Στην μάχη για τη λειτουργία νέων καταστημάτων έχουν ριχτεί μεγάλοι παίκτες του λιανεμπορίου. Η επέκταση του δικτύου φυσικών σημείων πώλησης παρά τη ραγδαία άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου αλλά και τη δυσμενή συγκυρία θεωρείται κομβικής σημασίας, προκειμένου την ανάπτυξη των εργασιών τους.
«Η προσωπική επαφή με τον πελάτη εξακολουθεί να μετράει πολύ στην πώληση ενός προϊόντος», σημειώνει έμπειρος παράγοντας της αγοράς που επιθυμεί να διατηρήσει την ανωνυμία του.
Γιατί μένουν… στο ράφι επώνυμα και ακριβά προϊόντα [έρευνα]
Η εύρεση του κατάλληλου σημείου βέβαια δεν είναι εύκολη υπόθεση. Κυρίως γιατί τα ενοίκια που ζητούνται σε περιοχές υψηλής επισκεψιμότητας τείνουν να ξεφύγουν από κάθε λογική. Αποκαλυπτική ήταν πρόσφατη έρευνα της BNP Baribas, σύμφωνα με την οποία οι τιμές στα ενοίκια στο κέντρο της Αθήνας και συγκεκριμένα στην Ερμού διαμορφώνονταν στα 275 ευρώ/τ.μ.
Επιπλέον, στα λεγόμενα καλά εμπορικά σημεία «υπάρχει μικρή διαθεσιμότητα κενών χώρων σε περιοχές όπως η Ερμού, η Βουκουρεστίου, η Γλυφάδα, το κέντρο του Πειραιά και την οδό Τσιμισκή στη Θεσσαλονίκη».
Ψηλά στην ατζέντα των αλυσίδων βρίσκονται και τα κτήρια τοπόσημα, όπως ο Πύργος του Πειραιά και φυσικά τα εμπορικά κέντρα, τα οποία αυξάνουν την επισκεψιμότητά τους χρόνο με τον χρόνο, μετά το σοκ της πανδημίας. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Zara του ισπανού μεγιστάνα Ορτέγκα, η οποία μίσθωσε χώρους στον πρώτο ψηφιακό, «πράσινο» ουρανοξύστη της χώρας στον Πειραιά.
Εκτός από το κατάστημα Zara και Zara Home, στο ισόγειο (190 τ.μ.) και στον 1ο όροφο (960 τ.μ.) του Πύργου Πειραιά έχει κλείσει θέση η βρετανική αλυσίδα JD Sports, εκ των κορυφαίων sportswear και outdoor retail groups στον κόσμο, με τζίρο 7,3 δισ. ευρώ.
Από τη Levi’s μέχρι την Pepco
Στο κυνήγι αναζήτησης νέων σημείων για την Levi’s έχει ριχθεί ο όμιλος του Σάμι Φάις. Σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία σκανάρει τις εμπορικές πιάτσες, προκειμένου να βρει ακίνητα που πληρούν τα κριτήρια που θέτει για το διάσημο αμερικάνικο brand.
Το business plan που έχει σχεδιάσει το επιτελείου του Φάις προβλέπει τη δημιουργία 4 με 5 εταιρικών καταστημάτων τον χρόνο κυρίως στην Αθήνα την πρώτη διετία.
Επί ποδός βρίσκεται και η Jysk. Η δανέζικη αλυσίδα επίπλων στοχεύει στη δημιουργία πανελλαδικού δικτύου με πάνω από 70 καταστήματα. Ή και περισσότερα αν βρεθούν τα κατάλληλα σημεία σε πόλεις της περιφέρειας ή δήμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης που δεν διαθέτουν ήδη κατάστημα.
Η εταιρεία άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο του 2015 και σήμερα διατηρεί δίκτυο 57 σημείων.
Το άνοιγμα πολλών νέων καταστημάτων προγραμματίζει εντός του επόμενου έτους και η Pepco ενώ εξετάζονται επιπλέον επεκτάσεις για τα επόμενα χρόνια.
Η πολωνική αλυσίδα, η οποία ήρθε πριν από περίπου ένα χρόνο στην Ελλάδα λειτουργεί ήδη 22 σημεία ενώ διερευνά και μη συνηθισμένες τοποθεσίες, οι οποίες έχουν αποδειχθεί επιτυχημένες σε άλλες αγορές.
Ευκαιρίες εν μέσω κρίσης
Παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν πως το εμπόριο παρ’ όλες τις αντιξοότητες αποδεικνύεται ένας από τους ζωντανούς και δυναμικούς κλάδους της ελληνικής οικονομίας.
Ο υψηλός πληθωρισμός και η εκτόξευση του κόστους σε όλα τα επίπεδα, προσθέτουν, λειτουργεί ανασταλτικά σε νέες επενδύσεις, ωστόσο δεν μπορεί να τις αναχαιτίσει ολοσχερώς.
«Ευκαιρίες πάντα θα παρουσιάζονται για όσους διαθέτουν την αναγκαία ρευστότητα, ακόμη και σε χαλεπούς καιρούς…», σημειώνουν, προσθέτοντας πως πολλές κινήσεις γίνονται με το βλέμμα στο μέλλον.
Η πορεία των πωλήσεων πάντως μετά την λήξη των θερινών εκπτώσεων δεν είναι αναμενόμενη. Ο εμπορικός κόσμος ειδικά της πρωτεύουσας δηλώνει ελαφρά απογοητευμένος, παρότι παίρνει αρκετές ανάσες από την τουριστική «έκρηξη» της Αθήνας.
Όλοι πλέον προετοιμάζονται για τον Νοέμβριο και την Black Friday, όπου τα τελευταία χρόνια παρατηρείται σημαντική αύξηση πωλήσεων.
Latest News
Και ξαφνικά …πόλεμος στις προθεσμιακές καταθέσεις – Ο στόχος για το 2025
Πρώτες οι μη συστημικές τράπεζες λανσάρουν υψηλές αποδόσεις
Από τις Πυραμίδες της Γκίζα μέχρι την Μαδρίτη – Οι νέοι σταθμοί της Coffee Island
Αισιόδοξος για την πορεία ανάπτυξης στη διεθνή αγορά δηλώνει στον «ΟΤ» ο CEO της αλυσίδας
Αντίστροφη μέτρηση για το Hilton Αθηνών – Πότε ανοίγει τις πόρτες του
Πού βρίσκονται τα έργα ανακατασκευής του εμβληματικού ξενοδοχείου - Τι θα περιλαμβάνει η επένδυση 300 εκατ. της ΤΕΜΕΣ
«Φωτιά» στο Μαρούσι με 100.000 τ.μ. νέων γραφείων – Ποιοι μετακομίζουν
Επενδύσεις εκατομμυρίων στον κόμβο Κηφισίας – Ποια project βρίσκονται σε εξέλιξη - Οι νέοι χρήστες
Τα μηνύματα που έστειλε ο Τσαμάζ λίγο πριν παραδώσει τη σκυτάλη
Όπως τόνισε και ο ίδιος ο κ. Τσαμάζ κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των αναλυτών ήταν το 54o και τελευταίο του conference call
Ποια τράπεζα στήνει ομάδα για πολύ πλούσιους - Παίρνει στελέχη από Goldman και ΒοfA
Η τράπεζα επιδιώκει πλέον να επεκταθεί στην παροχή συμβουλών σε τομείς όπως συγχωνεύσεις και εξαγορές και αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου
Μπίσαλας (Sunlight): Τι μου είπε ο Μακρόν - Οι επαφές με τη founder του Ardian Ντομινίκ Σενεκιέ
Επιβεβαίωση του ΟΤ για τη συμμετοχή του CEO της Sunlight στο 7ο επιχειρηματικό summit Choose France
Το μήνυμα Τσαμάζ στον ανταγωνισμό - Ο γρίφος για τη θυγατρική στη Ρουμανία
Τι είπε ο CEO του ΟΤΕ Μιχάλης Τσαμάζ στο conference call με τους αναλυτές για επιδόσεις, ανταγωνισμό και τη θυγατρική στη Ρουμανία
Συνεργασία Pure Storage-ASBIS για πλατφόρμες αποθήκευσης δεδομένων στην ελληνική αγορά
Η συνεργασία με την Pure Storage δίνει τη δυνατότητα στην ASBIS να παρέχει ισχυρότερη υποστήριξη στους πελάτες για την επίλυση ακόμα και των πιο υψηλών απαιτήσεων αποθήκευσης δεδομένων
Οι ελληνικές εξαγωγές τροφίμων αντέχουν παρά τις γεωπολιτικές εντάσεις
Οι εξαγωγές του κλάδου αναπτύχθηκαν τόσο το 2022 -με τη συνολική τους αξία να αυξάνεται από 6,7 δισ. σε 8,1 δισ. ευρώ- όσο και το 2023, καταλήγοντας στα 9,1 δισ. ευρώ