
Μέχρι τις 30 Νοεμβρίου θα έχει ολοκληρωθεί η επικαιροποίηση Χαρτών Επικινδυνότητας Πλημμύρας και η επικαιροποίηση Χαρτών Κινδύνων Πλημμύρας, αναφέρει το υπουργείο Περιβάλλοντος, αναφορικά με την παραπομπή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τη «μη έγκαιρη» επικαιροποίηση των Χαρτών.
Τα Σχέδια Διαχείρισης Κινδύνου Πλημμύρας επικαιροποιούνται σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2007/60 κάθε 6 χρόνια. Τα αρχικά Σχέδια ολοκληρώθηκαν τον Ιούλιο του 2018, με 2,5 χρόνια καθυστέρηση, σε σχέση με την προβλεπόμενη προθεσμία της Οδηγίας (22.12.2015).
Όπως επισημάνθηκε και στο Συμβούλιο Υπουργών Περιβάλλοντος, οι Χάρτες πρέπει να επικαιροποιηθούν με βάση τα τελευταία κλιματικά δεδομένα, συμπεριλαμβανομένων των καταιγίδων Ιανός, Elias και Daniel, διαφορετικά υπάρχει ο κίνδυνος οι Χάρτες να είναι παραπλανητικοί.
Όπως έγραψε ο ΟΤ η Ελλάδα παραπέμπεται στο σκαμνί του δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης καθώς έχει καθυστερήσει να αναθεωρήσει τους χάρτες διαχείρισης κινδύνου πλημμύρας, οι οποίοι πρέπει να καταδεικνύουν με ακρίβεια την εξέλιξη ενός ακραίου κλιματικού γεγονότος.
Προειδοποιητική επιστολή
Δεδομένου ότι η Επιτροπή δεν έλαβε τις απαιτούμενες πληροφορίες από την Ελλάδα, απέστειλε προειδοποιητική επιστολή τον Φεβρουάριο του 2022 και αιτιολογημένη γνώμη τον Σεπτέμβριο του 2022. Η Ελλάδα είναι το μόνο κράτος μέλος που δεν έχει συμμορφωθεί με τις υποχρεώσεις της, καθώς οι υφιστάμενοι χάρτες δεν έχουν επανεξεταστεί.
Βάσει της οδηγίας 2007/60/ΕΚ για τις πλημμύρες τα κράτη μέλη ήταν υποχρεωμένα να επανεξετάσουν και, εφόσον απαιτείται, να επικαιροποιήσουν τους χάρτες επικινδυνότητας πλημμύρας και τους χάρτες κινδύνων πλημμύρας έως τις 22 Δεκεμβρίου 2019 και να έχουν κοινοποιήσει την πράξη τους στην Επιτροπή έως τις 22 Μαρτίου 2020. Ωστόσο, η Ελλάδα είχε δημοσιεύσει τα αρχικά σχέδια για τα 14 υδατικά διαμερίσματα της χώρας το 2018, δηλαδή με καθυστέρηση τριών ετών, σε σχέση με την προβλεπόμενη προθεσμία της Οδηγίας (22/12/2015).
Οι χάρτες είναι απαραίτητοι για την κατάρτιση αξιόπιστων σχεδίων διαχείρισης των κινδύνων πλημμύρας, τα οποία θα έπρεπε να είχαν καταρτιστεί έως τις 22 Δεκεμβρίου 2021 ώστε να υποβληθούν έως τις 22 Μαρτίου 2022. Έχει κινηθεί επίσης διαδικασία επί παραβάσει κατά της Ελλάδας για την καθυστερημένη έγκριση των εν λόγω σχεδίων διαχείρισης των κινδύνων πλημμύρας.
Η Επιτροπή θεωρεί ότι οι προσπάθειες που έχουν καταβάλει μέχρι σήμερα οι ελληνικές αρχές δεν ήταν ικανοποιητικές και επαρκείς και γι΄ αυτό παραπέμπει την Ελλάδα στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης


Latest News

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Τι κερδίζουν κρατικά ταμεία και πολίτες από την ολοκληρωμένη διαχείριση απορριμμάτων στην Πελοπόννησο
Τα έργα πρότυπο από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην Πελοπόννησο – Τα μηνύματα Περιστέρη

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Παπασταύρου: Εγκαινίασε τη νέα Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων στη Μεσσηνία – Το έργο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Η συνολική επένδυση ανέρχεται σε 167 εκατ. ευρώ - Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση των αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Στα χέρια Premia, Dimand και AKTOR οι φοιτητικές εστίες του μέλλοντος
Γιατί developers και κατασκευαστικές εταιρείες εστιάζουν στις φοιτητικές εστίες - Κινήσεις ματ από Premia, Dimand και AKTOR

Υπεγράφη η συμπληρωματική σύμβαση του έργου για το φράγμα Ασωπού
Η συμπληρωματική σύμβαση για το φράγμα Ασωπού υπεγράφη από τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αμεσα η επέκταση προς την Καλαμαριά, πέντε νέοι σταθμοί
«Άμεση προτεραιότητα η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι την Καλαμαριά» τόνισε ο Χρίστος Δήμας

Ταχιάος: Σύντομα η σύμβαση παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
«Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Εκτιμούμε ότι πολύ σύντομα θα έχουμε την απαιτούμενη έγκριση», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Χανιά: Στο ΕΣΠΑ η χρηματοδότηση της αποκατάστασης και ανάδειξης Ενετικών Νεωρίων
Στο Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή 2021-2027» του ΕΣΠΑ, εντάσσεται το έργο που θα πραγματοποιηθεί στην παλιά πόλη στα Χανιά

Δήμας: Η Γέφυρα Χειμωνικού είναι μια καινούργια και πιο ανθεκτική υποδομή στην Κεφαλονιά
Εγκαινιάστηκε η νέα Γέφυρα Χειμωνικού

Dimand: Χτίζει νέο pipeline έργων αξίας άνω του 1 δισ. – Τι συμβαίνει με Μινιόν και Πύργο Πειραιά
Για την πρόοδο των έργων που διαχειρίζεται, την ελληνική αγορά real estate αλλά και τις επιπτώσεις από τους δασμούς Τραμπ μίλησε ο επικεφαλής της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος