Στο στόχαστρο του υπουργείου Ανάπτυξης και των φορολογικών αρχών της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) έχουν μπει οι influencers, με την εφορία να «ξεσκονίζει» μία σειρά από πλατφόρμες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, όπως Facebook, Instagram και TikTok.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μέσα από πανευρωπαϊκούς ελέγχους που θα διενεργούν με τη συνδρομή της τα κράτη μέλη της ΕΕ, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα θα επιχειρήσει να βάλει όρια σε ένα αχαρτογράφητο πεδίο, όπως είναι η δράση των influencers στα social media.
Υπουργείο Ανάπτυξης: Ξεκινούν ελέγχους στους influencers
Στην Ελλάδα τους ελέγχους θα διενεργεί το υπουργείο Ανάπτυξης και δη η Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου, με τη συνδρομή των ψηφιακών εργαλείων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Στο μικροσκόπιο των ελέγχων θα τεθούν οι εμπορικές πρακτικές που χρησιμοποιούν οι influencers στους λογαριασμούς τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προκειμένου να προωθήσουν ή να διαθέσουν προς πώληση αγαθά και υπηρεσίες εταιρειών (brands) με τις οποίες συνεργάζονται, με απώτερο στόχο την προστασία των καταναλωτών.
Ο στόχος των πανευρωπαϊκών ελέγχων είναι διττός: πρώτον, να εντοπιστούν αναρτήσεις των influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης οι οποίες περιέχουν μαρτυρίες, κριτικές ή καταχωρήσεις που ενδεχομένως να είναι παραπλανητικές για τους καταναλωτές, επηρεάζοντας την αγοραστική τους συμπεριφορά και προκαλώντας οικονομική ζημία και δεύτερον να επαληθεύσουν εάν οι influencers ενημερώνουν με σαφήνεια τους ακόλουθούς τους σχετικά με την ταυτότητα και τα στοιχεία επικοινωνίας της εταιρείας τους.
Τα αστρονομικά ποσά για τα post
Ο Πρόεδρος internet now, Νίκος Βασιλάκος, μιλώντας στο Live News αποκάλυψε τα ποσά που λαμβάνουν οι Mega Influencers, οι οποίοι υποχρεώνονται έχοντας εταιρείες πια να είναι καθόλα νόμιμοι. Στην κατηγορία των Mega influencers στην Ελλάδα εντάσσονται όσοι έχουν από 500.000 έως 2 εκατομμύρια followers και μπορούν να λάβουν ακόμα και το ποσό των 3.000 – 10.000€ ανά post.

ΟΙ Έλληνες influencers
Aντίστοιχα για τις υπόλοιπες κατηγορίες ισχύουν τα παρακάτω ποσά
Macro influencers (100.000-500.000 followers): 1.000 – 3.000 ευρώ ανά post
Micro influencers (3.000-30.000 followers): 300 – 1.000 € ανά post
Νano influencers (έως 3.000 followers): 100-500 € ανά post
Oι Έλληνες celebrities
Σύμφωνα με το MEGA, οι Έλληνες με τους περισσότερους followers είναι οι εξής:
Άκης Πετρετζίκης: 1.800.000
Κώστας Τσιμίκας: 1.800.000
Ελένη Μενεγάκη: 1.300.000
Ελένη Φουρέιρα: 1.300.00
Ανδρέας Γεωργίου: 1.200.000
Ιωάννα Τούνη: 1.100.000
Αλέξανδρος Κοψιάλης: 1.100.000
Αθηνά Οικονομάκου: 1.000.000
Φαίη Σκορδά: 1.000.000
Κωνσταντίνος Αργυρός: 997.000
Σάκης Τανιμανίδης: 995.000
Σάκης Ρουβάς: 939.000
Οι ξένοι influencers με τους περισσότερους followers στο Instagram
Αναφορικά με τους ξένους αστέρες από διάφορους χώρους, όπως είναι ο αθλητισμός, η μόδα, το τραγούδι, αυτοί που συγκεντρώνουν τους περισσότερους followers είναι οι εξής:
Κριστιάνο Ρονάλντο: 591.000.000 followers – Κόστος ανάρτησης: 1.600.000 δολάρια
Ντουέιν Τζόνσον: 385.000.000 followers – Κόστος ανάρτησης: 1.500.000 δολάρια
Αριάνα Γκράντε: 375.000.000 followers – Κόστος ανάρτησης: 1.500.000 δολάρια
Κάιλι Τζένερ: 395.000.000 followers – Κόστος ανάρτησης: 1.490.000 δολάρια
Σελένα Γκομέζ: 423.000.000 followers – Κόστος ανάρτησης: 1.450.00 δολάρια
Κιμ Καρντάσιαν: 360.000.000 followers – Κόστος ανάρτησης: 1.400.000 δολάρια
Λιονέλ Μέσι: 473.000.000 followers – Κόστος ανάρτησης: 1.170.000 δολάρια
Μπιγιονσέ: 312.000.000 followers – Κόστος ανάρτησης: 1.150.000 δολάρια
Τζάστιν Μπίμπερ:: 292.000.000 followers – Κόστος ανάρτησης: 1.100.000 δολάρια
Κένταλ Τζένερ: 291.000.000 followers – Κόστος ανάρτησης: 1.050.000 δολάρια