Την περίοδο από το 2010 έως το 2021 τα ποσά που δηλώνουν οι Γάλλοι στην καταχώρηση «Δωρεές» της φορολογικής δήλωσής τους διπλασιάστηκαν. Πρόκειται βέβαια για δαπάνες που εκπίπτουν από το φορολογητέο εισόδημα. Και στις δαπάνες αυτές περιλαμβάνονται και αυτοκίνητα. Αντί να ψάχνουν κάποιον για να αγοράσει το «σαραβαλάκι» τους ή να το πουλήσουν κοψοχρονιά σε μάντρα, δεν είναι λίγοι εκείνοι που αποφασίζουν να το παραχωρήσουν δωρεάν σε κάποιον από τους 13,3 εκατομμύρια συμπολίτες τους που βρίσκονται αντικειμενικά σε «κατάσταση επισφαλών μετακινήσεων».
Μιλάμε για φτωχά νοικοκυριά. Για συνταξιούχους, για μονογονεϊκές οικογένειες ή για νέους με χαμηλά εισοδήματα που ζουν σε απομακρυσμένοι από τα αστικά κέντρα ή σε περιοχές αραιοκατοικημένες που δεν εξυπηρετούνται επαρκώς από τα δίκτυα των δημόσιων μεταφορών, που δεν συνδέονται με συχνά δρομολόγια λεωφορείων ή τρένων με αγορές τροφίμων και εμπορικά κέντρα και βρίσκονται ως εκ τούτου σε «κατάσταση επισφαλών μετακινήσεων».
Paris 2024: Ακτιβιστές απειλούν να κάνουν μπάχαλο τους Ολυμπιακούς Αγώνες
Η μεταβίβαση δεν γίνεται βέβαια απευθείας, αλλά μέσω της Μη Κυβερνητικής Οργάνωσης «Les Autos du cœur» («Τα Αυτοκίνητα της Καρδιάς μας» σε ελεύθερη μετάφραση). Η ΜΚΟ ιδρύθηκε το 2005 και με τη βοήθεια 80 εθελοντών περισυλλέγει παλαιά οχήματα από ολόκληρη τη Γαλλία για να τα διαθέσει σε πολύ χαμηλές τιμές σε άτομα και οικογένειες που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν στην τιμή της αγοράς.
Οι δικαιούχοι επιλέγονται μέσω των δικτύων κοινωνικής προστασίας και μπορεί να είναι εργαζόμενοι με το βασικό μισθό, υπερχρεωμένα νοικοκυριά, μητέρες που μεγαλώνουν μόνες τα παιδιά τους, νέοι ή επίσης συνταξιούχοι με πολύ χαμηλές αποδοχές.
66% της αξίας του οχήματος
Παραχωρώντας δωρεάν κανείς το αυτοκίνητό του σ’ αυτή την αναγνωρισμένη από το κράτος ΜΚΟ κοινής ωφελείας επωφελείται με έκπτωση φόρου που αντιστοιχεί στο 66% της αξίας του οχήματος βάσει της αντικειμενικής τιμής Argus που ορίζει η νομοθεσία και όχι βάσει της μειωμένης τιμής που θα πωληθεί το αυτοκίνητο στους δικαιούχους.
«Ένα ακόμα πλεονέκτημα που έχει ο δωρητής είναι ότι δεν έχει καμία ευθύνη για την παραχώρηση του αυτοκινήτου. Αναλαμβάνουμε εμείς την ευθύνη για ό,τι χρειαστεί», σημειώνει ο πρόεδρος της ΜΚΟ Ζεράρ Μπλοτιέρ. Η «Les Autos du cœur» παρέχει τρίμηνη εγγύηση του αυτοκινήτου στους δικαιούχους των περίπου 200 οχημάτων που δωρίζονται κάθε χρόνο.
Τα 200 αυτοκίνητα που διατίθενται είναι ένας αριθμός ασήμαντος αν αναλογιστεί κανείς τις εκατοντάδες χιλιάδες αγοραπωλησίες αυτοκινήτων που γίνονται κάθε χρόνο στη Γαλλία. Αλλά «η ιδέα κερδίζει έδαφος», όπως σημειώνει ο Ζεράρ Μπλοτιέρ. «Έχουμε όλο και περισσότερους δωρητές παρά τις δυσκολίες που μας βάζει η κρίση, παρά την άνοδο δηλαδή των τιμών των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και την πτώση των πωλήσεων καινούργιων», σημειώνει ο επικεφαλής, εδώ και τρία χρόνια, της ΜΚΟ.
Σημειωτέον ότι η «Les Autos du cœur» δεν είναι η μοναδική πλατφόρμα μέσω της οποίας μπορεί κανείς να παραχωρήσει το αυτοκίνητό του και να εκπέσει φόρο. Το 2021 οι Roole και Solidarauto ξεκίνησαν την givevotrevoture.org, η οποία από το Δεκέμβριο του 2022 έχει καταγράψει 432 προτάσεις δωρεών, σύμφωνα με δημοσίευμα της «Le Figaro».
Από 2.600 έως 6.000 ευρώ
Ο Μπλοτιέρ ελπίζει το 2024 η «Les Autos du cœur» να είναι σε θέση να διαθέσει περίπου 300 οχήματα σε δικαιούχους. Οι προϋποθέσεις για να μπορέσει ένας ιδιοκτήτης να μεταφέρει το αυτοκίνητό του στη ΜΚΟ είναι να έχει περάσει το όχημα τεχνικό έλεγχο (ΚΤΕΟ) τους τελευταίους 24 μήνες και να μην έχει διανύσει περισσότερα από 150.000 χιλιόμετρα αν διαθέτει βενζινοκινητήρα ή περισσότερα από 200.000 χιλιόμετρα αν έχει μηχανή ντίζελ.
Πριν από την πώληση, κάθε όχημα επισκευάζεται σε συνεργείο, αποκτά νέα κάρτα ΚΤΕΟ και καθαρίζεται με βιολογικό καθαρισμό προκειμένου να παραδοθεί πανέτοιμο και ασφαλές σε χαμηλόμισθους και χαμηλοσυνταξιούχους σε τιμές που κυμαίνονται από 2.600 έως 6.000 ευρώ. Πρόκειται όντως για πολύ χαμηλό τίμημα που πρακτικά όλοι οι Γάλλοι μπορούν να καταβάλουν, αν σκεφτεί κανείς ότι ο βασικός μηνιαίος μισθός στη χώρα τους είναι 1.747,20 ευρώ μικτά και 1.383,09 ευρώ καθαρά.
Latest News
Ισχυρό ξεκίνημα για την Inditex στην εορταστική περίοδο
Η Inditex φαίνεται πως πηγαίνει καλύτερα μετά τα αποτελέσματα τρίτου τριμήνου τα οποία ήταν κάτω από τις προβλέψεις
Economist: Στην πεντάδα του χρυσού «μεταλλίου» για το 2024 η Ελλάδα [πίνακες]
Η καθιερωμένη ανάλυση του Economist για το ποια οικονομία τα πήγε καλύτερα το έτος που ολοκληρώνεται σε λίγες ημέρες
Reuters: Το κενό ηγεσίας επιδεινώνει την οικονομική δυσπραγία της Ευρώπης
Αν και η Ευρώπη υπερηφανεύεται για την ανοικτή οικονομία της, οι πιο άμεσες προκλήσεις εντοπίζονται στο εμπόριο, αναφέρει το Reuters
Περιστέρια και γεράκια στην ΕΚΤ - Όταν η βασική διαφωνία δεν είναι στα επιτόκια
Την Πέμπτη πραγματοποιείται η τελευταία για φέτος συνεδρίαση της ΕΚΤ - Τα στοιχήματα για τα επιτόκια
Η οικονομική πολιτική του Τραμπ θα φέρει «καταστροφή», προειδοποιεί ο Μπάιντεν
Ο Τζο Μπάιντεν προειδοποίησε εναντίον της εφαρμογής του προγράμματος Project 2025 που φέρεται να ενστερνίζεται ο Ντόναλντ Τραμπ
Είναι ένας ανταγωνιστικός κόσμος - Ποιοι πληρώνονται καλύτερα σήμερα;
Η διεθνής αγορά εργασίας αναγκάζει ορισμένες εταιρείες να πληρώνουν περισσότερα σε... φθηνότερες περιοχές
Πώς οι κινεζικές αεροπορικές βρέθηκαν να κυριαρχούν στις πτήσεις από Ευρώπη σε Ασία
Οι κινεζικές αεροπορικές εκμεταλλεύονται τις ρωσικές αντι-κυρώσεις και επεκτείνουν τα δρομολόγιά τους
Το κεφάλαιο για το λίθιο στη συμφωνία ΕΕ - Mercosur που πέρασε «στα ψιλά»
Αναλυτές της ολλανδικής τράπεζας ING δήλωσαν ότι η σημασία των κρίσιμων πρώτων υλών
Merger Monday: Σε μία ημέρα έκλεισαν deals 35 δισ. δολαρίων
Η επανεκλογή Τραμπ προκαλεί ευφορία στις επιχειρήσεις και τονώνει εξαγορές και συγχωνεύσεις
Η φιλοδοξία του Τραμπ να γίνει ο απόλυτος βαρόνος του πετρελαίου ίσως αποδειχθεί ένα όνειρο - Ανάλυση Economist
Η φιλοδοξία του Ντόναλντ Τραμπ να γίνει ο απόλυτος βαρόνος του πετρελαίου μπορεί να αποδειχθεί ένα όνειρο, καταλήγει ο Economist