Ανθρακες ο θησαυρός της φετινής «Black Friday» καθώς οι έντονα πληθωριστικές πιέσεις δεν επέτρεψαν στους καταναλωτές να φανούν και πολύ γενναιόδωροι στις αγορές τους παρά το γεγονός ότι για κάποιες επιχειρήσεις οι προσφορές είχαν διάρκεια ακόμα και ενός μήνα. Αποτέλεσμα ήταν το 45% των επιχειρήσεων να μη δουν καμία αύξηση του τζίρου τους σε σχέση με πέρυσι παρά τις εκπτώσεις που έκαναν.
Αποτυπώνοντας την εικόνα της αγοράς το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ, για όγδοη χρονιά, διερεύνησε τη συμμετοχή των εμπορικών επιχειρήσεων στην «Black Friday» και αξιολόγησε τα κυριότερα χαρακτηριστικά της, πραγματοποιώντας έρευνα σε τυχαίο πανελλαδικό δείγμα 300 επιχειρήσεων του κλάδου. Σύμφωνα με αυτήν στις φετινές εκπτώσεις της «Black Friday» συμμετείχαν οι περισσότερες επιχειρήσεις (56%), επίδοση ωστόσο ελαφρώς χαμηλότερη σε σχέση με πέρυσι, οπότε και είχε συμμετάσχει το 61% των επιχειρήσεων.
Kaspersky: Εκπτώσεις vs καταναλωτές – ποιος κερδίζει;
Η μειωμένη καταναλωτική δύναμη σε συνδυασμό με το αυξημένο λειτουργικό κόστος λειτούργησαν καταλυτικά και δεν ευνόησαν ιδιαίτερα τη συμμετοχή των επιχειρήσεων, παρά το γεγονός ότι οι μεγάλες αλυσίδες λιανικής έχουν συμβάλει στην παγίωση αυτής της ενέργειας. Σύμφωνα με την έρευνα οι τέσσερις στις δέκα επιχειρήσεις (41%) που συμμετείχαν πραγματοποίησαν εκπτώσεις καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας, μετατρέποντας επί της ουσίας την «Black Friday» σε «Black Week».
Σχεδόν τρεις στις τέσσερις επιχειρήσεις (72%) υιοθέτησαν εκπτώσεις έως 30%, για μία στις τρεις (36%) το ποσοστό εκπτώσεων κυμάνθηκε μεταξύ 11% και 20%, ενώ για το 38% από 30% και άνω. Ενδιαφέρον έχει το στοιχείο ότι περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις υιοθέτησαν εκπτώσεις σε όλους τους κωδικούς των εμπορευμάτων του καταστήματος, πρακτική που πιθανόν να συνδέεται και με την κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων.
Σε γενικές γραμμές, οι επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου εμφανίζονται σχετικά ικανοποιημένες αναφορικά με την επισκεψιμότητα, καθώς σχεδόν έξι στις δέκα απάντησαν θετικά και η ικανοποίηση αυτή συμπίπτει και με τον κύκλο εργασιών, αφού το 56% αυτών δήλωσε μέτρια ή πολύ ικανοποιημένο.
Στασιμότητα
Πάντως, η εικόνα της στασιμότητας της αγοράς επαληθεύεται από το γεγονός ότι το 46% των επιχειρήσεων σημειώνει πως οι πωλήσεις τους κινήθηκαν στα ίδια επίπεδα σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο («Black Friday 2022»).
Οσο για τη συμμετοχή των καταστημάτων στη «Cyber Monday», πρακτική που αφορά τις επιχειρήσεις με δυνατότητα απομακρυσμένων πωλήσεων, ήταν φέτος πολύ χαμηλή (23%).
Η έρευνα έδειξε ότι δεν ήταν ικανοποιητικές οι πωλήσεις των επιχειρήσεων καθ’ όλη τη διάρκεια της φθινοπωρινής περιόδου, αφού το 43% κατέγραψε χειρότερες επιδόσεις συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2022, ενώ μόνο το 18% των καταστημάτων παρατήρησε βελτίωση. Η εξέλιξη αυτή πιθανόν να συνδέεται και με τις πολύ καλές καιρικές συνθήκες, οι οποίες δεν ευνόησαν. Οσο για τις προωθητικές ενέργειες στην αγορά χειμερινών ειδών, τέσσερις στις δέκα επιχειρήσεις (40%) επέλεξαν διαφημιστικά μηνύματα στη βιτρίνα του καταστήματος και τρεις στις δέκα (30%) σχετικά μηνύματα στη σελίδα της επιχείρησης, στο Facebook και στα social media.
Latest News
Χριστουγεννιάτικο τραπέζι: Πόσο ακριβότερα θα κοστίσει σε σύγκριση με πέρυσι [πίνακας]
Τι δείχνει έρευνα του ΙΝΚΑ για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι
Κ. Χατζηδάκης: 9 τομείς που η ζωή των Ελλήνων θα γίνει καλύτερη το 2025
Ο υπουργός μίλησε για την σταδιακή πρόοδο όλων των τελευταίων 5-6 ετών και τις προοπτικές της χώρας για το 2025
Η Πειραιώς μεταμορφώνεται - Οι πίστες και τα φουγάρα γίνονται γραφεία και κατοικίες
Τα έρημα βιομηχανικά κτίρια μετατρέπονται σε συγκροτήματα πολλαπλών χρήσεων – Γραφεία, κατοικίες, ξενοδοχεία και χώροι αναψυχής και πολιτισμού κατακλύζουν την οδό Πειραιώς
Οι παρεμβάσεις που θα περιλαμβάνει ο «προϋπολογισμός προόδου» - Η ανάρτηση Μητσοτάκη
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην εβδομαδιαία ανασκόπησή του στο Facebook προανήγγειλε ότι έρχονται παρεμβάσεις και στις τράπεζες
Πότε θα πληρωθούν συντάξεις, επιδόματα και δώρο Χριστουγέννων
Ανακοινώθηκαν οι ημερομηνίες καταβολής των συντάξεων του Ιανουαρίου 2025 λίγο πριν τα φετινά Χριστούγεννα
Επιχείρηση «φθηνή στέγη» - Έξι αλλαγές στο πρόγραμμα κοινωνική αντιπαροχή
Εντός του 2025 ο πρώτος διαγωνισμός με το πρόγραμμα «κοινωνική αντιπαροχή» για 150 διαμερίσματα
Προϋπολογισμός 2025: Οι παροχές 1,1 δισ. και η δέσμη μέτρων για τις προμήθειες των τραπεζών
Ο προϋπολογισμός 2025 ψηφίζεται σήμερα Κυριακή 15 Δεκεμβρίου - Ο Μητσοτάκης για παροχές και προμήθεια τραπεζών
Το παλιό είναι... αλλιώς - Γιατί οι επενδυτές στρέφονται στα ακίνητα 20ετιας [γράφημα]
Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακίνητα το 2025 - Τι εκτιμούν παράγοντες της αγοράς
Πετραλιάς: Ανθεκτική η ελληνική οικονομία σε ένα ασταθές διεθνές περιβάλλον
Συνεχώς έχουμε ανάπτυξη πραγματική, σε σταθερούς όρους, αφαιρώντας τον πληθωρισμό, πολλαπλάσια της ευρωζώνης, τόνισε ο κ. Πετραλιάς
Πότε ξεκινούν «Σπίτι μου 2» και «Ανακαινίζω ενεργειακά το σπίτι μου» – Τα ποσά των επιδοτήσεων
Η στρατηγική για την στέγαση είναι πέντε δισ. ευρώ, είπε η υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Σοφία Ζαχαράκη