Με μια εξαγορά έφυγε η ΔΕΛΤΑ από το παγωτό το 2006 με μια εξαγορά επιστρέφει 17 χρόνια μετά.
Ήταν Φεβρουάριος του 2006 όταν ολοκληρώθηκε η εξαγορά της Δέλτα Παγωτού της οικογένειας Δασκαλόπουλου από τη Nestle Hellas, με την πολυεθνική να επενδύει στην ελληνική αγορά περί τα 240 εκατ. ευρώ, αγοράζοντας στην ουσία την πρωτιά στον κλάδο του τυποποιημένου παγωτού.
ΔΕΛΤΑ: Άνοδος στον τζίρο, υποχώρηση στα κέρδη
Χθες ανακοινώθηκε ότι η ΔΕΛΤΑ, που εδώ και 3 χρόνια μέσω της Vivartia ανήκει στη CVC Capital Partners, εξαγόρασε την Cold Sin του Γιώργου Γιαννίτση, δηλαδή τον 4ο παίκτη στο παγωτό μετά τις Unilever, Froneri (κοινοπραξία της Nestle και της βρετανικής R&R) και Κρι Κρι του Παναγιώτη Τσινάβου.
Η κίνηση αυτή δεν «μεταφράζεται» σε επαναφορά του σήματος της Δέλτα Παγωτού, όπως αναφέρουν πηγές της εταιρείας στον ΟΤ, αλλά περιλαμβάνεται στη στρατηγική του «χτισίματος» ενός ολοκληρωμένου χαρτοφυλακίου προϊόντων στο πλαίσιο του μετασχηματισμού της ΔΕΛΤΑ σε μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα καλής διατροφής παράλληλα με την παραγωγική της αναδιάρθρωση μέσω και στοχευμένων εξαγορών.
Άλλωστε, επισημαίνεται ότι, αντικείμενο της εξαγοράς από τη ΔΕΛΤΑ είναι το δίκτυο των 60-80 αντιπροσώπων και τα 12-13 χιλιάδες ψυγεία, αφήνοντας εκτός τις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις ή κάποιο άλλο στοιχείο ενεργητικού και παθητικού των υπόλοιπων δραστηριοτήτων του ομίλου Γιαννίτση, που λειτουργούν ως ανεξάρτητες και ξεχωριστές οντότητες.
Ωστόσο κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει ότι σε βάθος χρόνου η εταιρεία μπορεί να επανέλθει και παραγωγικά στην κατηγορία του παγωτού. Την ώρα μάλιστα που η ΕΒΓΑ, η οποία από το 2019 έχει μετονομαστεί σε EMFI, επαναδραστηριοποιείται στη λιανική αγορά παγωτού με το σήμα Menne, τα Παγωτά Δωδώνη επιστρέφουν μέσω της Βενέτης, ενώ το επόμενο διάστημα μπορεί να εμφανιστεί στην αγορά και παγωτό ΑΓΝΟ. Οι αδελφοί Σαράντη (Όλυμπος, Τυράς) που απέκτησαν τα εμπορικά σήματα αλλά και ακίνητα της βορειοελλαδίτικης γαλακτοβιομηχανίας, λέγεται ότι το σκέφτονται.
Προς το παρόν πάντως ο στόχος της ΔΕΛΤΑ εστιάζεται στην ισχυροποίηση του δικτύου διανομής των προϊόντων της Cold Sin στην εγχώρια αγορά τυποποιημένου παγωτού που υπολογίζεται ότι ανέρχεται σε 250 εκατ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι εκτός από την εξαγορά της Cold Sin, η ΔΕΛΤΑ έχει προχωρήσει στην εξαγορά της Κουρέλλας, μέσω της οποία απέκτησε παρουσία σε βιολογικά τυροκομικά προϊόντα, καθώς και στην εξαγορά της εμπορικής εταιρείας Δανιήλ Σ. Γκατένιο και Υιός Α.Ε που δραστηριοποιείται στην αγορά των τυροκομικών.
Ποια είναι η Cold Sin
Με έδρα στη Λαμία, η Cold Sin διαθέτει ιδιόκτητες εγκαταστάσεις έκτασης 5.000 τ.μ., ενώ έχει δύο υποκαταστήματα, στις Αχαρνές και στη Θεσσαλονίκη.
Η εταιρεία, αποτελεί τον επίσημο εθνικό διανομέα των παγωτών Mars Hellas και General Mills (Häagen-Dazs) και τον αποκλειστικό αντιπρόσωπο της ιταλικής Sammontana SPA για την Ελλάδα και Κύπρο, ενώ παράγει μέσω τρίτων και τα παγωτά Cold Sin, τα οποία διανέμει με δικά της ψυγεία, κυρίως σε τουριστικές περιοχές στην Κεντρική Ελλάδα.
Για εφέτος οι καθαρές πωλήσεις της εταιρείας αναμένεται να κλείσουν περίπου στα 8 εκατ. ευρώ, ενώ σύμφωνα με τα στοιχεία του ισολογισμού της περσινής χρήσης τα καθαρά της έσοδα ήταν της τάξης των 7,4 εκατ. ευρώ με προ φόρων κέρδη 802 χιλ. ευρώ, ενώ τα ίδια κεφάλαια ανέρχονταν σε 924.188 ευρώ. Οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις της εταιρείας ανέρχονταν στο τέλος του 2022 σε 2,76 εκατ. ευρώ.
Latest News
Τι φέρνει η Elpedison σε Helleniq Energy – Το σενάριο για placement και το μέρισμα από ΔΕΠΑ Εμπορίας
Ο Ανδρέας Σιάμισιης CEO της Helleniq Energy στη διάρκεια ενημέρωσης Τύπου απάντησε στην Edison για την αποτίμηση της Elpedison
Από τη Μεγάλη Βρετανία στα ορεινά θέρετρα και τα spa - Το πλάνο του ομίλου Λάμψα
Ήδη ο όμιλος Λάμψα «τρέχει» επενδυτικά προγράμματα για ξενοδοχεία σε ορεινούς προορισμούς - Το πλάνο για τη Μεγάλη Βρετανία
Cash cow η Ελλάδα για τον οίκο Dior - Οι «χρυσές» επιδόσεις σε ένδυση και καλλυντικά
Τζίρος 55 εκατ. ευρώ για luxury ρούχα, παπούτσια και καλλυντικά Dior στην ελληνική αγορά – Το νέο κατάστημα και η συμβολή του τουρισμού
Χτίζει... κόμβο logistics η Huawei στον Πειραιά – Οι νέες επενδύσεις που σχεδιάζει
«Το logistics hub που θα δημιουργηθεί ουσιαστικά θα λειτουργεί σαν πύλη εισόδου των προϊόντων της Huawei προς την Ευρώπη», είπε ο CEO της εταιρείας για τη νοτιοανατολική Ευρώπη
Στα «βράχια» οι μισές ρυθμίσεις μέσω εξωδικαστικού - Το αγκάθι των τόκων
Πώς εξελίσσονται οι ρυθμίσεις και ο εξωδικαστικός - Γιατί σχεδόν 1 στους 2 οφειλέτες σταματά να εξοφλεί τις δόσεις
Η συγχώνευση έφερε οργανική κερδοφορία 27,3 εκατ. ευρώ για την Attica Bank
Στόχος για την Attica Bank η πλήρης εξυγίανση εντός του 2024 και η λειτουργική συγχώνευση μέσα στο 2025
Startups στην Ελλάδα: Οι επενδυτικές ευκαιρίες, οι εξαγορές και οι προοπτικές για το 2025
Το Found.ation, σε συνεργασία με το EIT Digital και την υποστήριξη της EATE παρουσίασε για όγδοη συνεχόμενη χρονιά το report Startups in Greece
Νέες προοπτικές για την Υδρόγειο Ασφαλιστική με την ένταξή της στον Όμιλο Reale
Το Ετήσιο Συνέδριο Συνεργατών της πραγματοποίησε η Υδρόγειος Ασφαλιστική με βραβεύσεις των κορυφαίων ασφαλιστικών διαμεσολαβητών της
Business Banking Εθνικής Τράπεζας: Στο επίκεντρο η ανάπτυξη της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας
Το Business Banking της Εθνικής Τράπεζας αποτελεί ένα ολοκληρωμένο μοντέλο εξυπηρέτησης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων
Η νέα εταιρική ταυτότητα της ΕΧΑΕ
Η ανανεωμένη εταιρική εικόνα αντλεί έμπνευση από τη μακρόχρονη ιστορία του Χρηματιστηρίου