Σε ρυθμούς Black Friday ζει ήδη το λιανεμπόριο με ορισμένα καταστήματα να έχουν ξεκινήσει από τώρα τις προσφορές, δημιουργώντας μια μορφή «Black Month» που έρχεται άτυπα να αντικαταστήσει τις ενδιάμεσες εκπτώσεις που έχουν καταργηθεί.
Μάλιστα, κάποια εμπορικά καταστήματα ξεπερνούν κάθε ρεκόρ, καθώς δεν ξεκίνησαν τις προσφορές την καθιερωμένη «Μαύρη Παρασκευή» που φέτος πέφτει στις 24 Νοεμβρίου, αλλά – σε πολλές περιπτώσεις – από τις αρχές Νοεμβρίου.
«Ξεκινήσαμε με μια μέρα και τώρα πάμε στον μήνα»
Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ και του ΕΒΕΠ Βασίλης Κορκίδης επισημαίνει πως η κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων θα ενδυναμώσει την Black Friday και την Cyber Monday. «Εχουμε φτάσει να είναι ένα δεκαπενθήμερο πριν και ένα δεκαήμερο μετά, όμως δεν είναι κάτι το οποίο συμβαίνει μόνο στην Ελλάδα. Το χρησιμοποιούν πολύ σαν προωθητική ενέργεια και στην Ευρώπη κατά τον ίδιο τρόπο, δηλαδή μιλάνε για τιμές Black Friday, άλλα δεν αναφέρονται ποτέ στη διάρκεια».
Όπως τονίζει ο ίδιος, φέτος είναι μια αλλαγή γιατί πρώτα απ’ όλα υπάρχει η ακρίβεια. «Ψάχνουν όλοι να βρουν πώς μπορούν να κερδίσουν στον οικογενειακό τους προϋπολογισμό. Η Black Friday τους δίνει αυτή τη δυνατότητα. Το θέμα είναι ότι ξεκινήσαμε με μια μέρα, έγινε τρεις, μετά μια εβδομάδα και τώρα πάμε στον μήνα. Ο Νοέμβριος είναι η τελευταία δεξαμενή που μπορεί να αντλήσει μια επιχείρηση με καταναλωτικά αγαθά για να κάνει κάποιες καλύτερες πωλήσεις και να εκποιήσει το stock εμπόρευμά της».
Την ίδια ώρα, ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών (ΕΕΑ) Γιάννης Χατζηθεοδοσίου σημειώνει πως το ΕΕΑ στηρίζει πρωτοβουλίες για την αύξηση του τζίρου των επιχειρήσεων, όπως η Black Friday. «Εμείς είμαστε εναντίον των ενδιάμεσων εκπτώσεων, διότι όταν έχεις τόσες πολλές εκπτώσεις αυτές δεν έχουν αποτέλεσμα, δεν βοηθάνε και δεν υπάρχουν πουθενά αλλού στον κόσμο. Είναι καλύτερα να έχεις εκπτώσεις συγκεκριμένες περιόδους του χρόνου, πάρα αποσπασματικά. Ο κόσμος νομίζει ότι τον κοροϊδεύεις».
Αύξηση των ηλεκτρονικών αγορών
Αποκαλυπτική των καταναλωτικών τάσεων στην Ελλάδα είναι και η τελευταία έρευνα «Q3 Shopping Pulse Report 2023» της Klarna, στην οποία καταγράφεται συνεχής αύξηση των ηλεκτρονικών αγορών ενόψει και της Black Friday.
Συγκεκριμένα, πάνω από το ένα τέταρτο των ελλήνων καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα (29%) πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα. Από το σύνολο των καταναλωτών στην Ελλάδα, οι μισοί αγοράζουν κυρίως είδη ένδυσης και υπόδησης, τόσο online όσο και στα φυσικά καταστήματα. Επιπρόσθετα, η πλειονότητα των καταναλωτών (52%) προτιμά να ψωνίζει χρησιμοποιώντας το κινητό τηλέφωνο, ενώ το 43% επιλέγει τον υπολογιστή.
Latest News
Πιστωτικά θετική η συμφωνία της CNP Assurances με την Ελληνική Τράπεζα, λέει η Moody's
Το συνολικό κόστος κτήσης αναμένεται να ανέλθει στα 182 εκατ. ευρώ
AXIA: Συνέχεια των καλών επιδόσεων για Εθνική – Οι εκτιμήσεις για α’ τρίμηνο 2024
Οι συστάσεις προς επενδυτές κατά την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων
Επέκταση της συνεργασίας για ΙΑΣΩ και ERGO Ασφαλιστική
Τι περιλαμβάνεται στα όσα συμφωνήθηκαν
Συνάντηση ΒΕΑ-Καιρίδη: Στο επίκεντρο η ένταξη των μεταναστών στο εργατικό δυναμικό
Η αντιμετώπιση του προβλήματος της έλλειψης εξειδικευμένου τεχνικού προσωπικού
«Βγαίνει» από την ΕΨΑ η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων - Αγοραστής ο Νίκος Καραμούζης
Κρίναμε ότι δεν έχει νόημα η παραμονή μας ως επενδύτές στο σχήμα αυτό, δήλωσε ο πρόεδρος της γιαννιώτικης βιομηχανίας, Πέτρος Σεπετάς
Υψηλές πτήσεις από «Ελ. Βενιζέλος» σε κερδοφορία και επιβάτες – Τα αποτελέσματα του α’ τριμήνου 2024
Συνολικά, κατά τους πρώτους τρεις μήνες του έτους, η κίνηση του αεροδρομίου ανήλθε σε 5,2 εκ. επιβάτες, σημειώνοντας άνοδο 16,5%
H «Ανάσταση» των 3 δισ. της πληροφορικής – Έρχονται νέα deals μετά την EpsilonNet
Μαγνήτης για τους επενδυτές τα ευρωπαϊκά κονδύλια – Πώς διαμορφώνονται οι συσχετισμοί
Πειραιώς και Εθνική ανοίγουν τα χαρτιά τους - Ο πήχης των 3,5 δισ. ευρώ
Αντίστροφη μέτρηση για τις ανακοινώσεις των οικονομικών αποτελεσμάτων για το πρώτο τρίμηνο του 2024
Τι σχεδιάζει ο Σωκράτης Κόκκαλης στον κλάδο των ακινήτων
Η νέα εμπορική εταιρεία για βρεφικά και παιδικά είδη και τα σχέδια του Σωκράτη Κόκκαλη για τα ακίνητα
Το μοτίβο ανάπτυξης που απογειώνει την Aegean σε διηπειρωτικούς ουρανούς…
Οι συνεργασίες με άλλες αεροπορικές εταιρείες και τα 4 νέα αεροσκάφη