Η κυβέρνηση του Μεξικό θέλει να «κλέψει» μερίδιο από τη μεταφορά κοντέινερ και εμπορευμάτων που τώρα γίνεται μέσω της Διώρυγας του Παναμά και για το λόγο αυτό ρίχνει 2,7 δις δολάρια στην αναβάθμιση σιδηροδρόμου που συνδέει τον Κόλπο του Μεξικού με την Ειρηνικό Ωκεανό.
Η κατασκευή και αναβάθμιση της διαδρομής στοχεύει να αξιοποιήσει τα χαμηλά επίπεδα νερού της Διώρυγας του Παναμά, οι λίμνες γλυκού νερού της οποίας επηρεάζονται από ολοένα και συχνότερες ξηρασίες οι οποίες έχουν οδηγήσει σε μεγάλες καθυστερήσεις στη διέλευση πλοίων. Ουσιαστικά, η έλλειψη βροχοπτώσεων έχει προκαλέσει πτώση της στάθμης του γλυκού νερού που τροφοδοτεί τη μεταφορά πλοίων στις δεξαμενές της διώρυγας δυσκολεύοντας την πλοήγηση των πλοίων μέσα από τις πολυεπίπεδες αυτές δεξαμενές. Η χαμηλή στάθμη έχει προκαλέσει μεγάλες καθυστερήσεις στα χρονοδιαγράμματα διέλευσης πλοίων και αυξημένο κόστος για τις επιχειρήσεις που βασίζονται στο κανάλι για το εμπόριο.
HST from the Tehuantepec Railway in Ixtepec, Oaxaca pic.twitter.com/e6S0bbmqeH
— Freddie! 🇲🇽 (@BaldwinDeer3036) October 11, 2023
«Ανάσα» για τη ναυτιλία – Μειώνονται οι περιορισμοί στη Διώρυγα του Παναμά
Το αποτέλεσμα είναι ότι τώρα αναζητούνται εναλλακτικές λύσεις, όπως μέτρα εξοικονόμησης νερού, αλλά και διερεύνηση νέων οδών μέσω των οποίων θα μπορούσαν εμπορεύματα να μεταφέρονται από τον Κόλπο του Μεξικού στον Ειρηνικό Ωκεανό και από εκεί να συνεχίζουν την πορεία τους με τα πλοία για όλο τον κόσμο.
Εκμεταλλευόμενο αυτή την ευκαιρία, το Μεξικό έχει ξοδέψει περίπου 50 δισ. πέσος (2,7 δις δολ. ΗΠΑ) για το έργο, συμπεριλαμβανομένης της αναβάθμισης του σιδηροδρόμου, της αγοράς γης για βιομηχανικά πάρκα και της απόκτησης μηχανημάτων και νέου τροχαίου υλικού, αναφέρουν οι Financial Times σε δημοσίευμά τους.
Ως μέρος της ανάπτυξης του αποκαλούμενου Διαωκεανικού Διαδρόμου με την ονομασία Tehuantepec (CIIT), έργου του προέδρου του Μεξικό Αντρέ Μανουέλ Λοπέζ Ομπραντόρ, ο σιδηρόδρομος αυτός που θα ενώνει δύο ωκεανούς θα διασχίζει το στενότερο σημείο του Μεξικού για 303 χιλιόμετρα. Η κύρια γραμμή του να εκτείνεται μεταξύ των λιμανιών Salina Cruz, Oaxaca. και Coatzacoalcos, Veracruz, αναφέρεται.
Χρόνος μεταφοράς 6,5 ώρες
Σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα, η σιδηροδρομική αυτή οδός προσφέρει σημαντική εγγύτητα στις ΗΠΑ και υπόσχεται χρόνο μεταφοράς 6,5 ωρών για τα εμπορεύματα, εξαιρουμένου του χρόνου φόρτωσης. Σήμερα χρειάζονται από οκτώ έως δέκα ώρες για να περάσει ένα πλοίο τη διώρυγα των 80 χιλιομέτρων.
Η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής αυτής γραμμής που υπάρχει στην περιοχή εδώ και εκατό χρόνια αποτελεί μέρος «τολμηρής προσπάθειας για υποκλοπή της κυκλοφορίας εμπορευματοκιβωτίων» μακριά από την πλωτή οδό της Διώρυγας του Παναμά, ανέφεραν οι Financial Times.
Το έργο «επιδιώκει να αξιοποιήσει την επιθυμία των πολυεθνικών να είναι πιο κοντά στις ΗΠΑ» καθώς και να εκμεταλλευτεί τις περιόδους χαμηλών επιπέδων νερού στη Διώρυγα του Παναμά καθώς η περιοχή υφίσταται «ολοένα και συχνές ξηρασίες», ανέφερε η βρετανική εφημερίδα.
Πάντως ειδικοί παραμένουν επιφυλακτικοί υποστηρίζοντας πως μπορεί να χρειαστούν χρόνια για να κατασκευαστούν οι απαραίτητες υποδομές και να προτιμήσεις τη λύση αυτή μεγάλες εταιρείες μεταφορών και logistics.
Τα προβλήματα στη Διώρυγα του Παναμά
Στη Διώρυγα του Παναμά ο μέσος χρόνος που χρειάζεται να περιμένει ένα πλοίο για να περάσει έχει φτάσει τις αρκετές ημέρες. Το πρόβλημα φαίνεται ότι δεν βρίσκεται στην ίδια τη διώρυγα αλλά στην τεχνητή λίμνη γλυκού νερού Γκατούν, η οποία αποτελεί βασικό συστατικό λειτουργίας του Καναλιού του Παναμά. Μέσω της λίμνης αυτής τα πλοία ταξιδεύουν για 33 χιλιόμετρα ώστε να φτάσουν στη διώρυγα. Στη λίμνη όμως έχει υποχωρήσει η στάθμη των υδάτων λόγω των καιρικών συνθηκών με αποτέλεσμα τα πλοία που είναι πλήρη φορτίου και έχουν το μεγαλύτερο μέγεθος, να μην μπορούν εύκολα να διέλθουν.
Latest News
Πού θα κλειδώσει το ουδέτερο επιτόκιο της ΕΚΤ - Ο εκτιμήσεις Κάζακς
Οι συζητήσεις για το ουδέτερο περιπλέκονται από το γεγονός ότι δεν μπορεί να μετρηθεί με ακρίβεια σε πραγματικό χρόνο
Σχέδιο για τόνωση των επενδύσεων με το premium «Made in Germany», προωθεί το SPD
Ο γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς έστειλε αίτημα στο κοινοβούλιο την περασμένη εβδομάδα ώστε να διεξαχθεί ψήφος εμπιστοσύνης τη Δευτέρα
Τα 24ωρο των κεντρικών τραπεζών - Με μπαράζ μειώσεων στα επιτόκια κλείνει το 2024
Το 2025 αλλάζει σημαντικά τα δεδομένα και σηματοδοτεί στροφή στις νομισματικές πολιτικές των τραπεζών
Συνεργασία και λύσεις - Πού βρίσκεται τελικά η ευρωπαϊκή απάντηση για τη στεγαστική κρίση;
Ακριβά ενοίκια και στεγαστικά δάνεια έχουν επιδεινώσει την στεγαστική κρίση στην Ευρώπη - Τι ζητούν οι πολίτες
Έρχεται το τέλος του ΠΟΕ με τον Ντόναλντ Τραμπ;
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου (ΠΟΕ) έτσι κι αλλιώς δεν λειτουργεί υποδειγματικά. Με τον Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο μάλλον θα καταρρεύσει. Ποιες θα είναι οι συνέπειες;
Μάριο Μόντι: «Η Ευρώπη δεν μπορεί άλλο να παραμείνει ένα βρέφος»
Ο πρώην πρωθυπουργός της Ιταλίας, Μάριο Μόντι μίλησε για την κρισιμότητα της επόμενης πενταετίας αλλά και για το δικαίωμα του βέτο
Στην ουρά οι τουρκικές εταιρείες για την ανοικοδόμηση της Συρίας
Πάνω από 11 δισ. δολάρια ήταν ήδη οι ζημιές σε 14 μεγάλες πόλεις και σε σημαντικούς κλάδους της οικονομίας από το 2023, σύμφωνα με την Παγκόσμια Τράπεζα
Θα έκανε τα πάντα για να τον... αποφύγει - Το αμερικανικό δίκτυο ABC και ο Τραμπ
Ο άλλοτε σύμβουλος του Μπιλ Κλίντον βρέθηκε στο στόχαστρο του Τραμπ και προκάλεσε μια διαμάχη με το δίκτυο ABC
Γιατί οι Millennials δεν αγοράζουν πλέον σπίτια;
Οι τιμές των σπιτιών δεν είναι το μόνο που εμποδίζει τους millennials να αγοράζουν ακίνητα - Τι άλλο τους ανησυχεί
Δεινόσαυροι σε συλλογές δισεκατομμυριούχων - Η μάχη στις δημοπρασίες
Οι δεινόσαυροι υφαρπάζονται από δισεκατομμυριούχους καθώς οι επιστήμονες δεν έχουν τέτοιους πόρους