
Υπερδιπλασιάστηκε ο συνολικός αριθμός επιβατών που ταξίδεψαν στην ΕΕ με αεροπορικά μέσα το 2022, καθώς ανήλθε σε 820 εκατομμύρια έναντι 374 εκατομμυρίων το 2021, αυξημένος κατά 119%. Σημειώνεται βέβαια ότι το 2020 υπήρξε έντονη μείωση κατά 73% σε σχέση με το 2019 λόγω των περιορισμών στα ταξίδια από την πανδημία, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Eurostat.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι το 2022, όλες οι χώρες της ΕΕ κατέγραψαν αύξηση στον αριθμό των επιβατών που ταξίδεψαν με αεροπλάνο σε σύγκριση με το 2021. Αυτές οι αυξήσεις ποικίλλουν μεταξύ των χωρών της ΕΕ, με τις μεγαλύτερες να αναφέρονται στην Ιρλανδία (+256%), τη Σλοβακία και τη Φινλανδία (και οι δύο +203%). Οι χαμηλότερες αυξήσεις σημειώθηκαν στην Κύπρο (+69%), στη Βουλγαρία (+74%) και στην Ελλάδα (+80%).

Οι μεταφορές επιβατών εκτός ΕΕ αντιπροσώπευαν το 47% των συνολικών αεροπορικών μεταφορών επιβατών το 2022. Οι ενδοκοινοτικές μεταφορές αντιπροσώπευαν το 37% και οι εθνικές μεταφορές αντιπροσώπευαν το 16%. Σε σύγκριση με το 2021, το μερίδιο των μεταφορών εκτός ΕΕ αυξήθηκε κατά 8 ποσοστιαίες μονάδες (π.μ.), ενώ οι μεταφορές εντός ΕΕ μειώθηκαν κατά 1 π.μ. και οι εθνικές μεταφορές μειώθηκαν κατά 7 ποσοστιαίες μονάδες.
Τα κορυφαία 5 αεροδρόμια
Το 2022, τα 5 κορυφαία αεροδρόμια της ΕΕ παρέμειναν τα ίδια με το 2021, αλλά όλα κατέγραψαν σημαντικές αυξήσεις. To Σαρλ ντε Γκωλ του Παρισιού μετέφεραν 57,5 εκατομμύρια επιβάτες (+119%), το Σίπχολ του Αμστερνταμ 52,5 εκατομμύρια επιβάτες (+106%), το Μπαράχας της Μαδρίτης 49,8 εκατομμύρια (+115%), το Μάιν της Φρακφούρτης 48,8 εκατομμύρια (+97%) και το Εl Prat της Βαρκελόνης κατέγραψε 41,2 εκατομμύρια (+123%).
Το αεροδρόμιο της Λισαβόνας κατέλαβε την 6η θέση με 34,6 εκατομμύρια επιβάτες που μεταφέρθηκαν, αλλά σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση μεταξύ των κορυφαίων 10 (+184%). Η Palma de Mallorca (28,5 εκατομμύρια) έπεσε στη 10η θέση με αύξηση 97% σε σύγκριση με το 2021. Το Orly του Παρισιού κατέγραψε τη μικρότερη ποσοστιαία αύξηση στον αριθμό των επιβατών που μεταφέρθηκαν το 2022 σε σύγκριση με το 2021 (+86%).


Latest News

Ο πυρετός του χρυσού στην Κίνα - Οι μικροεπενδυτές και οι προειδοποιήσεις των αρχών
Γιατί οι Κινέοι δανείζονται ή βάζουν τις αποταμιεύσεις τους στον χρυσό

Η μεγάλη επιστροφή του σαουδάραβα κολλητού του Μασκ - Η ταραχώδης ζωή του Αλουαλίντ μπιν Ταλάλ
Ο φανταχτερός Σαουδάραβας δισεκατομμυριούχος επενδυτής Αλουαλίντ επιστρέφει στο προσκήνιο, ενθαρρυμένος από την επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο.

Το Πεκίνο εξετάζει εξαιρέσεις στους δασμούς 125% - Ποια προϊόντα αφορούν
Η Κίνα εξετάζει τώρα εξαιρέσεις από τους δασμούς, στο πνεύμα των αντίστοιχων πρόσφατων αμερικανικών ανακοινώσεων

Goldman: Η Κίνα μπορεί να εξαιρέσει το αιθάνιο και το υγραέριο από υψηλούς δασμούς
Η σημαντική εξάρτηση της κινεζικής βιομηχανίας πλαστικών από τις αμερικανικές εισροές βάζει σε σκέψεις το Πεκίνο, σύμφωνα με τους αναλυτές της Goldman

Ο Τραμπ διαψεύδει... τη διάψευση του Πεκίνου - «Σε εξέλιξη συνομιλίες με την Κίνα»
O αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ υποστηρίζει το ακριβώς αντίθετο από αυτό που λέει το Πεκίνο

Ο κινέζος χειριστής ρομποταξί Pony.ai εξετάζει IPO σε άλλα χρηματιστήρια
Λιγότερο από έξι μήνες μετά την IPO της Νέας Υόρκης, οι αυξανόμενοι φόβοι διαγραφής από ΗΠΑ ωθούν την Pony.ai σε αναζήτηση εναλλακτικής IPO

ΕΚΤ: Οι τράπεζες υποτιμούν τις απώλειες δανείων του τομέα αυτοκινήτων
Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας από τους τομείς στους οποίους «οι προβλέψεις των τραπεζών δεν φαίνεται να αντικατοπτρίζουν επαρκώς τους καθοδικούς κινδύνους

Ο Τραμπ βάζει στο μικροσκόπιο την χρηματοδότηση πανεπιστημίων από το εξωτερικό
Νέο εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ απειλεί να περικόψει ομοσπονδιακά χρήματα από τα σχολεία που δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις αποκάλυψης ξένων χρηματοδοτήσεων

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια