Τις επιπτώσεις που έχει ο πληθωρισμός στα καταναλωτικά ήθη καταγράφουν αμερικανικές έρευνες, αποτυπώνοντας την επόμενη ημέρα του τοπίου της οργανωμένης λιανικής. Οι καταναλωτές αρχίζουν να επιλέγουν συνειδητά νέα κανάλια καταστημάτων για τρόφιμα και ποτά, όπως οι discount αλυσίδες, με τον παραδοσιακό τομέα των παντοπωλείων να δέχεται ισχυρό πλήγμα τους τελευταίους μήνες.

Τάδε έφη η πρόσφατη μελέτη του 84.51°, του οργανισμού retail analytics του αμερικανικού κολοσσού Kroger, που ανίχνευσε τα νέα χαρακτηριστικά του σύγχρονου καταναλωτικού προφίλ.

Εκπτώσεις: Το τρικ των retailers με τα ποσοστά μείωσης τιμών

«Οι παρατεταμένες επιπτώσεις του πληθωρισμού, η εξελισσόμενη αγοραστική εμπειρία, οι αλλαγές στην αφοσίωση στις μάρκες και άλλοι παράγοντες αναδιαμορφώνουν το τοπίο των αγορών παντοπωλείου», δήλωσε η εταιρεία. «Για επώνυμα καταναλωτικά αγαθά, όλα αυτά συνιστούν μια νέα κανονικότητα που απαιτεί ευέλικτη εξέλιξη. Η στασιμότητα εν μέσω τέτοιων αλλαγών στους αγοραστές δεν αποτελεί επιλογή. Αλλά με την αλλαγή έρχεται η ευκαιρία να ευθυγραμμιστούν με τις αναδυόμενες ανάγκες των πελατών και να κερδίσουν την αφοσίωση μέσω της συνάφειας».

Αγορές βάσει budget

Μπορεί ο πληθωρισμός τροφίμων και ποτών να εμφανίζει τάσεις για απομείωση τους τελευταίους μήνες, ωστόσο κάτι τέτοιο δεν φαίνεται ικανό να σταματήσει τους καταναλωτές από το να αναζητούν τρόπους να εξοικονομήσουν χρήματα στο μέλλον, επιλέγοντας εκπτωτικά και προϊόντα σε προσφορά. Η αναζήτηση χαμηλότερης τιμής σε προϊόντα που αγοράζουν τακτικά, διακρίνει πλέον και τους καταναλωτές που δήλωναν μέχρι πρότινος πιστοί σε συγκεκριμένα brands.

Η ιδιωτική ετικέτα

Όλα τα στοιχεία δείχνουν την εκρηκτική ανάπτυξη των PL, που αναμένεται να συνεχιστεί καθώς οι αγοραστές αναζητούν ακόμη πιο πιο προσιτές επιλογές. Περισσότερο από το 50% των αγοραστών της Kroger δηλώνουν εξάλλου ότι είναι ανοιχτοί στο να μεταβούν από τις επώνυμες μάρκες σε επιλογές ιδιωτικής ετικέτας – χαρακτηριστική είναι η άνεση με την οποία μεταβαίνουν από τα branded προϊόντα στα ιδιωτικής ετικέτας, όσον αφορά βασικά προϊόντα καθημερινής κατανάλωσης, όπως τα συσκευασμένα και τα είδη οικιακής χρήσης.

Εμπειρία omnichannel

Καθώς το ηλεκτρονικό εμπόριο αναπτύσσεται, τα φυσικά καταστήματα παραμένουν απαραίτητα για τους περισσότερους αγοραστές. Ακόμη και οι πιο πιστοί στο ηλεκτρονικό εμπόριο εξακολουθούν να πραγματοποιούν σχεδόν το 40% των αγορών τους σε καταστήματα και το 70% των καταναλωτών όλων των ηλικιακών ομάδων δηλώνουν ότι σχεδιάζουν να συνεχίσουν να ψωνίζουν από καταστήματα στο μέλλον.

Ωστόσο, στις έρευνές της, η 84.51° διαπίστωσε ότι η ευκολία είναι ο Ν0. 1 λόγος για αγορές μέσω διαδικτύου, ενώ οι πολλές επιλογές είναι ο κύριος λόγος για τον οποίο οι αγοραστές πηγαίνουν στο κατάστημα. Επίσης, οι πελάτες επισημαίνουν ότι ένα στοιχείο που θέλουν να παραμένει σταθερό σε όλα τα καταστήματα και στο διαδίκτυο είναι η αξία, με δύο στους τρεις αγοραστές να τονίζουν ότι περιμένουν τις ίδιες εκπτώσεις και τις ίδιες τιμές να είναι διαθέσιμες σε όλα τα κανάλια.

Αφοσίωση και δέσμευση

Μέσα στο μεταβαλλόμενο αυτό σκηνικό, η αφοσίωση και η δέσμευση σε ένα brand φαντάζει σήμερα πιο σχετική από ποτέ. Πράγματι, η 84.51° διαπίστωσε ότι η αφοσίωση στη μάρκα έχει εξελιχθεί σε έναν υποκειμενικό όρο, με μόνο το 5% των πελατών να δηλώνουν ότι ο ορισμός αυτός στη μάρκα σημαίνει ότι όντως είναι η μόνη μάρκα που αγοράζουν. Οι περισσότεροι αγοραστές όρισαν την αφοσίωση στη μάρκα ως ένα φάσμα που κυμαίνεται από την προτιμώμενη μάρκα έως τη μάρκα που αγοράζουν συχνά ή ακόμη και το ότι απλώς είναι μέρος του συνόλου των εκτιμήσεών τους. Ενώ αποδεικνύεται ότι βασικό στοιχείο της πιστότητας αποτελεί πλέον η πρόσβαση σε σχετικά loyalty προγράμματα και μέσω ψηφιακών εφαρμογών.

Η φρεσκάδα είναι κορυφαία προτεραιότητα

Σύμφωνα με τα στοιχεία της 84.51°, ένα από τα κορυφαία ποιοτικά στοιχεία που αναζητούν οι αγοραστές στα προϊόντα πλέον είναι η «εγγυημένη φρεσκάδα». Το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό, μάλιστα, θεωρείται πιο σημαντικό από τις ετικέτες που αναγράφουν «100% φυσικό, μη γενετικά τροποποιημένο» ή άλλες κοινές ετικέτες τροφίμων. Η φρεσκάδα προσελκύει σε πολλά επίπεδα, όπως η ποιότητα και η μείωση της σπατάλης.

Με μηνύματα που επικεντρώνονται στη φρεσκάδα, εξάλλου, οι μάρκες και οι έμποροι λιανικής πώλησης μπορούν να αξιοποιήσουν τις προτεραιότητες των αγοραστών που εκτείνονται σε θέματα βιωσιμότητας, υγείας, γεύσης και οικονομικής προσιτότητας.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Σνάμπελ (ΕΚΤ): Μια μείωση επιτοκίων τον Ιούλιο δεν φαίνεται δικαιολογημένη
Διεθνή |

Σνάμπελ (ΕΚΤ): Μια μείωση επιτοκίων τον Ιούλιο δεν φαίνεται δικαιολογημένη

Δεδομένης της «πολύ υψηλής αβεβαιότητας», υποστήριξε ότι «θα πρέπει να δώσουμε στον εαυτό μας αρκετό χρόνο για να δούμε τι συμβαίνει», είπε το μέλος ου εκτελεστικού συμβουλίου της ΕΚΤ