Τον Σεπτέμβριο του 2022, μια νέα πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου που κυκλοφόρησε με το όνομα «Temu» έκανε μια μεγάλη είσοδο στις ΗΠΑ μέσω της εκτεταμένης διαφημιστικής της καμπάνιας στην Times Square της Νέας Υόρκης.

Μέσα σε μόλις τέσσερις μήνες, το Temu, με το tagline του «ψωνίζω σαν δισεκατομμυριούχος», έγινε μία από τις εφαρμογές με τις περισσότερες λήψεις στις ΗΠΑ, ξεπερνώντας τα WhatsApp, TikTok και Instagram και βρίσκεται στην κορυφαία λίστα εφαρμογών στα καταστήματα Apple και Google Play.

Shein-Temu: Ο κινεζικός πόλεμος των apps πάει Αμερική

Ωστόσο, η προσπάθεια του Temu δεν περιορίζεται στις ΗΠΑ. Μισό χρόνο μετά την επιτυχημένη κυκλοφορία του στις ΗΠΑ, το Temu επέκτεινε το αποτύπωμά του στην Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία τον Μάρτιο του 2023 και κυκλοφόρησε τον πρώτο του ιστότοπο στο Ηνωμένο Βασίλειο τον επόμενο μήνα. Ακολούθησε γρήγορα ένα σειριακό λανσάρισμα στην ευρωζώνη σε όλη τη Γερμανία, την Ολλανδία, την Ιταλία, τη Γαλλία και την Ισπανία. Τον Αύγουστο του 2023, μόλις ένα χρόνο από την ίδρυσή του, το Temu έχει μπει σε περισσότερες από 40 χώρες σε όλο τον κόσμο, με περισσότερους από 100 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες μόνο στις ΗΠΑ και περίπου 40 εκατομμύρια λήψεις εφαρμογών παγκοσμίως τον Σεπτέμβριο του 2023.

Πώς ψωνίζουν οι δισεκατομμυριούχοι;

Στο επίκεντρο του Temu βρίσκονται οι -παράλογα- χαμηλές τιμές του. Μπορεί κανείς να αγοράσει ένα αξιοπρεπές φόρεμα για λιγότερο από 2 δολάρια και φορητά ηλεκτρονικά είδη για λιγότερο από 5 δολάρια. Διαθέτει μεγαλύτερη μονάδα αποθήκευσης αποθεμάτων και μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων από πολλά από τα καθιερωμένα dollar stores, ενώ προσφέρει χαμηλότερες τιμές από τις περισσότερες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου – ακόμη και κατά τις περιόδους εκπτώσεων.

Η μυστική συνταγή πίσω από την ανταγωνιστικότητα τιμών του Temu είναι το επιχειρηματικό μοντέλο της, το οποίο βρίσκεται μεταξύ του συνηθισμένου μοντέλου ηλεκτρονικού εμπορίου όπου η πλατφόρμα λειτουργεί ως λιανοπωλητής για την απευθείας πώληση προϊόντων ενώ λειτουργεί και ως αγορά για τους λιανοπωλητές για να πουλήσουν οι ίδιοι το προϊόν.

Σύμφωνα με ένα τέτοιο μοντέλο, το Temu προμηθεύεται προϊόντα απευθείας από τα εργοστάσια, ζητώντας τους μόνο την αποστολή πακέτων στις αποθήκες του Temu στις χώρες προορισμού, ενώ το Temu θα αναλάβει τα υπόλοιπα. Το app επιβλέπει την απόκτηση πελατών, τις αποφάσεις τιμολόγησης, την εκπλήρωση των logistics και την εξυπηρέτηση μετά την πώληση. Με ένα τέτοιο μοντέλο, η Temu διατηρεί την εξουσία της στον ποιοτικό έλεγχο, τη διαδικασία παράδοσης και την εμπειρία του πελάτη, ενώ εξακολουθεί να επωφελείται από μια μεγάλη ποικιλία εμπορευμάτων και την εύκολη διεύρυνση δραστηριοτήτων του.

Ποιους ανταγωνίζεται

Κάτω από την ομπρέλα της κινεζικής PDD Holdings Inc., το Temu κερδίζει ολοένα και περισσότερο τη φήμη του τρομερού ανταγωνιστή σε πλατφόρμες όπως το Amazon, δεδομένου του εκτεταμένου αποθέματός της όπου τα αντικείμενα μπορούν να αγοραστούν για μόλις 14 σεντς.

Αυτή η στρατηγική τιμολόγησης οδήγησε πολλούς να παρομοιάσουν το Temu με τον κολοσσό της fast fashion Shein, που έχει διεισδύσει με επιτυχία και στην αμερικανική αγορά. Στην περίπτωση του Temu όμως υπάρχει μια διαφορά, αφού σύμφωνα και με την Coresight Research, το νέο ασιατικό app δεν ανταγωνίζεται μόνο το Shein, αλλά και το Wish και το AliExpress της Alibaba.

Αν και το Temu μπορεί να φαίνεται για κάποιους ως «δολοφόνος της Amazon», πρόσφατα δεδομένα από την εταιρεία καταναλωτικών ερευνών Earnest Analytics δείχνουν ότι η επιτυχημένη άνοδος της Temu είχε μεγάλο αντίκτυπο στη δημοφιλή και παρούσα στο TikTok, Dollar Tree Inc. Σύμφωνα με τη μελέτη της εταιρείας, η οποία επικεντρώθηκε στους υπάρχοντες πελάτες του brand και στις συνήθειες δαπανών τους σε σχέση με τον ανταγωνισμό, το κομμάτι του Temu στην αγορά εκπτώσεων εκτοξεύτηκε από 0% σε ένα επιβλητικό 14% εντός του έτους που έληξε τον Σεπτέμβριο.

Κι αυτό την ίδια στιγμή που η Dollar Tree -ιδιοκτήτρια και του Family Dollar-, παρουσίασε πτώση 4% στο μερίδιο αγοράς της. Ομοίως, μάρκες όπως η Five Below Inc. και η Ollie’s Bargain Outlet Holdings Inc. παρουσίασαν πτώση περίπου 1%.

Αυτή η τάση υποδηλώνει τη δυνατότητα του Temu να διαταράξει την ισχύ της αγοράς που είχαν τα dollar stores σε καταναλωτές με γνώμονα τον προϋπολογισμό και με βάση τις εκπτώσεις εδώ και χρόνια. Με τις ασυναγώνιστες χαμηλές τιμές του, το Temu αλλάζει το παιχνίδι.

Το Amazon

Τα δεδομένα από το Numerator αποκαλύπτουν ότι σχεδόν το ήμισυ του πελατολογίου της Amazon ανήκει στην κατηγορία υψηλότερου εισοδήματος. Αυτοί οι αγοραστές έχουν την τάση να υπερβαίνουν τις premium υπηρεσίες όπως το Amazon Prime για ταχύτερες παραδόσεις. Αντίθετα, η δωρεάν αποστολή του Temu διαρκεί πολύ περισσότερο, από εννέα έως 20 ημέρες. Επιπλέον, σε σύγκριση με την πιο επιεική πολιτική επιστροφών του Amazon Prime, οι αυστηρότερες επιστροφές του Temu θα μπορούσαν να αποτρέψουν όσους είναι πρόθυμοι να πληρώσουν επιπλέον για ευελιξία.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή