
Σε νέο ρεκόρ εκτοξεύτηκε το κόστος διέλευσης ενός πλοίου από τη Διώρυγα του Παναμά, η οποία εξακολουθεί να πλήττεται από την ξηρασία και λαμβάνει μέτρα περιορισμού του αριθμού των διελεύσεων των πλοίων.
Ναυτιλία: Πώς το Μεξικό θέλει να κλέψει δουλειά από την Διώρυγα του Παναμά
Το μέσο κόστος διέλευσης από τη Διώρυγα του Παναμά τα προηγούμενα χρόνια ήταν 900.000 δολάρια.
Με τον αριθμό των ημερήσιων slots (χρονοθυρίδες) να έχουν μειωθεί στο μισό λόγω της ξηρασίας, οι ναυλωτές είναι πρόθυμοι να πληρώσουν τέσσερις ή πέντε φορές περισσότερο για να μεταφέρουν τα πολύτιμα φορτία τους στην Ασία.
Ναυτιλιακή εταιρεία πλήρωσε προχθές σε δημοπρασία 3,975 εκατ. δολάρια, καταρρίπτοντας το ρεκόρ των 2,85 εκατ. δολαρίων που σημειώθηκε την περασμένη εβδομάδα, προκειμένου να περάσει ένα πλοίο της που μετέφερε υγραέριο.
Να σημειωθεί ότι εκτός του κόστους της δημοπρασίας κατέβαλε και το κανονικό τέλος διαμετακόμισης για το φορτίο.
Πολλά είναι τα πλοία που βλέποντας την ουρά να μεγαλώνει στη διώρυγα αναζητούν εναλλακτικές διαδρομές καθώς οι περιορισμοί στις διελεύσεις θα ισχύουν για πολλούς ακόμη μήνες.
Αναμονή
Οπως υπολογίζεται περίπου 100 πλοία περιμένουν για να διέλθουν από τη διώρυγα και από τα δύο άκρα της, περίπου 10% περισσότερα από τον μέσο όρο των τελευταίων επτά ετών. Η όλη κατάσταση προκαλεί ανησυχία και στις ναυτιλιακές εταιρείες.
Όπως έγινε γνωστό ο Jeremy Nixon, διευθύνων σύμβουλος της μεγάλης γιαπωνέζικης ναυτιλιακής ONE, έστειλε επιστολή στον πρόεδρο του Παναμά Laurentino Cortizo, στην οποία επισημαίνει ότι η εταιρεία του εξετάζει εναλλακτικές διαδρομές για τα πλοία της από την Ασία μέσω της Διώρυγας του Σουέζ καθώς οι πελάτες της τόσο στην Ασία όσο και στη Βόρεια Αμερική διαμαρτύρονται για την αξιοπιστία του χρονοδιαγράμματος των υπηρεσιών διέλευσης από τον Παναμά.
Επίσης τονίζει ότι δεν έχουν προχωρήσει σημαντικά έργα υποδομής στον Παναμά για την αύξηση της παροχής φρέσκου νερού στους υδατοφράκτες από άλλες λεκάνες απορροής.
Η διώρυγα πριν από την ξηρασία που πλήττει τον Παναμά μπορούσε να εξυπηρετεί 40 διελεύσεις πλοίων την ημέρα.
Ο αριθμός αυτός όμως έχει μειωθεί λόγω της έλλειψης νερού.
Ο Παναμάς δεν μπορεί να εφοδιάζει τις δεξαμενές με τον ίδιο ρυθμό που το έκανε τα προηγούμενα χρόνια. Ετσι διαχειριστές της διώρυγας αναγκάστηκαν να μειώσουν τα ανώτατα όρια βύθισης για τα πλοία που διέρχονται από τις μεγαλύτερες δεξαμενές κατά σχεδόν 2 μέτρα.
Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά (ACP) έχει κληθεί να επισπεύσει τα μακροχρόνια σχέδια για την αγορά γειτονικών δημόσιων εκτάσεων ώστε να επεκτείνει τη λεκάνη απορροής της για την καταπολέμηση μελλοντικών ξηρασιών που μπορεί να προκαλέσουν προβλήματα στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού.


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες