Για πρώτη φορά στην ιστορία τα οικονομικά αποτελέσματα της Mediterranean Shipping Co (MSC) είδαν το φως της δημοσιότητας. Ειδικότερα κατά τη διαδικασία υποβολής προσφοράς για την ιταλική εταιρεία σιδηροδρομικών μεταφορών Italo, τα οικονομικά στοιχεία διέρρευσαν σύμφωνα με το Splash247.com και τα δημοσιοποίησε η ιταλική εφημερίδα «Il Messaggero».
Ο ναυτιλιακός κολοσσός με έδρα τη Γενεύη είχε πέρυσι έσοδα 86,4 δισ. ευρώ (91,1 δισ. δολάρια), EBITDA 43,2 δισ. ευρώ, EBIT 35,7 δισ. ευρώ και καθαρά κέρδη 36,2 δισ. ευρώ. Αυτό καλύπτει όλες τις δραστηριότητες του ομίλου (ναυτιλία, κρουαζιέρα, λιμενικούς σταθμούς κ.λπ.).
Με άλλα λόγια η MSC πραγματοποίησε πέρυσι περίπου τρεις φορές περισσότερα κέρδη EBIT από την Amazon και κατάγραφε καθαρά κέρδη 104,6 εκατ. δολάρια την ημέρα. Ο όμιλος διαθέτει μετρητά ύψους 63 δισ. ευρώ, ίδια κεφάλαια 91 δισ. ευρώ και μεσομακροπρόθεσμα καθαρά χρέη 26 δισ. ευρώ.
Αμβούργο: Διαδηλώσεις κατά της πώλησης του λιμανιού στην MSC
Επίσημο φλερτ για το λιμάνι του Αμβούργου
Πρόσφατα, έγινε γνωστό πως η MSC συνεχίζει τα επενδυτικά πλάνα, στον απόηχο της φρενήρους ανάπτυξης, καθώς έγινε γνωστό πως κατέθεσε για την εξαγορά μετοχών της Hamburger Hafen und Logistik (HHLA), της διαχειρίστριας εταιρείας του λιμένα του Αμβούργου.
Συγκεκριμένα, η εταιρεία που ελέγχεται από την οικογένεια Απόντε, ιδιοκτήτρια της μεγαλύτερης εταιρείας εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, υπέβαλε προσφορά για την εξαγορά της HHLA, συμπεριλαμβανομένων όλων των εγκαταστάσεων στο εξωτερικό. Σύμφωνα με το splash247, o ελβετικός κολοσσός των logistics, μέσω της θυγατρικής της Port of Hamburg Beteiligungsgesellschaft SE, πρότεινε την εξαγορά του 49,9% της HHLA με το προτεινόμενο deal να αφορά επίσης τις θυγατρικές που δραστηριοποιούνται στις σιδηροδρομικές μεταφορές αλλά και στη διαχείριση λιμένων και τερματικών εκτός Αμβούργου, όπως στην Τεργέστη, στην Οδησσό κ.α.
Η προσφορά MSC θα πρέπει να εγκριθεί σε κρατικό επίπεδο με το εκτελεστικό συμβούλιο της HHLA να δηλώνει σήμερα ότι θα εξετάσει και θα αξιολογήσει την προσφορά. Η δημόσια εισηγμένη HHLA ανήκει κατά πλειοψηφία στην πόλη-κράτος του Αμβούργου.
Στο μεταξύ, όπως τονίζουν οι αναλυτές της Αlphaliner, η MSC έχει σε εξέλιξη ένα ναυπηγικό πρόγραμμα πάνω από 120 πλοίων, μεταφορικής ικανότητας τουλάχιστον 1,66 εκατ. TEUs. Στις 22 Μαΐου η εταιρεία παρέλαβε το MSC Gemma (κατασκευής 2023), χωρητικότητας 24.116 TEUs και με την παράδοση αυτή η εταιρεία έγινε ο πρώτος μεταφορέας που έφτασε σε χωρητικότητα στόλου άνω των 5 εκατ. TEUs σύμφωνα με την Alphaliner.
Latest News
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση