Ανθρακες ο θησαυρός της φετινής «Black Friday» καθώς οι έντονα πληθωριστικές πιέσεις δεν επέτρεψαν στους καταναλωτές να φανούν και πολύ γενναιόδωροι στις αγορές τους παρά το γεγονός ότι για κάποιες επιχειρήσεις οι προσφορές είχαν διάρκεια ακόμα και ενός μήνα. Αποτέλεσμα ήταν το 45% των επιχειρήσεων να μη δουν καμία αύξηση του τζίρου τους σε σχέση με πέρυσι παρά τις εκπτώσεις που έκαναν.
Αποτυπώνοντας την εικόνα της αγοράς το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ, για όγδοη χρονιά, διερεύνησε τη συμμετοχή των εμπορικών επιχειρήσεων στην «Black Friday» και αξιολόγησε τα κυριότερα χαρακτηριστικά της, πραγματοποιώντας έρευνα σε τυχαίο πανελλαδικό δείγμα 300 επιχειρήσεων του κλάδου. Σύμφωνα με αυτήν στις φετινές εκπτώσεις της «Black Friday» συμμετείχαν οι περισσότερες επιχειρήσεις (56%), επίδοση ωστόσο ελαφρώς χαμηλότερη σε σχέση με πέρυσι, οπότε και είχε συμμετάσχει το 61% των επιχειρήσεων.
Kaspersky: Εκπτώσεις vs καταναλωτές – ποιος κερδίζει;
Η μειωμένη καταναλωτική δύναμη σε συνδυασμό με το αυξημένο λειτουργικό κόστος λειτούργησαν καταλυτικά και δεν ευνόησαν ιδιαίτερα τη συμμετοχή των επιχειρήσεων, παρά το γεγονός ότι οι μεγάλες αλυσίδες λιανικής έχουν συμβάλει στην παγίωση αυτής της ενέργειας. Σύμφωνα με την έρευνα οι τέσσερις στις δέκα επιχειρήσεις (41%) που συμμετείχαν πραγματοποίησαν εκπτώσεις καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας, μετατρέποντας επί της ουσίας την «Black Friday» σε «Black Week».
Σχεδόν τρεις στις τέσσερις επιχειρήσεις (72%) υιοθέτησαν εκπτώσεις έως 30%, για μία στις τρεις (36%) το ποσοστό εκπτώσεων κυμάνθηκε μεταξύ 11% και 20%, ενώ για το 38% από 30% και άνω. Ενδιαφέρον έχει το στοιχείο ότι περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις υιοθέτησαν εκπτώσεις σε όλους τους κωδικούς των εμπορευμάτων του καταστήματος, πρακτική που πιθανόν να συνδέεται και με την κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων.
Σε γενικές γραμμές, οι επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου εμφανίζονται σχετικά ικανοποιημένες αναφορικά με την επισκεψιμότητα, καθώς σχεδόν έξι στις δέκα απάντησαν θετικά και η ικανοποίηση αυτή συμπίπτει και με τον κύκλο εργασιών, αφού το 56% αυτών δήλωσε μέτρια ή πολύ ικανοποιημένο.
Στασιμότητα
Πάντως, η εικόνα της στασιμότητας της αγοράς επαληθεύεται από το γεγονός ότι το 46% των επιχειρήσεων σημειώνει πως οι πωλήσεις τους κινήθηκαν στα ίδια επίπεδα σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο («Black Friday 2022»).
Οσο για τη συμμετοχή των καταστημάτων στη «Cyber Monday», πρακτική που αφορά τις επιχειρήσεις με δυνατότητα απομακρυσμένων πωλήσεων, ήταν φέτος πολύ χαμηλή (23%).
Η έρευνα έδειξε ότι δεν ήταν ικανοποιητικές οι πωλήσεις των επιχειρήσεων καθ’ όλη τη διάρκεια της φθινοπωρινής περιόδου, αφού το 43% κατέγραψε χειρότερες επιδόσεις συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2022, ενώ μόνο το 18% των καταστημάτων παρατήρησε βελτίωση. Η εξέλιξη αυτή πιθανόν να συνδέεται και με τις πολύ καλές καιρικές συνθήκες, οι οποίες δεν ευνόησαν. Οσο για τις προωθητικές ενέργειες στην αγορά χειμερινών ειδών, τέσσερις στις δέκα επιχειρήσεις (40%) επέλεξαν διαφημιστικά μηνύματα στη βιτρίνα του καταστήματος και τρεις στις δέκα (30%) σχετικά μηνύματα στη σελίδα της επιχείρησης, στο Facebook και στα social media.
Latest News
Το καθολικό Πάσχα ή η ακρίβεια έριξαν τα φορολογικά έσοδα;
Τι δείχνουν τα στοιχεία του προϋπολογισμού
Άλλα 400 εκατ. στη «μαύρη» τρύπα των συντάξεων – Η έκτακτη πρόβλεψη στο μεσοπρόθεσμο
Μεγάλο κύμα πρόωρων συνταξιοδοτήσεων οδηγεί σε αναθεώρηση της δαπάνης
Συνεχίζεται το success story του ελληνικού δημοσίου χρέους
«Πιστωτικά θετικό γεγονός» η μεγάλη υπερκάλυψη από καλής ποιότητας επενδυτές της έκδοσης 30ετούς ομολόγου - Οι επενδυτές δεν φοβούνται τι θα συμβεί μετά το 2032
Ακριβότερο το ταξίδι, μικρότερο το τραπέζι
Αντιμέτωποι με ανατιμήσεις σε τρόφιμα, καύσιμα, διόδια, ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια και διαμονή θα βρεθούν όσοι αποφασίσουν να περάσουν το Πάσχα εκτός του τόπου διαμονής τους
Η Sunlight φορτίζει μπαταρίες… για επιδοτήσεις 3 δισ. – Η μάχη για εργοστάσια στην Ε.Ε.
Ο επόμενος στόχος του CEO Λάμπρου Μπίσαλα μετά το άλμα των πωλήσεων άνω του 1 δισ. ευρώ
H επαναβιομηχανοποίηση πυξίδα για την αντιμετώπιση του παραγωγικού ελλείματος
Η Ακαθάριστη Προστιθέμενη Αξία της ελληνικής βιομηχανίας βρίσκεται στο 8.8% του ΑΕΠ σε σχέση με την ΕΕ των 27 που επιδεικνύει ποσοστό της τάξης του 14.7%
Στην Ελλάκτωρ το 96,06% της REDS - Ολοκληρώθηκε η συναλλαγή με τους Ολλανδούς μετόχους
Στις 22 Μαίου η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της REDS για την έξοδο από το Χρηματιστήριο Αθηνών
«Καίει» το φετινό πασχαλινό τραπέζι - Αυξημένο έως και 19,3%
Η εκτίμηση του κόστους για το φετινό πασχαλινό τραπέζι (6-8 ατόμων) κυμαίνεται από 89,04 έως 130,04 ευρώ
Διαγωνισμό για την αποκατάσταση του λιμένα Βόλου «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
Υπέστη σφοδρό πλήγμα από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias
Στην Κομισιόν το Πρόγραμμα Σταθερότητας - Ψαλιδίζεται στο 2,5% η ανάπτυξη το 2024
Τι περιλαμβάνει για χρέος, πληθωρισμό, ανεργία, επενδύσεις και συντάξεις