. Έχουν υπογραφεί περισσότερες από 200 συμφωνίες συνεργασίας για την από κοινού κατασκευή της Πρωτοβουλίας και έχουν διαμορφωθεί περισσότερα από 3.000 έργα. Όλα αυτά έχουν κινητοποιήσει επενδύσεις ύψους σχεδόν ενός τρισ. δολαρίων ΗΠΑ, βγάζοντας περίπου 40 εκατ. ανθρώπους από τη φτώχεια και δημιουργώντας 420.000 θέσεις εργασίας στις συμμετέχουσες χώρες. Από το 2013 έως το 2022, ο συνολικός όγκος των εισαγωγών και εξαγωγών μεταξύ της Κίνας και των χωρών της Πρωτοβουλίας ανήλθε σε 19,1 τρισεκατομμύρια δολάρια, με μέση ετήσια αύξηση 6,4%. Το 2022, ο συνολικός όγκος των εισαγωγών και εξαγωγών έφτασε τα 2,9 τρισ. δολάρια ΗΠΑ, αντιπροσωπεύοντας το 45,4% της συνολικής αξίας του εξωτερικού εμπορίου της Κίνας κατά την ίδια περίοδο, σημειώνοντας αύξηση 6,2% από το 2013».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Ξεκινάει ο διαγωνισμός για την ανέγερση νέου Σταθμού Επιβατών στον λιμένα της Σούδας
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 12,29 εκατ. ευρώ
Στην τελική ευθεία το master plan για το λιμάνι της Πάτρας - Το άνοιγμα στην κρουαζιέρα
Στόχο η καλύτερη διαχείριση των επισκεπτών κρουαζιέρας και στα δύο λιμάνια στην Πάτρα - Αναμένεται η έγκριση προεδρικού διατάγματος
Τρέχει το project αναβάθμισης της Μαρίνας Ερμιόνης δια χειρός Ν. Βαρδινογιάννη
Το έργο διαχειρίζεται το family office Tethys του Νίκου Θ. Βαρδινογιάννη
Υποχώρησε η διακίνηση εμπορευμάτων στα λιμάνια της ΕΕ - «Κόντρα στο ρεύμα« η Ελλάδα [γράφημα]
H Ελλάδα μέσα από τα λιμάνια της διακίνησε 171,9 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων το 2023, επίδοση βελτιωμένη σε ετήσια βάση
Στη Χαλκίδα πραγματοποιήθηκε η συνεδρίαση του ΔΣ της Ενωσης Λιμένων Ελλάδος
Μεταξύ των άλλων αποφασίστηκε πως η Ενωση Λιμένων Ελλάδος θα συμμετέχει στα Posidonia Sea Tourism Forum που θα διεξαχθούν 6 και 7 Μαΐου 2025
Άνω-κάτω τα λιμάνια της Ευρώπης από τους Χούθι – Η κατάταξη του Πειραιά [πίνακας]
Ο Πειραιάς και τα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου αντιμετωπίζουν τις μεγαλύτερες επιπτώσεις από την κρίση στην Ερυθρά θάλασσα