«Κόκκινο» χτυπάει ο ανταγωνισμός στο ηλεκτρονικό εμπόριο στις ΗΠΑ, μετά την είσοδο των δύο βασικών παικτών της Κίνας. Η Temu και η fast fashion Shein επεκτείνονται διαρκώς κατά την τελευταία διετία με αποθήκες, logistics και νέες συνεργασίες.

Γνωστή για τις μεγάλες εκπτώσεις της, η Temu έχει συγκεντρώσει πάνω από 50 εκατομμύρια λήψεις και έχει αυξήσει την εκτιμώμενη αποτίμησή της σε πάνω από 100 δισεκατομμύρια δολάρια από το λανσάρισμά της στην αγορά τον περασμένο Σεπτέμβριο. Εν τω μεταξύ, η Shein πέτυχε κέρδη ρεκόρ το πρώτο εξάμηνο του 2023, εν μέσω της αντιδικίας της με την Temu.

H&M κατά Shein: Η μάχη των πνευματικών δικαιωμάτων στη γρήγορη μόδα

Η Shein

Η Sky Xu ίδρυσε τη Shein το 2012 και γρήγορα την μετέτρεψε σε φαινόμενο γρήγορης μόδας με φανατικούς οπαδούς την Gen Z, πουλώντας μοντέρνα ρούχα και αξεσουάρ σε περισσότερες από 150 χώρες. Με την υποστήριξη της Sequoia China, αποτελεί πλέον μία από τις πιο δημοφιλείς εφαρμογές αγορών στον κόσμο, οι χρήστες της οποίας λατρεύουν τις χαμηλές τιμές της και τις γρήγορες παραδόσεις της.

Πρόσφατα μάλιστα ανακοίνωσε την πρόθεσή της να επεκτείνει τις δραστηριότητές της στη Νότια Αμερική, επενδύοντας 150 εκατ. δολάρια για να μετατρέψει τη Βραζιλία σε εξαγωγικό κόμβο για την υπόλοιπη ήπειρο. Επιπλέον, θα επεκτείνει το δίκτυο των 336 προμηθευτών της στη χώρα σε 2.000 συνεργάτες παραγωγής σε όλη τη Νότια Αμερική μέσα στα επόμενα τρία χρόνια.

Η κίνηση της Shein να επεκτείνει τις λειτουργίες της στη Λατινική Αμερική πραγματοποιείται καθώς η κινεζική μάρκα δέχεται πυρά για την παράκαμψη των φόρων εισαγωγής, μια στρατηγική που το brand έχει υιοθετήσει και στις ΗΠΑ. Η Βραζιλία χρεώνει φόρους εισαγωγής για αντικείμενα αξίας έως και 50 δολαρίων και με τις τοπικές δυνατότητες παραγωγής, η Shein θα είναι σε θέση να συνεχίσει να αποστέλλει αντικείμενα στο εσωτερικό της χώρας σε προσιτές τιμές.

Το fast fashion brand ισχυρίζεται ότι η κίνηση αυτή θα δημιουργήσει 100.000 θέσεις εργασίας στη Βραζιλία και ότι ο στόχος είναι να δημιουργηθεί έως και το 85% των πωλήσεων από τοπικά παραγόμενα προϊόντα έως το 2026.

Η Temu

Η Temu ανήκει και λειτουργεί από την εταιρεία PDD Holdings, η οποία εδρεύει στην Κίνα, αλλά είναι εγγεγραμμένη στα νησιά Κέιμαν. Στην ίδια μητρική ανήκει επίσης η δημοφιλής πλατφόρμα ομαδικών αγορών Pinduoduo.

Ο ιδρυτής της Colin Huang προηγείται του δισεκατομμυριούχου ιδρυτή της Alibaba Jack Ma, διεκδικώντας τον τίτλο του τρίτου πλουσιότερου ανθρώπου της Κίνας στις 24 Οκτωβρίου. Ο Huang , ιδρυτής της μητρικής PDD Holdings, έχει καθαρή αξία 37,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με τη λίστα πλουσίων της Hurun China Rich List του 2023, χάρη στην αλματώδη άνοδο των επιχειρήσεών του.

Καθώς η Shein διαφοροποιεί τις δραστηριότητές της από τη Βόρεια Αμερική προς τη Νότια Αμερική, η Temu επεκτείνεται επιθετικά στις ΗΠΑ.

Η Temu έχει πιο ανταγωνιστικές τιμές από την Amazon και άλλες αμερικανικές πλατφόρμες. Η εφαρμογή αγορών σε χαμηλές τιμές ξεπερνάει ακόμη και την Shein. Οι πωλήσεις της στις ΗΠΑ ξεπέρασαν τις πωλήσεις της Shein κατά 20% τον Μάιο του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με το Bloomberg Second Measure.

Οι αναλυτές λένε ότι ενώ η Temu κέρδισε περίπου 13 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023, η κινεζική εφαρμογή ηλεκτρονικού εμπορίου μπορεί ακόμη να πραγματοποιήσει ζημίες ύψους 3,65 δισεκατομμυρίων δολαρίων λόγω της στρατηγικής της «loss leader».

C’est la guerre

Ο ανταγωνισμός μεταξύ τους βρίσκεται σε μια διαρκή κατάσταση συναγερμού. Το Temu έχει φτάσει σε περισσότερες από 100 εκατομμύρια λήψεις στο κατάστημα Google Play και η εκτιμώμενη αξία του έχει ξεπεράσει τα 100 δισεκατομμύρια δολάρια από τότε που ξεκίνησε να λειτουργεί τον Σεπτέμβριο του 2022, σύμφωνα με το CNBC.

Ενώ η Shein ανέφερε αξιοσημείωτα οικονομικά κέρδη το πρώτο εξάμηνο του 2023, χάρη σε μια σειρά από εκστρατείες μάρκετινγκ στο TikTok. Η επιτυχία αυτή έρχεται καθώς η Shein αντιμετωπίζει έλεγχο σχετικά με τα προγράμματα επιρροής της και είναι μπλεγμένη σε μια συνεχιζόμενη νομική διαμάχη με την Temu, η οποία έχει καταθέσει μήνυση κατά του γίγαντα της γρήγορης μόδας ισχυριζόμενη «ψευδείς και παραπλανητικές επιχειρηματικές πρακτικές», μαζί με παραβιάσεις πνευματικών δικαιωμάτων και εμπορικών σημάτων.

Πού απευθύνονται τα apps

Υπάρχει όμως ένα μεγαλύτερο ζήτημα: Θέλουν οι Αμερικανοί το social media commerce; Σχεδόν το 80% των Αμερικανών ενηλίκων δεν συμμετείχαν σε κάποιο live shopping streaming το 2022, σύμφωνα με την Morning Consult, ενώ τα τρία τέταρτα των αγοραστών της αμερικανικής Gen Z ισχυρίστηκαν ότι προτιμούν να αγοράζουν προϊόντα σε μια ιστοσελίδα μάρκας παρά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σύμφωνα με μελέτη της SimplicityDX του 2022.

«Η επικράτηση των fake news και των μη αυθεντικών εγκρίσεων των influencers έχει προετοιμάσει τη Gen Z να είναι επιφυλακτική και να αναζητά την αυθεντικότητα», επισήμανε ο Charles Nicholls, συνιδρυτής της SimplicityDX.

Ίσως αν κάποια πλατφόρμα μπορεί να ταρακουνήσει το τοπίο του ηλεκτρονικού εμπορίου της Αμερικής και να διαμορφώσει τη συμπεριφορά των καταναλωτών, αυτή είναι το TikTok Shop. Με 150 εκατομμύρια Αμερικανούς χρήστες, η εφαρμογή είναι πολύ αγαπητή και βαθιά ενσωματωμένη στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων – και θα μπορούσε σύντομα να διεισδύσει και στις αγοραστικές τους συνήθειες.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή