Τις επιπτώσεις που έχει ο πληθωρισμός στα καταναλωτικά ήθη καταγράφουν αμερικανικές έρευνες, αποτυπώνοντας την επόμενη ημέρα του τοπίου της οργανωμένης λιανικής. Οι καταναλωτές αρχίζουν να επιλέγουν συνειδητά νέα κανάλια καταστημάτων για τρόφιμα και ποτά, όπως οι discount αλυσίδες, με τον παραδοσιακό τομέα των παντοπωλείων να δέχεται ισχυρό πλήγμα τους τελευταίους μήνες.
Τάδε έφη η πρόσφατη μελέτη του 84.51°, του οργανισμού retail analytics του αμερικανικού κολοσσού Kroger, που ανίχνευσε τα νέα χαρακτηριστικά του σύγχρονου καταναλωτικού προφίλ.
Εκπτώσεις: Το τρικ των retailers με τα ποσοστά μείωσης τιμών
«Οι παρατεταμένες επιπτώσεις του πληθωρισμού, η εξελισσόμενη αγοραστική εμπειρία, οι αλλαγές στην αφοσίωση στις μάρκες και άλλοι παράγοντες αναδιαμορφώνουν το τοπίο των αγορών παντοπωλείου», δήλωσε η εταιρεία. «Για επώνυμα καταναλωτικά αγαθά, όλα αυτά συνιστούν μια νέα κανονικότητα που απαιτεί ευέλικτη εξέλιξη. Η στασιμότητα εν μέσω τέτοιων αλλαγών στους αγοραστές δεν αποτελεί επιλογή. Αλλά με την αλλαγή έρχεται η ευκαιρία να ευθυγραμμιστούν με τις αναδυόμενες ανάγκες των πελατών και να κερδίσουν την αφοσίωση μέσω της συνάφειας».
Αγορές βάσει budget
Μπορεί ο πληθωρισμός τροφίμων και ποτών να εμφανίζει τάσεις για απομείωση τους τελευταίους μήνες, ωστόσο κάτι τέτοιο δεν φαίνεται ικανό να σταματήσει τους καταναλωτές από το να αναζητούν τρόπους να εξοικονομήσουν χρήματα στο μέλλον, επιλέγοντας εκπτωτικά και προϊόντα σε προσφορά. Η αναζήτηση χαμηλότερης τιμής σε προϊόντα που αγοράζουν τακτικά, διακρίνει πλέον και τους καταναλωτές που δήλωναν μέχρι πρότινος πιστοί σε συγκεκριμένα brands.
Η ιδιωτική ετικέτα
Όλα τα στοιχεία δείχνουν την εκρηκτική ανάπτυξη των PL, που αναμένεται να συνεχιστεί καθώς οι αγοραστές αναζητούν ακόμη πιο πιο προσιτές επιλογές. Περισσότερο από το 50% των αγοραστών της Kroger δηλώνουν εξάλλου ότι είναι ανοιχτοί στο να μεταβούν από τις επώνυμες μάρκες σε επιλογές ιδιωτικής ετικέτας – χαρακτηριστική είναι η άνεση με την οποία μεταβαίνουν από τα branded προϊόντα στα ιδιωτικής ετικέτας, όσον αφορά βασικά προϊόντα καθημερινής κατανάλωσης, όπως τα συσκευασμένα και τα είδη οικιακής χρήσης.
Εμπειρία omnichannel
Καθώς το ηλεκτρονικό εμπόριο αναπτύσσεται, τα φυσικά καταστήματα παραμένουν απαραίτητα για τους περισσότερους αγοραστές. Ακόμη και οι πιο πιστοί στο ηλεκτρονικό εμπόριο εξακολουθούν να πραγματοποιούν σχεδόν το 40% των αγορών τους σε καταστήματα και το 70% των καταναλωτών όλων των ηλικιακών ομάδων δηλώνουν ότι σχεδιάζουν να συνεχίσουν να ψωνίζουν από καταστήματα στο μέλλον.
Ωστόσο, στις έρευνές της, η 84.51° διαπίστωσε ότι η ευκολία είναι ο Ν0. 1 λόγος για αγορές μέσω διαδικτύου, ενώ οι πολλές επιλογές είναι ο κύριος λόγος για τον οποίο οι αγοραστές πηγαίνουν στο κατάστημα. Επίσης, οι πελάτες επισημαίνουν ότι ένα στοιχείο που θέλουν να παραμένει σταθερό σε όλα τα καταστήματα και στο διαδίκτυο είναι η αξία, με δύο στους τρεις αγοραστές να τονίζουν ότι περιμένουν τις ίδιες εκπτώσεις και τις ίδιες τιμές να είναι διαθέσιμες σε όλα τα κανάλια.
Αφοσίωση και δέσμευση
Μέσα στο μεταβαλλόμενο αυτό σκηνικό, η αφοσίωση και η δέσμευση σε ένα brand φαντάζει σήμερα πιο σχετική από ποτέ. Πράγματι, η 84.51° διαπίστωσε ότι η αφοσίωση στη μάρκα έχει εξελιχθεί σε έναν υποκειμενικό όρο, με μόνο το 5% των πελατών να δηλώνουν ότι ο ορισμός αυτός στη μάρκα σημαίνει ότι όντως είναι η μόνη μάρκα που αγοράζουν. Οι περισσότεροι αγοραστές όρισαν την αφοσίωση στη μάρκα ως ένα φάσμα που κυμαίνεται από την προτιμώμενη μάρκα έως τη μάρκα που αγοράζουν συχνά ή ακόμη και το ότι απλώς είναι μέρος του συνόλου των εκτιμήσεών τους. Ενώ αποδεικνύεται ότι βασικό στοιχείο της πιστότητας αποτελεί πλέον η πρόσβαση σε σχετικά loyalty προγράμματα και μέσω ψηφιακών εφαρμογών.
Η φρεσκάδα είναι κορυφαία προτεραιότητα
Σύμφωνα με τα στοιχεία της 84.51°, ένα από τα κορυφαία ποιοτικά στοιχεία που αναζητούν οι αγοραστές στα προϊόντα πλέον είναι η «εγγυημένη φρεσκάδα». Το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό, μάλιστα, θεωρείται πιο σημαντικό από τις ετικέτες που αναγράφουν «100% φυσικό, μη γενετικά τροποποιημένο» ή άλλες κοινές ετικέτες τροφίμων. Η φρεσκάδα προσελκύει σε πολλά επίπεδα, όπως η ποιότητα και η μείωση της σπατάλης.
Με μηνύματα που επικεντρώνονται στη φρεσκάδα, εξάλλου, οι μάρκες και οι έμποροι λιανικής πώλησης μπορούν να αξιοποιήσουν τις προτεραιότητες των αγοραστών που εκτείνονται σε θέματα βιωσιμότητας, υγείας, γεύσης και οικονομικής προσιτότητας.
Latest News
Ο Τραμπ δίνει «γη και ύδωρ» κινήτρων για να φέρει μεγάλες επενδύσεις πίσω στις ΗΠΑ
Ο Τραμπ αποσκοπεί σε μια κοσμογονία εγχώριων επενδύσεων στις ΗΠΑ - Η πρόταση για διευκολύνσεις στις επενδύσεις άνω του 1 δισ.
Η Ινδία κατασκευάζει το δικό της «Χόνγκ Κονγκ» - Το φαραωνικό project των 9 δισ.
Ανησυχία ότι το σχέδιο θα εξαλείψει μερικές από τις απομονωμένες φυλές που ζουν στα νησιά του αρχιπελάγους Νικομπάρ - Τι λέει η Ινδία
Από ένα KFC στην αυτοκρατορία των 3 δισ. - Ποιος είναι ο Αυστραλός επιχειρηματίας Τζακ Κάουιν
Σήμερα, ο Τζακ Κάουιν κατέχει το 98% της εταιρείας του, ενώ το υπόλοιπο 2% ανήκει σε ορισμένους από τους αρχικούς επενδυτές και μετόχους του
Οι τρεις αδύναμοι κρίκοι της ευρωοικονομίας το 2025
Θα παλέψουν με την ύφεση τη νέα χρονιά οι μεγαλύτερες οικονομίες της ΕΕ, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία
Ενοίκια σοκ για τους φοιτητές στο Λονδίνο μετά τις νέες αυξήσεις [γράφημα]
Τι αποκαλύπτει έρευνα για τους φοιτητές στη Βρετανία
Η πλειοψηφία των startups δεν μακροημερεύει - Η ωμή αλήθεια είναι ότι κανείς δεν νοιάζεται
Γιατί αποτυγχάνουν τόσες πολλές startups; Φυσικά, δεν υπάρχει μόνο ένας λόγος
Safran: Με το βλέμμα στις συμβάσεις του αμερικανικού στρατού
Η γαλλική εταιρεία αναμένει αύξηση των πωλήσεων κατά περίπου 10% το 2025, καθώς και τρέχοντα λειτουργικά κέρδη μεταξύ 4,7 και 4,8 δισ. ευρώ σε συγκρίσιμη βάση
Έφοδος τελωνιακών και της ευρωπαικής εισαγγελίας στα γραφεια της Adidas
Tο ένταλμα έρευνας για την Adidas ανέφερε την (ύποπτη) σωρευτική φορολογική ζημία σε περισσότερα από 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ
Τιμές-φωτιά οι Χριστουγεννιάτικες αγορές στη Γερμανία
Ο υψηλός πληθωρισμός δεν μπορεί παρά να επηρεάσει και τις Χριστουγεννιάτικες Αγορές στη Γερμανία. Έως 7 ευρώ στοιχίζει το περίφημο «ζεστό κρασί» με μπαχαρικά.
Η αβεβαιότητα της εμπορικής πολιτικής των ΗΠΑ αρχίζει να «δαγκώνει» την Ευρώπη - Τι εκτιμά η Goldman Sachs
H Goldman Sachs επιχειρεί να εξετάσει την επίδραση της αβεβαιότητας της εμπορικής πολιτικής του Ντόναλντ Τραμπ εντός κι εκτός ΗΠΑ