Την αύξηση του εμπορίου με την Κίνα, μέσω της Βόρειας Θαλάσσιας Οδού, επιθυμεί η Ρωσία, με τον αντιπρόεδρο της ρωσικής κυβέρνησης Αλεξάντερ Νόβακ να επισημαίνει πως βούληση του Κρεμλίνου είναι να καταστεί το Πεκίνο κορυφαίος προμηθευτής της σε υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG).
Ο πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν επισκέφθηκε την Κίνα αυτή την εβδομάδα και απηύθυνε έκκληση για διεθνείς επενδύσεις στη Βόρεια Θαλάσσια Οδό η οποία όπως είπε μπορεί να διευρύνει το εμπόριο μεταξύ Ανατολής και Δύσης.
Η διαδρομή ξεκινάει από το Μουρμάνσκ, κοντά στα σύνορα της Ρωσίας με τη Νορβηγία, και κατευθύνεται προς τα ανατολικά μέχρι τον Βερίγγειο Πορθμό, κοντά στην Αλάσκα.
Ο Νόβακ, ο οποίος συμμετείχε στην αντιπροσωπεία που επισκέφθηκε την Κίνα, συνάντησε τον αντιπρόεδρο της κινεζικής κυβέρνησης Ντινγκ Σουεσιάνγκ και μίλησε σε ένα ρωσο-κινεζικό επιχειρηματικό φόρουμ, ανακοίνωσε η ρωσική κυβέρνηση.
Παιχνίδια Πούτιν με το ρωσικό diesel – Κρατάει κλειστή τη στρόφιγγα
Ο ίδιος δήλωσε ότι η Ρωσία είναι αυτή τη στιγμή ο τέταρτος μεγαλύτερος προμηθευτής υγροποιημένου φυσικού αερίου της Κίνας. Η Ρωσία ανταγωνίζεται το Κατάρ, τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Αυστραλία στην παγκόσμια αγορά υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG). «Η Ρωσία μπορεί να γίνει ο κύριος αξιόπιστος προμηθευτής υγροποιημένου φυσικού αερίου της Κίνας, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τα έργα που πρόκειται να τεθούν σε εφαρμογή», δήλωσε ο Νόβακ, σύμφωνα με την κυβερνητική παρουσίαση της ομιλίας του στο φόρουμ.
Ενίσχυση των εμπορικών όγκων
Νόβακ και Ντινγκ Σουεσιάνγκ συζήτησαν τρόπους ενίσχυσης των εμπορικών όγκων μέσω των δύο χωρών στους τουλάχιστον 50 εκατομμύρια μετρικούς τόνους φορτίου που θα αποστέλλονται μέσω της Βόρειας Θαλάσσιας Οδού.
Η Ρωσία πέρυσι ενέκρινε ένα αναπτυξιακό σχέδιο για τη διαδρομή αυτή, προσδοκώντας κύκλο εργασιών 80 εκατομμυρίων τόνων σε φορτίο για το 2024 και 150 εκατομμυρίων τόνων το 2030.
Παράλληλα, η Μόσχα θεωρεί από καιρό τη διαδρομή αυτή ως εναλλακτική λύση στη διώρυγα του Σουέζ. Αν και είναι δύσκολη από φυσικής απόψεως λόγω του πυκνού πάγου κατά τη χειμερινή περίοδο, θα μπορούσε να μειώσει τους χρόνους των θαλάσσιων μεταφορών μεταξύ Ευρώπης και Ασίας σε μια εποχή που το εμπόριο της Ρωσίας με τις δυτικές χώρες βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα μετά τον Ψυχρό Πόλεμο, μετά την απόφαση της Μόσχας να στείλει στρατεύματα στην Ουκρανία.
Latest News
Exxon: Χαμηλότερη κερδοφορία από τις προσδοκίες - Βουτιά στα κέρδη από καύσιμα
Τα αποτελέσματα της Exxon επηρεάστηκαν από τις χαμηλότερες τιμές του φυσικού αερίου και τα συμπιεσμένα περιθώρια διύλισης
Βουτιά 22% στα καθαρά κέρδη της Total - Πλήγμα από τις χαμηλές τιμές στο αέριο
Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη για τους τρεις πρώτους μήνες του 2024 ανήλθαν σε 5,1 δισ. δολάρια
Υποχωρούν οι τιμές ρεύματος στην ΕΕ - Πρωταθλήτρια στις μειώσεις η Ελλάδα [γραφήματα]
Τι δείχνουν τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Eurostat για το κόστος ηλεκτρικής ενέργειας
Αλλάζει... «πίστα» ο σταθμός της Ηλεκτροπαραγωγή Αλεξανδρούπολης
Σύμπραξη Ομίλου ΔΕΗ, ΔΕΠΑ Εμπορίας και Damco Energy του Ομίλου Κοπελούζου στην ΒΙ.ΠΕ. Αλεξανδρούπολης
Πώς η Βρετανία «βοηθά» τη Ρωσία στον πόλεμο της Ουκρανίας - Οι μπίζνες με το ρωσικό πετρέλαιο
Η Global Witness κατηγορεί τη Βρετανία για «ξέπλυμα» ρωσικού πετρελαίου που υπονομεύει την αντίσταση της Ουκρανίας στη Ρωσία
Τι θα γίνει εάν ο πόλεμος εξαπλωθεί; Η Σουηδία έχει την απάντηση…
Το σκανδιναβικό έθνος αναβαθμίζει την πολιτική του άμυνα και η ενεργειακή υποδομή αποτελεί προτεραιότητα
Μπαίνει στην... πρίζα η ηλεκτρική διασύνδεση Saudi Greek Interconnection
Στελέχη της διοίκησης του ΑΔΜΗΕ επισκέφθηκαν τη Σαουδική Αραβία
Γιατί οι traders φυσικού αερίου ανησυχούν για τον επόμενο χειμώνα
Πώς διαμορφώνονται οι μελλοντικές τιμές
Δημοσιεύτηκαν οι διαγωνισμοί για την Ηλεκτρική Διασύνδεση Ελλάδας Αιγύπτου
Καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή της Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για τους δύο πρώτους διαγωνισμούς είναι η 31η Μαΐου 2024.
«Τσιμπάει» προς τα πάνω τις τιμές ρεύματος η γεωπολιτική κρίση
50% χαμηλότερο φέτος το κόστος θέρμανσης για τα νοικοκυριά