Με μια εξαγορά έφυγε η ΔΕΛΤΑ από το παγωτό το 2006 με μια εξαγορά επιστρέφει 17 χρόνια μετά.

Ήταν Φεβρουάριος του 2006 όταν ολοκληρώθηκε η εξαγορά της Δέλτα Παγωτού της οικογένειας Δασκαλόπουλου από τη Nestle Hellas, με την πολυεθνική να επενδύει στην ελληνική αγορά περί τα 240 εκατ. ευρώ, αγοράζοντας στην ουσία την πρωτιά στον κλάδο του τυποποιημένου παγωτού.

ΔΕΛΤΑ: Άνοδος στον τζίρο, υποχώρηση στα κέρδη

Χθες ανακοινώθηκε ότι η ΔΕΛΤΑ, που εδώ και 3 χρόνια μέσω της Vivartia ανήκει στη CVC Capital Partners, εξαγόρασε την Cold Sin του Γιώργου Γιαννίτση, δηλαδή τον 4ο παίκτη στο παγωτό μετά τις Unilever, Froneri (κοινοπραξία της Nestle και της βρετανικής R&R) και Κρι Κρι του Παναγιώτη Τσινάβου.

Η κίνηση αυτή δεν «μεταφράζεται» σε επαναφορά του σήματος της Δέλτα Παγωτού, όπως αναφέρουν πηγές της εταιρείας στον ΟΤ, αλλά περιλαμβάνεται στη στρατηγική του «χτισίματος» ενός ολοκληρωμένου χαρτοφυλακίου προϊόντων στο πλαίσιο του μετασχηματισμού της ΔΕΛΤΑ σε μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα καλής διατροφής παράλληλα με την παραγωγική της αναδιάρθρωση μέσω και στοχευμένων εξαγορών.

Άλλωστε, επισημαίνεται ότι, αντικείμενο της εξαγοράς από τη ΔΕΛΤΑ είναι το δίκτυο των 60-80 αντιπροσώπων και τα 12-13 χιλιάδες ψυγεία, αφήνοντας εκτός τις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις ή κάποιο άλλο στοιχείο ενεργητικού και παθητικού των υπόλοιπων δραστηριοτήτων του ομίλου Γιαννίτση, που λειτουργούν ως ανεξάρτητες και ξεχωριστές οντότητες.

Ωστόσο κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει ότι σε βάθος χρόνου η εταιρεία μπορεί να επανέλθει και παραγωγικά στην κατηγορία του παγωτού. Την ώρα μάλιστα που η ΕΒΓΑ, η οποία από το 2019 έχει μετονομαστεί σε EMFI, επαναδραστηριοποιείται στη λιανική αγορά παγωτού με το σήμα Menne, τα Παγωτά Δωδώνη επιστρέφουν μέσω της Βενέτης, ενώ το επόμενο διάστημα μπορεί να εμφανιστεί στην αγορά και παγωτό ΑΓΝΟ. Οι αδελφοί Σαράντη (Όλυμπος, Τυράς) που απέκτησαν τα εμπορικά σήματα αλλά και ακίνητα της βορειοελλαδίτικης γαλακτοβιομηχανίας, λέγεται ότι το σκέφτονται.

Προς το παρόν πάντως ο στόχος της ΔΕΛΤΑ εστιάζεται στην ισχυροποίηση του δικτύου διανομής των προϊόντων της Cold Sin στην εγχώρια αγορά τυποποιημένου παγωτού που υπολογίζεται ότι ανέρχεται σε 250 εκατ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι εκτός από την εξαγορά της Cold Sin, η ΔΕΛΤΑ έχει προχωρήσει στην εξαγορά της Κουρέλλας, μέσω της οποία απέκτησε παρουσία σε βιολογικά τυροκομικά προϊόντα, καθώς και στην εξαγορά της εμπορικής εταιρείας Δανιήλ Σ. Γκατένιο και Υιός Α.Ε που δραστηριοποιείται στην αγορά των τυροκομικών.

Ποια είναι η Cold Sin

Με έδρα στη Λαμία, η Cold Sin διαθέτει ιδιόκτητες εγκαταστάσεις έκτασης 5.000 τ.μ., ενώ έχει δύο υποκαταστήματα, στις Αχαρνές και στη Θεσσαλονίκη.

Η εταιρεία, αποτελεί τον επίσημο εθνικό διανομέα των παγωτών Mars Hellas και General Mills  (Häagen-Dazs) και τον αποκλειστικό αντιπρόσωπο της ιταλικής Sammontana SPA για την Ελλάδα και Κύπρο, ενώ παράγει μέσω τρίτων και τα παγωτά Cold Sin, τα οποία διανέμει με δικά της ψυγεία, κυρίως σε τουριστικές περιοχές στην Κεντρική Ελλάδα.

Για εφέτος οι καθαρές πωλήσεις της εταιρείας αναμένεται να κλείσουν περίπου στα 8 εκατ. ευρώ, ενώ σύμφωνα με τα στοιχεία του ισολογισμού της περσινής χρήσης τα καθαρά της έσοδα ήταν της τάξης των 7,4 εκατ. ευρώ με προ φόρων κέρδη 802 χιλ. ευρώ, ενώ τα ίδια κεφάλαια ανέρχονταν σε 924.188 ευρώ. Οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις της εταιρείας ανέρχονταν στο τέλος του 2022 σε 2,76 εκατ. ευρώ.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις