Αν και η «Μαύρη Παρασκευή» αργεί ακόμη, αφού «εορτάζεται» παραδοσιακά την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου (για εφέτος στις 24/11), το σχετικά νέο εκπτωτικό event για την ελληνική αγορά έχει μετατραπεί σε μια άτυπη εκπτωτική περίοδο που μπήκε «σφήνα» μεταξύ των δύο θεσμοθετημένων, ήτοι των θερινών και χειμερινών εκπτώσεων.
Η νέα «μαύρη» εκπτωτική περίοδος θα τραβήξει έως το τέλος του μήνα, καθώς τη Δευτέρα, 27 Νοεμβρίου, «γιορτάζεται» η Cyber Monday, με τις εμπορικές επιχειρήσεις να διατηρούν υψηλές προσδοκίες.
Black Friday: Η Παρασκευή που «βάφει» μαύρο τον Νοέμβριο
Τον περσινό Νοέμβριο, όπως προκύπτει από την ΕΛΣΤΑΤ ο τζίρος των εμπορικών καταστημάτων χωρίς τους κλάδους οχημάτων, τροφίμων και καυσίμων ξεπέρασε το 1 δισ. ευρώ, αυξημένος κατά 100 εκατ. ευρώ σε σχέση με τον Νοέμβριο του 2021.
Εκτινάσσονται οι ηλεκτρονικές πωλήσεις
Οι διαδικτυακές αγορές κερδίζουν δυναμική, καθώς εκτιμάται ότι περισσότεροι καταναλωτές θα επιλέξουν ψηφιακές αγορές αντί για επισκέψεις σε φυσικά καταστήματα, αποτυπώνοντας μια ουσιαστική αλλαγή στην αγοραστική συμπεριφορά.
Αυτή η τάση προς τις ηλεκτρονικές αγορές μπορεί να αποδοθεί σε διάφορους παράγοντες. Πρώτον, η ευκολία της περιήγησης και της αγοράς αντικειμένων από την άνεση του σπιτιού είναι ένα σημαντικό πλεονέκτημα. Επιπλέον, οι διαδικτυακές πλατφόρμες προσφέρουν συχνά ένα ευρύτερο φάσμα προϊόντων και προσφορών, επιτρέποντας στους καταναλωτές να συγκρίνουν τις τιμές και να λαμβάνουν πιο συμφέρουσες αποφάσεις αγοράς.
Οι προσφορές/εκπτώσεις και η δωρεάν αποστολή είναι οι κρισιμότεροι παράγοντες για τους καταναλωτές όταν επιλέγουν πού να ψωνίσουν, ενώ η διαθεσιμότητα των προϊόντων, οι πολιτικές επιστροφών/ανταλλαγής, η γρήγορη αποστολή και οι διαδικτυακές κριτικές παίζουν επίσης σημαντικό ρόλο.
Stress tests, διαφάνεια και πρόστιμα
Ήδη οι μεγάλες αλυσίδες έχουν δοκιμάσει τις αντοχές των συστημάτων τους, τα λεγόμενα stress tests, με τις περισσότερες να έχουν ενημερώσει ηλεκτρονικά τους πελάτες να σπεύσουν να γραφτούν στα ενημερωτικά τους δελτία (newsletters) για να μάθουν πρώτοι «τις μεγαλύτερες εκπτώσεις της χρονιάς».
Επιπλέον, οι μεγάλοι έμποροι λιανικής έχουν λάβει μέτρα για να διαφοροποιήσουν τις αλυσίδες εφοδιασμού τους και να αντιμετωπίσουν τους εξωτερικούς κραδασμούς, ενώ χρόνο με τον χρόνο υιοθετούν ολοένα και πιο διαφανείς διαδικασίες σχετικά με το τι υπάρχει σε απόθεμα, πού είναι διαθέσιμο και πόσο χρόνο μπορεί να χρειαστούν οι παραδόσεις, κάτι που μπορεί να βοηθήσει τους αγοραστές να αποφασίσουν τι θα αγοράσουν και πότε.
Άλλωστε το υπουργείο Ανάπτυξης και οι ελεγκτικοί μηχανισμοί καραδοκούν. Ήδη από το φετινό καλοκαίρι έχουν επιβληθεί βαριά πρόστιμα σε γνωστές αλυσίδες ηλεκτρονικών ειδών, ρούχων και καλλυντικών καθώς εντοπίστηκαν να κάνουν πλασματικές εκπτώσεις.
Οι πιο καυτές τάσεις της Black Friday για το 2023
Με βάση διεθνείς έρευνες, οι 10 κορυφαίες τάσεις που προβλέπονται για τη Black Friday 2023 είναι οι εξής:
1. Αυξημένη μέση αξία παραγγελίας: Οι προσδοκίες δείχνουν αύξηση της μέσης αξίας αγορών, υποδηλώνοντας ότι οι καταναλωτές θα ξοδεύουν περισσότερα για κάθε ηλεκτρονική συναλλαγή.
2. Ανάπτυξη στις συναλλαγές μέσω κινητού τηλεφώνου: Αναμένεται αύξηση των πωλήσεων μέσω κινητών συσκευών, σηματοδοτώντας μια αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές ψωνίζουν.
3. Προσφορές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: Οι μεγάλες μπράντες πρόκειται να ενισχύσουν τις προσφορές τους τη Μαύρη Παρασκευή στις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων περισσότερο από κάθε προηγούμενο χρόνο.
4. Επέκταση του Buy Now, Pay Later (BNPL): Λαμβάνοντας υπόψη τις τρέχουσες οικονομικές προκλήσεις με την ακρίβεια στα τρόφιμα και τις υπηρεσίες να έχουν βάλει «φρένο» στις αγορές ειδών ένδυσης, τεχνολογίας και διαρκών αγαθών, όπως τα έπιπλα, οι επιλογές BNPL (αγόρασε τώρα, πλήρωσε αργότερα) έχουν αναδειχθεί ως δημοφιλείς επιλογές για τους καταναλωτές ώστε να προμηθεύονται τα προϊόντα που επιθυμούν χωρίς άμεση οικονομική πίεση.
5. Προπώληση: Οι έμποροι λιανικής ετοιμάζονται να προωθήσουν περισσότερο την εμπορική πρακτική της «προπώλησης», με στόχο να αυξήσουν τον αγοραστικό ενθουσιασμό και να προσφέρουν μια επιπλέον υπηρεσία στους πελάτες τους.
6. Διαφορετικές επιλογές πληρωμής: Οι έμποροι λιανικής που προσφέρουν ένα ευρύτερο φάσμα επιλογών πληρωμής είναι πιθανό ότι θα προτιμηθούν περισσότερο από τους καταναλωτές.
7. Νεότεροι αγοραστές: Στις πωλήσεις της Μαύρης Παρασκευής (Black Friday) και της Ηλεκτρονικής Δευτέρας (Cyber Monday) αναμένεται να συμβάλλουν κυρίως οι νεαρότεροι αγοραστές (millennials, Gez Z).
8. Συνεχιζόμενη εστίαση στο omnichannel : Η πολυκαναλική προσέγγιση στη λιανική αναμένεται να παραμείνει ισχυρή.
9. Υβριδικό shopping: Η συγχώνευση των εμπειριών αγορών μεταξύ διαδικτύου και τα φυσικών καταστημάτων, π.χ. ηλεκτρονική παραγγελία και παραλαβή από το σημείο πώλησης, θα συνεχίσει να αυξάνεται.
10. Livestream και TikTok : Οι εταιρείες λιανικής αναζητούν πλατφόρμες όπως το TikTok για να ενισχύσουν τις πωλήσεις τους.
Latest News
Η 15ετία που τα άλλαξε όλα στα τραπεζικά καταστήματα
Νέα πρότυπα λειτουργίας και εξυπηρέτηση των πελατών με τη συμβολή της τεχνολογίας
Πειραϊκή Μικροζυθοποιία: Η μπύρα που «ξεθύμανε» και βγαίνει στο σφυρί
Η ιστορία της εταιρείας και του Αλέξανδρου Κουμάντου
Τα χρήματα στην Avramar μπήκαν, ζητείται τώρα νέος επενδυτής
Γιατί η αγορά χαρακτηρίζει την εταιρεία «Μαρινόπουλο της ιχθυοκαλλιέργειας»
Ποια είναι η startup – ηγέτης στην πράσινη ενέργεια – Πάνω από 1 δισ. ευρώ η αξία της
Η εταιρεία έχει υπό ανάπτυξη ένα χαρτοφυλάκιο έργων άνω του 1,2GW παραγωγής ενέργειας και 900ΜW αποθήκευσης - Τα επενδυτικά σχέδια
«Ψήφος εμπιστοσύνης» στην AustriaCard to placement του 15% - Στο 71,52% το ποσοστό του Ν. Λύκου
Η εταιρεία καλωσορίζει την επένδυση
Mε τη στήριξη Σπύρου Λάτση το Little Athens στο Ελληνικό - Επένδυση 225 εκατ.
Συστήνεται SPV με συμμετοχή 20% από την πλευρά Lamda και 80% από την Xeris Vertures
Δυναμική επέκταση των εγχώριων τραπεζών στην ελληνική ναυτιλία [γράφημα]
Η Eurobank έχει το μεγαλύτερο δανειακό ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο
Στην EBRD το 30% του Project Delta της Πειραιώς
Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης («EBRD») απέκτησε το 30% της συμμετοχής, ενώ το υπόλοιπο ποσοστό πωλήθηκε στην APS funds και σε διαχειριζόμενους λογαριασμούς
On track οι επενδύσεις 400 εκατ. στο Costa Navarino - Ξεπουλάνε οι βίλες
Με όλα τα ξενοδοχεία σε λειτουργία και μία γειτονιά βιλών ξεκίνησε η σεζόν στην Costa Navarino
Bloomberg: Στο Ελληνικό η μεγαλύτερη «έξυπνη» πόλη της Ευρώπης
Τι αναφέρει ο CEO της Lamda Οδυσσέας Αθανασίου για το έργο