Στον κόσμο της τεχνολογίας για το λιανικό εμπόριο, το 2022 θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως η χρονιά του μετασύμπαντος. Όμως, το 2023, οι ραγδαίες εξελίξεις στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης, ειδικά της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης, έχουν ωθήσει την τεχνολογία metaverse ή και τα NFTs μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.
Πολλοί έμποροι λιανικής μπορεί εύλογα να δουν το μετασύμπαν ως κάτι που εκφράζει τον παλαιό κόσμο της τεχνολογίας, στρέφοντας το ενδιαφέρον τους στο δημοφιλές TikTok και στην εφαρμογή της ΑΙ παντού, από το κατάστημά τους -φυσικό ή ψηφιακό- μέχρι το ταξίδι αγοράς του καταναλωτή από την επιλογή και το καλάθι μέχρι την πληρωμή και το checkout.
Metaverse: Το στοίχημα που παραλίγο να χάσει ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ
Η περίπτωση του metaverse
Αλλά κάνουν λάθος. Παρά το γεγονός ότι δεν αποτελεί πρώτο πεδίο επενδύσεων μεταξύ των εταιρειών retail technologies, το metaverse εξακολουθεί να είναι μια κορυφαία λύση. Για αποδείξεις, δεν χρειάζεται να κοιτάξουμε παρά τις συνεχείς προσπάθειες μεταστροφής σε δύο κολοσσούς του κλάδου: την Amazon και τη Walmart.
Τον Μάιο του 2023, η Amazon παρουσίασε το Amazon Anywhere, μια υπηρεσία που επιτρέπει στους πελάτες να ψωνίζουν και να αγοράζουν φυσικά προϊόντα μέσα από εικονικά περιβάλλοντα, όπως βιντεοπαιχνίδια, επαυξημένη πραγματικότητα (AR) και εφαρμογές τρίτων για κινητά. Πιο πρόσφατα, o e-tailer κυκλοφόρησε περιβάλλοντα Virtual Campus Tour και Virtual Campus Store με δυνατότητα αγοράς, με εμπορεύματα από τη σειρά ροής Prime Video «Gen V».
Την ίδια στιγμή, η Walmart, η οποία αρχικά έκανε το ντεμπούτο της στο metaverse, λανσάροντας δύο νέες εμπειρίες metaverse στο Roblox τον Σεπτέμβριο του 2022 και επεκτείνεται έκτοτε, λέει ότι πρόκειται να εμβαθύνει τις εμπορικές της δραστηριότητες σε «εικονικούς κόσμους». Κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους, μάλιστα, η Walmart σχεδιάζει να δοκιμάσει μια ποικιλία εμπειριών σε εικονικούς κόσμους που συνδέουν εικονικά περιβάλλοντα με φυσικά καταστήματα.
Τα παρεξηγημένα NFTs
Τα NFT ή non-fungible tokens είναι στην ουσία ψηφιακά αρχεία, τα οποία είναι ασφαλισμένα με τέτοιο τρόπο, έτσι ώστε να διατηρούν την ιδιοκτησία αλλά και την μοναδικότητά τους. Δεν υπάρχει τρόπος για ένα NFT να έχει περισσότερους από έναν ιδιοκτήτες και μόνο ο πιστοποιημένος μπορεί να το πουλήσει. Τα NFT πρωτοεμφανίστηκαν το 2021, όταν θεωρήθηκαν πολύτιμα αγαθά στα οποία θα μπορούσαν να επενδυθούν ως μοναδικά κομμάτια ψηφιακής τέχνης.
Η αγορά για συλλεκτικά NFT έχει υποχωρήσει δραματικά και πολλοί έμποροι λιανικής που τα έβλεπαν κυρίως ως διαφημιστικά είδη έχουν επίσης σταματήσει το ενδιαφέρον τους για τα NFT. Ωστόσο, η υποκείμενη τεχνολογία τους μπορεί να επιτρέψει στους λιανοπωλητές να συνδέονται απευθείας ένας προς έναν με τους καταναλωτές με νέους τρόπους.
Σε μια συνέντευξη στο Chain Store Age, ο Justin Hochberg, Διευθύνων Σύμβουλος και ιδρυτής του Virtual Brand Group (VBG), εξήγησε πώς οι έμποροι λιανικής μπορούν να αξιοποιήσουν τα NFT πέρα από τη χρήση τους ως δώρα, μάρκες ή συλλεκτικά αντικείμενα για δημοπρασία.
«Αντί να συλλέγουν απλώς τα στοιχεία της πιστωτικής κάρτας (ενός πελάτη) και ίσως να έχουν μια διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, οι έμποροι λιανικής (με NFT) έχουν πραγματικά έναν τρόπο να επικοινωνούν μαζί τους ατομικά, να τους στέλνουν πληροφορίες, να τους δίνουν αγαθά, να τους δίνουν ανταμοιβές, να τους δίνουν πίστη πόντους», επισήμανε ο Hochberg.
Το παντοδύναμο TikTok
Το TikTok έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον όλου του κόσμου τα τελευταία χρόνια – και όχι πάντα για καλούς λόγους. Η κυβέρνηση Μπάιντεν συνεχίζει με συνέπεια να εκφράζει σοβαρές ρυθμιστικές ανησυχίες, οι οποίες ξεκίνησαν υπό την κυβέρνηση Τραμπ, και η πολιτεία της Μοντάνα έφτασε στο σημείο να απαγορεύσει το TikTok εντός των συνόρων της (απαγόρευση που μπορεί να είναι δύσκολο ή αδύνατο να επιβληθεί).
Ωστόσο, εκτιμάται ότι 150 εκατομμύρια Αμερικανοί χρησιμοποιούν το TikTok και μεγάλοι έμποροι λιανικής, συμπεριλαμβανομένων των Walmart και Sephora, έχουν συνεργαστεί με την πλατφόρμα σύντομων βίντεο. Πρόσφατα, ενίσχυσε περαιτέρω την παρουσία του στον ψηφιακό χώρο λιανικής πώλησης των ΗΠΑ εγκαινιάζοντας το TikTok Shop, μια «βιτρίνα» ηλεκτρονικού εμπορίου που περιλαμβάνει εργαλεία πώλησης για συνεργάτες λιανικής.
Η συνεργασία με το TikTok ως προωθητικό ή/και εμπορικό κανάλι μπορεί να μην είναι το σωστό βήμα για κάθε πωλητή λιανικής, αλλά εκεί βρίσκονται οι καταναλωτές. Εκείνοι δεν φαίνεται να φοβούνται, όπως αποδεικνύεται από νέα στοιχεία του ESW που δείχνουν ότι το 36% όλων των καταναλωτών των ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένου του 53% των ατόμων ηλικίας 18 έως 29 ετών, θα χρησιμοποιήσουν το TikTok ως πηγή αγορών για διακοπές φέτος.
Latest News
Πού θα κλειδώσει το ουδέτερο επιτόκιο της ΕΚΤ - Ο εκτιμήσεις Κάζακς
Οι συζητήσεις για το ουδέτερο περιπλέκονται από το γεγονός ότι δεν μπορεί να μετρηθεί με ακρίβεια σε πραγματικό χρόνο
Σχέδιο για τόνωση των επενδύσεων με το premium «Made in Germany», προωθεί το SPD
Ο γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς έστειλε αίτημα στο κοινοβούλιο την περασμένη εβδομάδα ώστε να διεξαχθεί ψήφος εμπιστοσύνης τη Δευτέρα
Τα 24ωρο των κεντρικών τραπεζών - Με μπαράζ μειώσεων στα επιτόκια κλείνει το 2024
Το 2025 αλλάζει σημαντικά τα δεδομένα και σηματοδοτεί στροφή στις νομισματικές πολιτικές των τραπεζών
Συνεργασία και λύσεις - Πού βρίσκεται τελικά η ευρωπαϊκή απάντηση για τη στεγαστική κρίση;
Ακριβά ενοίκια και στεγαστικά δάνεια έχουν επιδεινώσει την στεγαστική κρίση στην Ευρώπη - Τι ζητούν οι πολίτες
Έρχεται το τέλος του ΠΟΕ με τον Ντόναλντ Τραμπ;
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου (ΠΟΕ) έτσι κι αλλιώς δεν λειτουργεί υποδειγματικά. Με τον Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο μάλλον θα καταρρεύσει. Ποιες θα είναι οι συνέπειες;
Μάριο Μόντι: «Η Ευρώπη δεν μπορεί άλλο να παραμείνει ένα βρέφος»
Ο πρώην πρωθυπουργός της Ιταλίας, Μάριο Μόντι μίλησε για την κρισιμότητα της επόμενης πενταετίας αλλά και για το δικαίωμα του βέτο
Στην ουρά οι τουρκικές εταιρείες για την ανοικοδόμηση της Συρίας
Πάνω από 11 δισ. δολάρια ήταν ήδη οι ζημιές σε 14 μεγάλες πόλεις και σε σημαντικούς κλάδους της οικονομίας από το 2023, σύμφωνα με την Παγκόσμια Τράπεζα
Θα έκανε τα πάντα για να τον... αποφύγει - Το αμερικανικό δίκτυο ABC και ο Τραμπ
Ο άλλοτε σύμβουλος του Μπιλ Κλίντον βρέθηκε στο στόχαστρο του Τραμπ και προκάλεσε μια διαμάχη με το δίκτυο ABC
Γιατί οι Millennials δεν αγοράζουν πλέον σπίτια;
Οι τιμές των σπιτιών δεν είναι το μόνο που εμποδίζει τους millennials να αγοράζουν ακίνητα - Τι άλλο τους ανησυχεί
Δεινόσαυροι σε συλλογές δισεκατομμυριούχων - Η μάχη στις δημοπρασίες
Οι δεινόσαυροι υφαρπάζονται από δισεκατομμυριούχους καθώς οι επιστήμονες δεν έχουν τέτοιους πόρους