Στην μάχη για τη λειτουργία νέων καταστημάτων έχουν ριχτεί μεγάλοι παίκτες του λιανεμπορίου. Η επέκταση του δικτύου φυσικών σημείων πώλησης παρά τη ραγδαία άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου αλλά και τη δυσμενή συγκυρία θεωρείται κομβικής σημασίας, προκειμένου την ανάπτυξη των εργασιών τους.
«Η προσωπική επαφή με τον πελάτη εξακολουθεί να μετράει πολύ στην πώληση ενός προϊόντος», σημειώνει έμπειρος παράγοντας της αγοράς που επιθυμεί να διατηρήσει την ανωνυμία του.
Γιατί μένουν… στο ράφι επώνυμα και ακριβά προϊόντα [έρευνα]
Η εύρεση του κατάλληλου σημείου βέβαια δεν είναι εύκολη υπόθεση. Κυρίως γιατί τα ενοίκια που ζητούνται σε περιοχές υψηλής επισκεψιμότητας τείνουν να ξεφύγουν από κάθε λογική. Αποκαλυπτική ήταν πρόσφατη έρευνα της BNP Baribas, σύμφωνα με την οποία οι τιμές στα ενοίκια στο κέντρο της Αθήνας και συγκεκριμένα στην Ερμού διαμορφώνονταν στα 275 ευρώ/τ.μ.
Επιπλέον, στα λεγόμενα καλά εμπορικά σημεία «υπάρχει μικρή διαθεσιμότητα κενών χώρων σε περιοχές όπως η Ερμού, η Βουκουρεστίου, η Γλυφάδα, το κέντρο του Πειραιά και την οδό Τσιμισκή στη Θεσσαλονίκη».
Ψηλά στην ατζέντα των αλυσίδων βρίσκονται και τα κτήρια τοπόσημα, όπως ο Πύργος του Πειραιά και φυσικά τα εμπορικά κέντρα, τα οποία αυξάνουν την επισκεψιμότητά τους χρόνο με τον χρόνο, μετά το σοκ της πανδημίας. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Zara του ισπανού μεγιστάνα Ορτέγκα, η οποία μίσθωσε χώρους στον πρώτο ψηφιακό, «πράσινο» ουρανοξύστη της χώρας στον Πειραιά.
Εκτός από το κατάστημα Zara και Zara Home, στο ισόγειο (190 τ.μ.) και στον 1ο όροφο (960 τ.μ.) του Πύργου Πειραιά έχει κλείσει θέση η βρετανική αλυσίδα JD Sports, εκ των κορυφαίων sportswear και outdoor retail groups στον κόσμο, με τζίρο 7,3 δισ. ευρώ.
Από τη Levi’s μέχρι την Pepco
Στο κυνήγι αναζήτησης νέων σημείων για την Levi’s έχει ριχθεί ο όμιλος του Σάμι Φάις. Σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία σκανάρει τις εμπορικές πιάτσες, προκειμένου να βρει ακίνητα που πληρούν τα κριτήρια που θέτει για το διάσημο αμερικάνικο brand.
Το business plan που έχει σχεδιάσει το επιτελείου του Φάις προβλέπει τη δημιουργία 4 με 5 εταιρικών καταστημάτων τον χρόνο κυρίως στην Αθήνα την πρώτη διετία.
Επί ποδός βρίσκεται και η Jysk. Η δανέζικη αλυσίδα επίπλων στοχεύει στη δημιουργία πανελλαδικού δικτύου με πάνω από 70 καταστήματα. Ή και περισσότερα αν βρεθούν τα κατάλληλα σημεία σε πόλεις της περιφέρειας ή δήμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης που δεν διαθέτουν ήδη κατάστημα.
Η εταιρεία άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο του 2015 και σήμερα διατηρεί δίκτυο 57 σημείων.
Το άνοιγμα πολλών νέων καταστημάτων προγραμματίζει εντός του επόμενου έτους και η Pepco ενώ εξετάζονται επιπλέον επεκτάσεις για τα επόμενα χρόνια.
Η πολωνική αλυσίδα, η οποία ήρθε πριν από περίπου ένα χρόνο στην Ελλάδα λειτουργεί ήδη 22 σημεία ενώ διερευνά και μη συνηθισμένες τοποθεσίες, οι οποίες έχουν αποδειχθεί επιτυχημένες σε άλλες αγορές.
Ευκαιρίες εν μέσω κρίσης
Παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν πως το εμπόριο παρ’ όλες τις αντιξοότητες αποδεικνύεται ένας από τους ζωντανούς και δυναμικούς κλάδους της ελληνικής οικονομίας.
Ο υψηλός πληθωρισμός και η εκτόξευση του κόστους σε όλα τα επίπεδα, προσθέτουν, λειτουργεί ανασταλτικά σε νέες επενδύσεις, ωστόσο δεν μπορεί να τις αναχαιτίσει ολοσχερώς.
«Ευκαιρίες πάντα θα παρουσιάζονται για όσους διαθέτουν την αναγκαία ρευστότητα, ακόμη και σε χαλεπούς καιρούς…», σημειώνουν, προσθέτοντας πως πολλές κινήσεις γίνονται με το βλέμμα στο μέλλον.
Η πορεία των πωλήσεων πάντως μετά την λήξη των θερινών εκπτώσεων δεν είναι αναμενόμενη. Ο εμπορικός κόσμος ειδικά της πρωτεύουσας δηλώνει ελαφρά απογοητευμένος, παρότι παίρνει αρκετές ανάσες από την τουριστική «έκρηξη» της Αθήνας.
Όλοι πλέον προετοιμάζονται για τον Νοέμβριο και την Black Friday, όπου τα τελευταία χρόνια παρατηρείται σημαντική αύξηση πωλήσεων.
Latest News
Πώς θα κινηθεί η αγορά τα Χριστούγεννα - Τι σχεδιάζουν Jumbo, Κωτσόβολος, Πλαίσιο
Τα Χριστούγεννα αναμένονται οι παραδοσιακές αγορές - το βάρος και τα ερωτηματικά για τις «δεύτερες ανάγκες» μετατίθενται για την εκπτωτική σεζόν του Ιανουαρίου
Τα «παράδοξα» του εμπορικού συνδικαλισμού – Τα 30 χρόνια ΕΣΕΕ και το ντεμπούτο της Αθήνας
Τα πρόσωπα που σημάδεψαν τον θεσμό – Η γένεση της ΕΣΕΕ και η πρώτη φορά πρόεδρος από την πρωτεύουσα
Τι φέρνει ο «γάμος» Entersoft με SoftOne – Στα σχέδια νέες εξαγορές
Όπως είπε ο κ. Κοτζαμανίδης μέχρι πρότινος Entersoft και Softone ήταν ανταγωνιστές μεν αλλά με αμοιβαίο μεταξύ τους σεβασμό, ενώ χαρακτήρισε τις δύο εταιρείες «διαμάντια του κλάδου»
«Κλείδωσε» η εξαγορά της Κάμπος Χίου από την Ελληνικά Γαλακτοκομεία της οικογένειας Σαράντη
Στην τελική ευθεία οι συζητήσεις του θεσσαλικού ομίλου Ελληνικά Γαλακτοκομεία με την Κάμπος Χίου – Έκδοση μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου από τη χιώτικη εταιρεία
Στη Newsphone το κτίριο της Ράδιο Κορασίδης στον Πειραιά μετά από πλειστηριασμό
Ο σημερινός πλειστηριασμός για το κτίριο της Ράδιο Κορασίδης στον Πειραιά, είχε μειωμένη τιμή πρώτης προσφοράς στα 3.417.000 ευρώ
Πράσινο φως από την Κομισιόν για παράταση του «Ηρακλή» - Στα 3 δισ. ο προϋπολογισμός
Η Κομισιόν ενέκρινε νέα παράταση του προγράμματος έως το τέλος του Ιουνίου
«Πράσινο φως» στην Ικτίνος για υπόγειο λατομείο στη Δράμα - Η ανακοίνωση
Η νέα αυτή εκμετάλλευση του υπόγειου λατομείου από την Ικτίνος θα αυξήσει κατά 20% την παραγωγή δολομίτικου Μαρμάρου του Βώλακα
Σε επαφή με τράπεζα η Μουζάκης για το ομολογιακό έως 5 εκατ. ευρώ
Τη σχετική απόφαση ενέκρινε τον περασμένο Αύγουστο η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της Μουζάκης
Βραβεία «Κούρος 2024»: Ποιες επιχειρήσεις τιμήθηκαν για τις επιδόσεις τους
Η Λέσχη Επιχειρηματικότητας τίμησε για 27η χρονιά την επιχειρηματικότητα της καινοτομίας απονέμοντας τα βραβεία Κούρος 2024
«Ένωση» των Entersoft- Softone υπό ενιαίο οργανισμό
Η ένωση των Entersoft-Softone θα περιλαμβάνει ένα διευρυμένο portfolio λύσεων, περισσότερους από 90.000 πελάτες, πανελλαδικό δίκτυο 700 συνεργατών και θα απασχολεί 1.500 και πλέον εργαζομένους