Οι επιθέσεις των ανταρτών Χούτι της Υεμένης εναντίον εμπορικών πλοίων που χρησιμοποιούν τη ναυτιλιακή οδό της Ερυθράς Θάλασσας δημιουργούν σοβαρά προβλήματα στη διεθνή ναυσιπλοϊα, η έκταση των οποίων δεν μπορεί να εκτιμηθεί ακόμα.
Η Ερυθρά Θάλασσα συνδέεται με τη Μεσόγειο μέσω της διώρυγας του Σουέζ, η οποία δημιουργεί τη συντομότερη ναυτιλιακή διαδρομή μεταξύ Ευρώπης και Ασίας. Αλλωστε η διώρυγα , απο την οποία διέρχεται περίπου το 12% της παγκόσμιας ναυτιλιακής κίνησης, είναι η κύρια εμπορική οδός Ανατολής-Δύσης.
ΗΠΑ: Συμμαχία 10 χωρών για την προστασία από τους Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα
Οι επιθέσεις των τελευταίων ημερών σε πλοία σε αυτή τη βασική ναυτιλιακή οδό έχουν εγείρει το φάσμα μιας νέας περιόδου διαταραχής του διεθνούς εμπορίου μετά την αναταραχή της πανδημίας COVID και οδήγησαν στην ανάπτυξη μιας διεθνούς δύναμης , υπό την ηγεσία των ΗΠΑ, που περιπολεί στη ύδατα κοντά στην Υεμένη.
Σημαντικοί ναυλωτές, συμπεριλαμβανομένων των Hapag Lloyd, MSC και Maersk, η μεγάλη πετρελαϊκή εταιρεία BP και ο όμιλος πετρελαιοφόρων Frontline δήλωσαν ότι θα αποφύγουν τη διαδρομή της Ερυθράς Θάλασσας και θα επαναδρομολογήσουν τα πλοία τους μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας στη Νότια Αφρική, αναφέρει το Reuters.
Ορισμένα πλοία προσπαθούν να αποκρύψουν τις θέσεις τους ως προληπτικό μέτρο ασφαλείας κατά την είσοδο στην ακτογραμμή της Υεμένης, δήλωσε ο Ιωάννης Παπαδημητρίου, ανώτερος αναλυτής εμπορευματικών μεταφορών της Vortexa.
Πολλές ναυτιλιακές εταιρείες έδωσαν εντολή στα πλοία τους να παραμείνουν στη θέση τους και να μην εισέλθουν στο στενό Μπάμπ ελ Μαντεμπ , στην είσοδο της Ερυθρας Θάλασσας ενω αρκετά πλοία που βρίσκονται εν πλω έχουν ένοπλους φρουρούς.
Αύξηση σε ασφάλιστρα αλλα και ναυπηγήσεις
Πηγές της ναυτιλιακής βιομηχανίας λένε ότι ο αντίκτυπος στο παγκόσμιο εμπόριο θα εξαρτηθεί από το πόσο θα διαρκέσει η κρίση, αλλά τα ασφάλιστρα και η επιμήκυνση των δρομολογίων θα έχουν άμεσες επιβαρύνσεις.
Ο Παπαδημητρίου της Vortexa δήλωσε την Τρίτη ότι η τιμή ενός πλοίου Suezmax για τη μεταφορά αργού από τη Μέση Ανατολή στην Ευρώπη αυξήθηκε κατά 25% μέσα σε μια εβδομάδα.
Η διακοπή των ενεργειακών ροών στην Ερυθρά Θάλασσα είναι απίθανο να έχει μεγάλες επιπτώσεις στις τιμές του αργού και του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), δήλωσε τη Δευτέρα η Goldman Sachs, καθώς τα πλοία μπορούν να αλλάξουν κατεύθυνση.
«Εκτιμούμε ότι μια υποθετική παρατεταμένη ανακατεύθυνση και των 7 εκατομμυρίων βαρελιών ημερησίως των ακαθάριστων (προς Βορρά και Νότο) ροών πετρελαίου θα αύξανε τις τιμές του αργού spot σε σχέση με τις τιμές των μακροπρόθεσμων τιμών κατά 3 με 4 δολάρια ανά βαρέλι», ανέφερε η επενδυτική τράπεζα.
Latest News
HEMEXPO: Στα 2 δισ. ευρώ η συνεισφορά της στην ελληνική οικονομία
Οι εταιρείες-μέλη της HEMEXPO παράγουν σήμερα προηγμένα τεχνολογικά, ποιοτικά και διεθνώς ανταγωνιστικά προϊόντα που κατασκευάζονται στην Ελλάδα, και εξάγονται σε ολόκληρο τον κόσμο
Maritime Cluster: Δημιουργείται συνεργατικός σχηματισμός προϋπολογισμού 25 εκατ. ευρώ
Το Maritime Cluster δημιουργείται για την ενίσχυση των επιχειρήσεων ναυτιλιακού εξοπλισμού
Ξεκινάει ο διαγωνισμός για την ανέγερση νέου Σταθμού Επιβατών στον λιμένα της Σούδας
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 12,29 εκατ. ευρώ
Ακτοπλοΐα και λιμάνια αλλάζουν με έργα 3 δισ. ευρώ - Ο Στυλιανίδης για τις χρηματοδοτήσεις
Aναβάθμιση λιμένων και ανανέωση στόλου είναι οι στόχοι στην ακτοπλοϊα όπως είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Χρ. Στυλιανίδης στο 4ο ΟΤ FORUM
Εγκαινιάζει την πρώτη της σεζόν στον Αραβικό Κόλπο από το Κατάρ η Celestyal
Η έναρξη σηματοδοτήθηκε με μία ημερήσια εκδήλωση που διοργανώθηκε σε συνεργασία με το Visit Qatar, Qatar Tourism, Qatar Airways και Mwani Port Authority
Καλογηράτος: Η Capital Clean Energy Carriers πρωτοστατεί στην πράσινη μετάβαση - Κλειδί το LNG
Ο CEO της Capital Clean Energy Carriers, κ. Γεράσιμος Καλογηράτος μίλησε στο 4ο ΟΤ FORUM που διοργανώνει ο Οικονομικός Ταχυδρόμος Χρηματιστήριο Αθηνών.
Στυλιανίδης: Απλοποιούμε το νηολόγιο για να έρθουν πλοία στην ελληνική σημαία
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης μίλησε στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου
Νέα παραγγελία 20 πλοίων με καύσιμο LNG από την Maersk
Τα 20 πλοία διπλού καυσίμου συνολικής χωρητικότητας 300.000 teu έχουν παραγγελθεί από την Μaersk σε τρία ναυπηγεία στην Κίνα και τη Νότια Κορέα
Στην τελική ευθεία το master plan για το λιμάνι της Πάτρας - Το άνοιγμα στην κρουαζιέρα
Στόχο η καλύτερη διαχείριση των επισκεπτών κρουαζιέρας και στα δύο λιμάνια στην Πάτρα - Αναμένεται η έγκριση προεδρικού διατάγματος
Ο χρησμός της Bimco για τα τάνκερ - Τι αλλαγές φέρνει ο Τραμπ
Τι θα συμβεί όταν επανέλθει η κανονικότητα στην Ερυθρά Θάλασσα, ενώ πολλά θα εξαρτηθούν στην αγορά και από τον παράγοντα Τραμπ