Στη διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το κλίμα COP28 στο Ντουμπάϊ , οι παγκόσμιοι ηγέτες ήταν αντιμέτωποι με ένα αίνιγμα: πώς να σώσουν έναν πλανήτη που ήδη καίγεται, υπογραμμίζει το POLITICO.
COP28: Ο πρόεδρος της συνόδου αμφισβητεί την επιστήμη για τα ορυκτά καύσιμα
Τα προκαταρκτικά στοιχεία δείχνουν ότι το 2023 θα κερδίσει την «τιμή» να γίνει η θερμότερη χρονιά που έχει καταγραφεί ποτέ, σύμφωνα με τη Σαμάνθα Μπέρτζες, διευθύντρια της υπηρεσίας κλιματικής αλλαγής της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η ίδια πρόσθεσε ότι «η αίσθηση του επείγοντος για φιλόδοξη δράση για το κλίμα δεν ήταν ποτέ πιο κρίσιμη».
Ωστόσο, οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου αυξάνονται, γεγονός που υποδηλώνει ότι είναι πιθανό να καταρριφθούν περισσότερα κλιματικά ρεκόρ τα επόμενα χρόνια.
Ολόκληρες κοινότητες στην Ευρώπη και πέραν αυτής βίωσαν από πρώτο χέρι τις τραγικές συνέπειες των ακραίων καιρικών φαινομένων που γίνονται όλο και πιο πιθανά λόγω της αύξησης της θερμοκρασίας του πλανήτη.
Όλο και περισσότερες μελέτες προσπαθούν να αποτιμήσουν αυτές τις επιπτώσεις – ένα ευαίσθητο θέμα για τις κυβερνήσεις που παζαρεύουν για πιθανές οικονομικές αποζημιώσεις στις φτωχότερες χώρες που πλήττονται σκληρά από την κλιματική αλλαγή. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό , 2,1 εκατ. θάνατοι -μεταξύ 1970 -2021 – σχετίζονται με τις ακραίες καιρικές συνθήκες.
Κατά την ίδια περίοδο το κόστος απο τις καταστροφές που συνδέονται με τις ίδιες αιτίες ( κλιματικά φαινόμενα και πλημμύρες ) ανήλθαν στα 4,3 τρισ. δολάρια.
Με φόντο τις θερμοκρασίες ρεκόρ που καταγράφονται, οι προσπάθειες των χωρών να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων φαίνονται εντελώς ανεπαρκείς, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του ΟΗΕ, για το χάσμα εκπομπών. Η μελέτη διαπίστωσε ότι οι χώρες θα πρέπει να μειώσουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 42% για να περιορίσουν την υπερθέρμανση του πλανήτη στον 1,5C μέχρι το τέλος του αιώνα !
Η ΕΕ, μαζί με λίγους μεγάλους ιστορικούς ρυπαντές, όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες και το Ηνωμένο Βασίλειο, αντιστρατεύεται την παγκόσμια τάση έχοντας μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά περίπου το ένα τρίτο από το 1990. Ωστόσο, η ΕΕ απέχει ακόμη πολύ από την επίτευξη του στόχου της να καταστεί κλιματικά ουδέτερη έως το 2050.
Ενώ αναγνωρίζεται η πρόοδος που έχει σημειωθεί στην αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης, η έκθεση του Προγράμματος Περιβάλλοντος του ΟΗΕ για το Χάσμα Εκπομπών, που δημοσιεύθηκε νωρίτερα αυτό το μήνα, επισημαίνει ότι οι τρέχουσες δεσμεύσεις των χωρών είναι (για άλλη μια φορά) ανεπαρκείς.
Παρόλα αυτά, ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ Αντόνιο Γκουτιέρες έδωσε έναν αισιόδοξο τόνο, υποστηρίζοντας ότι «είναι ακόμη δυνατό να γίνει πραγματικότητα το όριο του 1,5 βαθμού (Κελσίου). Απαιτείται να ξεριζωθεί η δηλητηριασμένη ρίζα της κλιματικής κρίσης: τα ορυκτά καύσιμα. Και απαιτεί μια δίκαιη, ισότιμη μετάβαση στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας».
Latest News
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος