Από τα μεγάλα κέρδη δισεκατομμυρίων δολαρίων τα δυο προηγούμενα χρόνια, ο κλάδος των ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών (liners) περνά στην επόμενη φάση της περικοπής θέσεων εργασίας.

Η AP Møller-Maersk η δεύτερη σε μέγεθος στον κόσμο ναυτιλιακή εταιρεία ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να καταργήσει τουλάχιστον 10.000 θέσεις εργασίας, καθώς η άνθιση της ναυτιλίας εμπορευματοκιβωτίων λόγω της πανδημίας δίνει τη θέση της στην ασθενέστερη ζήτηση και την πλεονάζουσα μεταφορική ικανότητα.

Maersk: Ο ναυτιλιακός κολοσσός «ποντάρει» στα αυτόνομα φορτηγά

Οι ναυτιλιακές εταιρείες εμπορευματοκιβωτίων είχαν ήδη προειδοποιήσει ότι η φετινή χρονιά θα ήταν πολύ πιο δύσκολη, αλλά η Maersk δήλωσε πριν από λίγο παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα τριμήνου ότι η εικόνα έχει επιδεινωθεί και ότι εντείνει τις περικοπές κόστους.

Η Maersk, αναφέρει σε ανακοίνωση της, επέβαλε αυστηρά μέτρα περιορισμού του κόστους κατά τη διάρκεια του έτους για να αμβλύνει αποτελεσματικά τον αντίκτυπο των δύσκολων συνθηκών της αγοράς, συμπεριλαμβανομένης της μείωσης του προσωπικού από 110.000 άτομα στις αρχές του 2023 σε περίπου 103.500 άτομα σήμερα. Δεδομένης της επιδείνωσης των προοπτικών των τιμών στην ποντοπόρο ναυτιλία, η Maersk εντείνει τα μέτρα αυτά και σήμερα παρουσιάζει σχέδια για περαιτέρω μείωση του εργατικού δυναμικού κατά 3.500 θέσεις, με έως και 2.500 να πραγματοποιούνται τους επόμενους μήνες και οι υπόλοιπες να επεκτείνονται έως το 2024. Αυτό θα μειώσει το παγκόσμιο εργατικό δυναμικό σε κάτω από 100.000 θέσεις. Κατά συνέπεια, η συνολική αναμενόμενη δαπάνη αναδιάρθρωσης αναμένεται τώρα να ανέλθει σε 350 εκατ. δολ., από 150 εκατ. δολ. που είχε ανακοινωθεί τον Φεβρουάριο.

Το συσσωρευμένο αποτέλεσμα θα μειώσει το κόστος πωλήσεων, γενικών και διοικητικών εξόδων (SG&A) της Maersk κατά 600 εκατ. δολ. για το 2024.

Σε μια ένδειξη των πιέσεων που αντιμετωπίζει πλέον η Maersk, η εταιρεία πρόσθεσε ότι οι επενδύσεις της θα είναι χαμηλότερες φέτος και του χρόνου και ότι το πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών για το επόμενο έτος βρίσκεται υπό αναθεώρηση.

Η ναυτιλία εμπορευματοκιβωτίων, ένας κλάδος του οποίου η τύχη συνδέεται με την παγκοσμιοποίηση, ανακοίνωσε κέρδη ρεκόρ από το 2020 έως το 2022, καθώς οι εταιρείες λιανικού εμπορίου και οι βιομηχανικές εταιρείες αγωνίστηκαν να αναπληρώσουν τα αποθέματα και να ανταποκριθούν στη συσσωρευμένη ζήτηση που απελευθερώθηκε μετά την άρση των αποκλεισμών από τον κοροναϊό.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2022 η Maersk ανακοίνωσε EBIT αυξημένα κατά 57% σε σύγκριση με το 2021 στα 30,9 δις. δολ.

Σε δήλωσή του την Παρασκευή, ο Vincent Clerc, διευθύνων σύμβουλος της Maersk, δήλωσε ότι “η βιομηχανία μας αντιμετωπίζει μια νέα κανονικότητα με υποτονική ζήτηση, τιμές που επανέρχονται στα ιστορικά επίπεδα και πληθωριστικές πιέσεις στη βάση κόστους μας”.

Η Maersk δήλωσε ότι τα κέρδη για το τρέχον έτος θα είναι πλέον στο κατώτερο άκρο των προηγούμενων προβλέψεών της. Οι πιο δυσοίωνες προοπτικές ήρθαν παράλληλα με τα αποτελέσματα της Maersk για το τρίτο τρίμηνο, τα οποία έδειξαν απότομη πτώση τόσο στα έσοδα όσο και στα κέρδη.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
Στυλιανίδης: «Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ανάλογο, ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων από ό,τι ήταν πέρυσι»
Ακτοπλοΐα |

«Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων», λέει ο Στυλιανίδης

Η απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Κωνσταντίνου – Βασίλειου Μεταξά