Για πρώτη φορά στην ιστορία τα οικονομικά αποτελέσματα της Mediterranean Shipping Co (MSC) είδαν το φως της δημοσιότητας. Ειδικότερα κατά τη διαδικασία υποβολής προσφοράς για την ιταλική εταιρεία σιδηροδρομικών μεταφορών Italo, τα οικονομικά στοιχεία διέρρευσαν σύμφωνα με το Splash247.com και τα δημοσιοποίησε η ιταλική εφημερίδα  «Il Messaggero».

Ο ναυτιλιακός κολοσσός με έδρα τη Γενεύη είχε πέρυσι έσοδα 86,4 δισ. ευρώ (91,1 δισ. δολάρια), EBITDA 43,2 δισ. ευρώ, EBIT 35,7 δισ. ευρώ και καθαρά κέρδη 36,2 δισ. ευρώ. Αυτό καλύπτει όλες τις δραστηριότητες του ομίλου (ναυτιλία, κρουαζιέρα, λιμενικούς σταθμούς κ.λπ.).

Με άλλα λόγια η MSC πραγματοποίησε πέρυσι περίπου τρεις φορές περισσότερα κέρδη EBIT από την Amazon και κατάγραφε καθαρά κέρδη 104,6 εκατ. δολάρια την ημέρα. Ο όμιλος διαθέτει μετρητά ύψους 63 δισ. ευρώ, ίδια κεφάλαια 91 δισ. ευρώ και μεσομακροπρόθεσμα καθαρά χρέη 26 δισ. ευρώ.

Αμβούργο: Διαδηλώσεις κατά της πώλησης του λιμανιού στην MSC

Επίσημο φλερτ για το λιμάνι του Αμβούργου

Πρόσφατα, έγινε γνωστό πως η MSC συνεχίζει τα επενδυτικά πλάνα, στον απόηχο της φρενήρους ανάπτυξης, καθώς έγινε γνωστό πως κατέθεσε για την εξαγορά μετοχών της Hamburger Hafen und Logistik (HHLA), της διαχειρίστριας εταιρείας του λιμένα του Αμβούργου.

Συγκεκριμένα, η εταιρεία που ελέγχεται από την οικογένεια Απόντε, ιδιοκτήτρια της μεγαλύτερης εταιρείας εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, υπέβαλε προσφορά για την εξαγορά της HHLA, συμπεριλαμβανομένων όλων των εγκαταστάσεων στο εξωτερικό. Σύμφωνα με το splash247, o ελβετικός κολοσσός των logistics, μέσω της θυγατρικής της Port of Hamburg Beteiligungsgesellschaft SE, πρότεινε την εξαγορά του 49,9% της HHLA με το προτεινόμενο deal να αφορά επίσης τις θυγατρικές που δραστηριοποιούνται στις σιδηροδρομικές μεταφορές αλλά και στη διαχείριση λιμένων και τερματικών εκτός Αμβούργου, όπως στην Τεργέστη, στην Οδησσό κ.α.

Η προσφορά MSC θα πρέπει να εγκριθεί σε κρατικό επίπεδο με το εκτελεστικό συμβούλιο της HHLA να δηλώνει σήμερα ότι θα εξετάσει και θα αξιολογήσει την προσφορά. Η δημόσια εισηγμένη HHLA ανήκει κατά πλειοψηφία στην πόλη-κράτος του Αμβούργου.

Στο μεταξύ, όπως τονίζουν οι αναλυτές της Αlphaliner, η MSC έχει σε εξέλιξη ένα ναυπηγικό πρόγραμμα πάνω από 120 πλοίων, μεταφορικής ικανότητας τουλάχιστον 1,66 εκατ. TEUs. Στις 22 Μαΐου η εταιρεία παρέλαβε το MSC Gemma (κατασκευής 2023), χωρητικότητας 24.116 TEUs και με την παράδοση αυτή η εταιρεία έγινε ο πρώτος μεταφορέας που έφτασε σε χωρητικότητα στόλου άνω των 5 εκατ. TEUs σύμφωνα με την Alphaliner.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία