Τώρα που η Ευρωπαϊκή Ένωση απαγόρευσε στη Meta Platforms να προβάλλει διαφημίσεις ανάλογα με τα δεδομένα και τη συμπεριφορά του χρήστη, η εταιρεία του Μαρκ Ζάκερμπεργκ επιχειρεί να καλύψει τα χαμένα έσοδα με νέα τακτική.
Meta: Πρώην στέλεχος καίει την εταιρεία για την προστασία των παιδιών
Από αυτή την εβδομάδα, το Facebook και το Instagram εμφανίζουν μήνυμα με το οποίο καλούν τους χρήστες να διαλέξουν πώς θα συνδέονται στις πλατφόρμες: είτε θα πληρώνουν για συνδρομητική βερσιόν χωρίς διαφημίσεις, είτε θα δίνουν στην εταιρεία πρόσβαση στα δεδομένα τους και θα συνεχίσουν να βλέπουν στοχευμένες διαφημίσεις.
Κάτι που σημαίνει ότι οι χρήστες θα πληρώνουν την εταιρεία είτε με χρήμα είτε σε είδος.
Για όσους επιλέξουν την πρώτη λύση, η συνδρομή τιμάται 10 δολάρια τον μήνα για πρόσβαση από προσωπικό υπολογιστή και 13 ευρώ το μήνα για πρόσβαση από συσκευή Android ή iOS.
Οι υψηλότερη τιμή για χρήστες κινητών οφείλεται στις χρεώσεις που επιβάλλουν τα καταστήματα εφαρμογών της Apple και της Google, διευκρίνισε η Meta.
Μέχρι τον Μάρτιο, η συνδρομή θα καλύπτει την πρόσβαση τόσο στο Facebook όσο και στο Instagram, ενώ στη συνέχεια η εταιρεία θα χρεώνει 6 ευρώ επιπλέον για κάθε πρόσθετο λογαριασμό.
Οι συνδρομητικές υπηρεσίες είναι διαθέσιμες στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο, ο οποίος καλύπτει την Ευρωπαϊκή Ένωση συν την Νορβηγία, το Λιχτενστάιν και την Ισλανδία.
Επιχειρηματικό μοντέλο
Η λεγόμενη συμπεριφορική διαφήμιση, δηλαδή η πώληση διαφημιστικού χώρου ανάλογα με τα ενδιαφέρονται και τις συνήθειες του χρήστη, είναι κύρια πηγή εσόδων όχι μόνο για τη Meta αλλά και άλλες εταιρείες του Διαδικτύου.
Η αλλαγή στο επιχειρηματικό μοντέλο της Meta στην Ευρώπη έρχεται ως αποτέλεσμα μιας σειράς αποφάσεων από τα δικαστήρια και τις ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ.
Η αρχή έγινε τον Ιανουάριο, όταν η Επιτροπή Προστασίας Δεδομένων της Ιρλανδίας (DPC), όπου βρίσκεται η ευρωπαϊκή έδρα της Meta, έκρινε ότι η εταιρεία δεν μπορεί να επικαλείται τους όρους χρήσης για να προβάλλει στοχευμένες διαφημίσεις. Για την τακτική αυτή η Αρχή επέβαλε μάλιστα πρόστιμο 400 εκατ. ευρώ.
Η Meta άλλαξε τότε τακτική και αντί για τους όρους χρήσης άρχισε να επικαλείται «έννομο συμφέρον».
Τον Ιούλιο, όμως, η νέα πρακτική κρίθηκε κι αυτή παράνομη από το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ακόμα ένα πλήγμα στην εταιρεία ήρθε την περασμένη εβδομάδα, όταν η ΕΕ απαγόρευσε τις στοχευμένες διαφημίσεις σε Facebook και Instagram χωρίς ρητή συγκατάθεση του χρήστη.
Με την εξέλιξη αυτή, η μόνη λύση για τη Meta είναι να ζητά τη συναίνεση των χρηστών.
Και όσοι δεν δίνουν τη συναίνεσή τους θα πρέπει να πληρώνουν σε χρήμα αντί σε δεδομένα.
Παραμένει ωστόσο ασαφές αν η λύση της συγκατάθεσης θα γίνει αποδεκτή από την ευρωπαϊκή ρυθμιστική αρχή (EDPB), η οποία ανέφερε ότι εξετάζει το θέμα.
Μέχρι πάντως να ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία, η Meta παραμένει ένα βήμα μπροστά από τις ρυθμιστικές αρχές.
Και οι χρήστες θα πρέπει είτε να απαντήσουν στο δίλημμα ή να μείνουν χωρίς Facebook και Instagram.
Πηγή: in.gr
Latest News
Ήταν ο Χένρι Κίσινγκερ ένας «doomer» της τεχνητής νοημοσύνης;
Τα τελευταία χρόνια της ζωής του ο Χένρι Κίσινγκερ μετατράπηκε σε εμπειρογνώμονα στην AI - Ένα μεταθανάτιο υστερόγραφο σε ένα θέμα που προκαλεί τριγμούς, σημειώνει ο Economist
Βόλτα στο διάστημα μέσω… Μεγάλης Ελλάδας
Η διαστημική εταιρεία του Ρίτσαρντ Μπράνσον σχεδιάζει ταξίδια σε ύψος 85 χλμ από την αεροπορική βάση του Γκροτάλιε της Ιταλίας
Πρώτο... δωράκι Tραμπ υπέρ Μασκ - Ποια ρύθμιση καταργεί προς όφελος της Tesla
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, δαπάνησε περισσότερα από 250 εκατομμύρια δολάρια βοηθώντας τον Τραμπ να εκλεγεί πρόεδρος τον Νοέμβριο
Πρόστιμο 75 εκατ. δολ. από την Τουρκία στην Google
Η μη συμμόρφωση θα έχει ως αποτέλεσμα περαιτέρω καθημερινά πρόστιμα - Η Google μπορεί να ασκήσει έφεση
Αντίστροφη μέτρηση για το digital economy forum 2024 του ΣΕΠΕ
Ποιοι θα πλαισιώσουν το συνέδριο του ΣΕΠΕ, ποιες είναι οι βασικές θεματικές ενότητες της διοργάνωσης
Η Κίνα σφίγγει τον κλοιό στο κυβερνοέγκλημα του χρηματοπιστωτικού τομέα
Η Υπηρεσία Κυβερνοχώρου δεσμεύτηκε για τη συνέχιση των προσπαθειών καταπολέμησης της ηλεκτρονικής απάτης στην Κίνα
Χτίζει... κόμβο logistics η Huawei στον Πειραιά – Οι νέες επενδύσεις που σχεδιάζει
«Το logistics hub που θα δημιουργηθεί ουσιαστικά θα λειτουργεί σαν πύλη εισόδου των προϊόντων της Huawei προς την Ευρώπη», είπε ο CEO της εταιρείας για τη νοτιοανατολική Ευρώπη
Η Apple φέρνει το ChatGPT στα iPhone και τα Mac - To Siri αποκτά AI
To chatbot τεχνητής νοημοσύνης θα ενεργοποιείται όταν ο χρήστης κάνει ερωτήσεις που το ίδιο το Siri δεν μπορεί να απαντήσει.
Θεοδωρόπουλος για AI: Αυτές είναι οι 4 ανησυχίες των επιχειρήσεων
Ο πρόεδρος του ΣΕΒ, Σπύρος Θεοδωρόπουλος, μίλησε στο AI Connect της Google για τις ανησυχίες των ελληνικών επιχειρήσεων γύρω από τη χρήση της AI
Η Google φέρνει στα ελληνικά σχολεία το “Experience AI”
Η Google και το Raspberry Pi Foundation παρέχουν χρηματοδοτική στήριξη και ενδυνάμωση σε εκπαιδευτικούς και μαθητές για ένα μέλλον καθοδηγούμενο από την Τεχνητή Νοημοσύνη