
Να αποζημιώσει πελάτη που κόλλησε Covid κατά την διάρκεια κρουαζιέρας καλείται η Carnival, σε μια απόφαση που θεωρείται ορόσημο. Σύμφωνα με την απόφαση του δικαστή, η μεγαλύτερη εταιρεία κρουαζιέρας στον κόσμο ήταν «αμελής» στο χειρισμό της επιδημίας που ξέσπασε στο πλοίο Ruby Princess και συνδέθηκε με 28 θανάτους και περίπου 700 μολύνσεις.
Ειδικότερα, η Carnival υποχρεώθηκε από Αυστραλό δικαστή να καλύψει τα ιατρικά έξοδα ενός επιβάτη που προσβλήθηκε από το Covid-19 σε ένα από τα πλοία της, ως αποζημίωση για τον «αμελή» χειρισμό της επιδημίας σε μια απόφαση-ορόσημο για την ομαδική αγωγή, γράφουν οι Financial Times.
Ο δικαστής Angus Stewart κατέληξε στο συμπέρασμα ότι πριν από την επιβίβαση στο κρουαζιερόπλοιο Ruby Princess της Carnival από το Σίδνεϋ στις αρχές Μαρτίου 2020 η εταιρεία «γνώριζε ή όφειλε να γνωρίζει» για τον αυξημένο κίνδυνο μόλυνσης από κορονοϊό στο πλοίο και τις δυνητικά θανατηφόρες συνέπειές του … αλλά συνέχισε τις διαδικασίες.
Το ξέσπασμα της επιδημίας στο πλοίο Ruby Princess συνδέθηκε με 28 θανάτους και περίπου 700 λοιμώξεις. Η Carnival κρίθηκε ότι ήταν «αμελής και παραβίασε το καθήκον φροντίδας της έναντι της Susan Karpik», της κύριας ενάγουσας στην υπόθεση, επειδή αποφάσισε να μην ακυρώσει την κρουαζιέρα.
«Ένα λογικό άτομο στη θέση της [Carnival] θα είχε ακυρώσει την κρουαζιέρα», ανέφερε ο δικαστής. Η απόφαση είναι η πρώτη νίκη σε ομαδική αγωγή κατά φορέα κρουαζιέρας παγκοσμίως, σύμφωνα με την Shine Lawyers, τη δικηγορική εταιρεία με έδρα το Μπρίσμπεϊν που εκπροσωπεί περισσότερους από 1.000 Αυστραλούς ενάγοντες στην αγωγή.
Τα πρωτόκολλα
Η Carnival κρίθηκε επίσης ότι προέβη σε «παραπλανητικές δηλώσεις» ότι ήταν «εύλογα ασφαλής» για τους επιβάτες της κρουαζιέρας καθώς ίσχυαν τα πρωτόκολλα ελέγχου και υγιεινής της, σύμφωνα με την περίληψη που δημοσιεύθηκε την Τετάρτη. Ο ομοσπονδιακός δικαστής διέταξε την Carnival να καλύψει τα ιατρικά έξοδα της Karpik ύψους 4.423,48 δολαρίων συν τους τόκους, αλλά κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η “μη οικονομική ζημία” από την ήπια μόλυνση Covid-19 δεν ήταν επαρκής για να απαιτήσει την καταβολή αποζημίωσης.
Η Karpik, συνταξιούχος νοσηλεύτρια, είχε ζητήσει αποζημίωση άνω των 360.000 δολαρίων εν μέρει λόγω της οδύνης που προκάλεσε η δίμηνη παραμονή του συζύγου της Henry στο νοσοκομείο αφού και αυτός προσβλήθηκε από το Covid-19 εν πλω.
Άλλοι ενάγοντες στην αγωγή, η οποία χρηματοδοτείται από το δικαστικό ταμείο Balance Legal Capital με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, περιλαμβάνουν άλλους επιβάτες καθώς και εκπροσώπους που ενεργούν για λογαριασμό επιβατών που πέθαναν από τον κορονοιό και στενά μέλη των οικογενειών τους. Περίπου 2.651 επιβάτες πραγματοποίησαν το 12ήμερο ταξίδι, από Αυστραλία για Νέα Ζηλανδία και επιστροφή.
Η ζήτηση
Φέτος, 31,5 εκατ. επιβάτες παγκοσμίως θα κάνουν κρουαζιέρα, με την κίνηση να ανακάμπτει σε επίπεδα ζήτησης πάνω από το 2019 για πρώτη φορά από τότε που χτύπησε η πανδημία, σύμφωνα με τις προβλέψεις της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιερόπλοιων, ενός φορέα του κλάδου. Η πανδημία όχι μόνο καθήλωσε τους στόλους όλων των μεγάλων εταιρειών κρουαζιέρας, αλλά ο κλάδος υπέστη σημαντική ζημιά στη φήμη του, καθώς επιστήμονες και αξιωματούχοι του τομέα υγείας τον κατηγόρησαν για υπερδιάδοση των εκδηλώσεων.
Το Ruby Princess ήταν για μεγάλο χρονικό διάστημα η πηγή της επιδημίας κορονοϊού στην Αυστραλία, η οποία έκλεισε τα σύνορά της για να αποτρέψει την διάδοση του ιού. Μια έρευνα του 2020 από την κυβέρνηση της Νέας Νότιας Ουαλίας κατέληξε στο συμπέρασμα ότι υπήρξαν “ασυγχώρητα” και “ανεξήγητα” λάθη που οδήγησαν στην επιδημία.
Η Carnival Australia δήλωσε ότι «εξετάζει» την απόφαση λεπτομερώς, προσθέτοντας: «Η πανδημία ήταν μια δύσκολη στιγμή στην ιστορία της Αυστραλίας και καταλαβαίνουμε πόσο τραγική ήταν για όσους επλήγησαν». Η Vicky Antzoulatos, κοινή επικεφαλής των ομαδικών αγωγών στην Shine Lawyers, χαιρέτισε την απόφαση ως «νίκη» για την Karpik και κάλεσε την Carnival να «κάνει το σωστό και να αποζημιώσει όλους τους επιβάτες αντί να παρατείνει το θέμα με περαιτέρω δικαστικές διαμάχες».


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα