Μετά από μήνες διαπραγματεύσεων, μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, οι εθνικές κυβερνήσεις και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατέληξαν σε συμφωνία σχετικά με τη νέα οδηγία για την ενεργειακή απόδοση των κτιρίων (EPBD).
Το κείμενο περιλαμβάνει μέτρα μεγάλης εμβέλειας σχετικά με τη σταδιακή κατάργηση των ορυκτών καυσίμων για τη θέρμανση των σπιτιών.
Μερικές από τις κύριες διατάξεις του είναι οι εξής:
Η νέα Οδηγία θα απαιτεί από το 2030 όλα τα νέα κτίρια στην ΕΕ, συμπεριλαμβανομένων των νεόδμητων κατοικιών, να είναι «κτίρια μηδενικών εκπομπών».
Μέχρι το 2050, όλα τα κτίρια στην ΕΕ θα πρέπει να φτάσουν στο επίπεδο των «κτηρίων μηδενικών εκπομπών».
Η οδηγία θα θέσει επίσης το 2040 ως προθεσμία για τις εθνικές κυβερνήσεις να καταργήσουν σταδιακά τους λέβητες ορυκτών καυσίμων. Ωστόσο, οι περιβαλλοντικές ΜΚΟ καταδικάζουν την ημερομηνία για τη σταδιακή κατάργηση των λεβήτων ορυκτών καυσίμων καθώς θα είναι πολύ αργά για δεσμεύσεις της ΕΕ ή των διεθνών κλιματικών αλλαγών.
Από το 2025, οι χώρες της ΕΕ δεν θα προσφέρουν οικονομικά κίνητρα για την εγκατάσταση λεβήτων που τροφοδοτούνται από ορυκτά καύσιμα.
Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του συνασπισμού μη κυβερνητικών οργανώσεων «Coolproducts for a Cool Planet» που δημοσιεύτηκε από το Ευρωπαϊκό Γραφείο Περιβάλλοντος (EEB), οι χώρες της ΕΕ δαπανούν 3,2 δισεκατομμύρια ευρώ σε επιδοτήσεις για εξοπλισμό θέρμανσης με ορυκτά καύσιμα.
Οι συννομοθέτες συμφώνησαν επίσης για ελάχιστα πρότυπα ενεργειακής απόδοσης (MEPS) για κτίρια κατοικιών. Τα κράτη μέλη θα διασφαλίσουν ότι το απόθεμα κτιρίων κατοικιών μειώνει τη μέση κατανάλωση ενέργειας κατά 16% το 2030 και μεταξύ 20 και 22% το 2035. Το 55% της μείωσης της ενέργειας πρέπει να επιτευχθεί μέσω της αποκατάστασης των επιδόσεων των κτιρίων με τις χειρότερες επιδόσεις.
Προτού καταστεί οριστικό, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και οι εθνικές κυβερνήσεις στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο πρέπει να εγκρίνουν τη συμφωνία που επιτεύχθηκε από τους διαπραγματευτές τους. Οι εθνικές αρχές θα πρέπει να μεταφέρουν το κείμενο της οδηγίας στη νομοθεσία τους, μια διαδικασία που συνήθως διαρκεί περίπου δύο χρόνια.
Πηγή: in.gr
Latest News
Κλιματική αλλαγή: «Καμπανάκι» ειδικών για δραματικές συνέπειες στο κοντινό μέλλον
Περιοχές στον πλανήτη θα βρίσκονται σύντομα σε δυσμενή θέση, με τα ζώα να αποτελούν τα πρώτα θύματα δραματικών αλλαγών
Η Sunlight φορτίζει μπαταρίες… για επιδοτήσεις 3 δισ. – Η μάχη για εργοστάσια στην Ε.Ε.
Ο επόμενος στόχος του CEO Λάμπρου Μπίσαλα μετά το άλμα των πωλήσεων άνω του 1 δισ. ευρώ
Φως στο τούνελ… για τα μικρά φωτοβολταϊκά σε Κρήτη και Πελοπόννησο
Τι εκκρεμότητες υπάρχουν για να λήξει το «σήριαλ» με τους διαγωνισμούς του ΔΕΔΔΗΕ
DIMAND: Οι μεγάλες επενδύσεις που αλλάζουν την όψη της πόλης
Τα τελευταία χρόνια, η DIMAND έχει στοχεύσει δυναμικά στις αστικές αναπλάσεις, επενδύοντας σε κτήρια, συνδεδεμένα με την ιστορία του κέντρου της Αθήνας και του Πειραιά
Οικονομάκης (ΕΕΑΑ): Η εισφοροδιαφυγή το μεγάλο αγκάθι στην ανακύκλωση των συσκευασιών
Τι ανέφερε ο πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Αξιοποίησης Ανακύκλωσης (ΕΕΑΑ), μιλώντας στο 9ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών
Λεωφορεία με υδρογόνο και αμαξοστάσια με φωτοβολταϊκά - Το «πράσινο» λίφτινγκ
Υδρογονοκίνηση, βιωσιμότητα και ηλεκτροκίνηση δείχνουν το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών στην Αττική
Συμφωνία στη G7 για μείωση της παραγωγής πλαστικού
Η ρύπανση από το πλαστικό δεν σταματά να αυξάνεται, ενώ εκτιμάται ότι θα τριπλασιαστεί έως το 2060 εάν δε ληφθεί κανένα μέτρο
Αύξηση 10% εσόδων και EBITDA στα 178,4 εκατ για την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ το 2023
Οι συνεχιζόμενες επενδύσεις χτίζουν κέρδη για τα επόμενα χρόνια
Νέα συνεργασία Nissan - Acciona στον τομέα της μικροκινητικότητας
Η Nissan θα έχει δικαιώματα διανομής για τη σειρά προϊόντων Silence, όπως τα διθέσια Silence S04 και οι ηλεκτρικές μοτοσικλέτες
«Πετάει» η μετοχή της Tesla - H εξέλιξη στην Κίνα που την εκτίναξε στο +15%
Η «χαρμόσυνη» είδηση από την Κίνα και την απόφαση των τοπικών αρχών σχετικά με τους περιορισμούς στα οχήματά της