Οι επιθέσεις των ανταρτών Χούτι της Υεμένης εναντίον εμπορικών πλοίων που χρησιμοποιούν τη ναυτιλιακή οδό της Ερυθράς Θάλασσας δημιουργούν σοβαρά προβλήματα στη διεθνή ναυσιπλοϊα, η έκταση των οποίων δεν μπορεί να εκτιμηθεί ακόμα.

Η Ερυθρά Θάλασσα συνδέεται με τη Μεσόγειο μέσω της διώρυγας του Σουέζ, η οποία δημιουργεί τη συντομότερη ναυτιλιακή διαδρομή μεταξύ Ευρώπης και Ασίας. Αλλωστε η διώρυγα , απο την οποία διέρχεται περίπου το 12% της παγκόσμιας ναυτιλιακής κίνησης,  είναι η κύρια εμπορική οδός Ανατολής-Δύσης.

ΗΠΑ: Συμμαχία 10 χωρών για την προστασία από τους Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα

Οι επιθέσεις των τελευταίων ημερών σε πλοία σε αυτή τη βασική ναυτιλιακή οδό έχουν εγείρει το φάσμα μιας νέας περιόδου διαταραχής του διεθνούς εμπορίου μετά την αναταραχή της πανδημίας COVID και οδήγησαν στην ανάπτυξη μιας διεθνούς δύναμης , υπό την ηγεσία των ΗΠΑ, που περιπολεί στη ύδατα κοντά στην Υεμένη.

Σημαντικοί ναυλωτές, συμπεριλαμβανομένων των Hapag Lloyd, MSC και Maersk, η μεγάλη πετρελαϊκή εταιρεία BP και ο όμιλος πετρελαιοφόρων Frontline δήλωσαν ότι θα αποφύγουν τη διαδρομή της Ερυθράς Θάλασσας και θα επαναδρομολογήσουν τα πλοία τους μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας στη Νότια Αφρική, αναφέρει το Reuters.

Ορισμένα πλοία προσπαθούν να αποκρύψουν τις θέσεις τους ως προληπτικό μέτρο ασφαλείας κατά την είσοδο στην ακτογραμμή της Υεμένης, δήλωσε ο Ιωάννης Παπαδημητρίου, ανώτερος αναλυτής εμπορευματικών μεταφορών της Vortexa.

Πολλές ναυτιλιακές εταιρείες έδωσαν εντολή στα πλοία τους να παραμείνουν στη θέση τους και να μην εισέλθουν στο στενό Μπάμπ ελ Μαντεμπ , στην είσοδο της Ερυθρας Θάλασσας ενω αρκετά πλοία που βρίσκονται εν πλω έχουν ένοπλους φρουρούς.

Αύξηση σε ασφάλιστρα αλλα και ναυπηγήσεις

Πηγές της ναυτιλιακής βιομηχανίας λένε ότι ο αντίκτυπος στο παγκόσμιο εμπόριο θα εξαρτηθεί από το πόσο θα διαρκέσει η κρίση, αλλά τα ασφάλιστρα και η επιμήκυνση των δρομολογίων θα έχουν άμεσες επιβαρύνσεις.

Ο Παπαδημητρίου της Vortexa δήλωσε την Τρίτη ότι η τιμή ενός πλοίου Suezmax για τη μεταφορά αργού από τη Μέση Ανατολή στην Ευρώπη αυξήθηκε κατά 25% μέσα σε μια εβδομάδα.

Η διακοπή των ενεργειακών ροών στην Ερυθρά Θάλασσα είναι απίθανο να έχει μεγάλες επιπτώσεις στις τιμές του αργού και του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), δήλωσε τη Δευτέρα η Goldman Sachs, καθώς τα πλοία μπορούν να αλλάξουν κατεύθυνση.

«Εκτιμούμε ότι μια υποθετική παρατεταμένη ανακατεύθυνση και των 7 εκατομμυρίων βαρελιών ημερησίως των ακαθάριστων (προς Βορρά και Νότο) ροών πετρελαίου θα αύξανε τις τιμές του αργού spot σε σχέση με τις τιμές των μακροπρόθεσμων τιμών κατά 3 με 4 δολάρια ανά βαρέλι», ανέφερε η επενδυτική τράπεζα.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
Στυλιανίδης: «Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ανάλογο, ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων από ό,τι ήταν πέρυσι»
Ακτοπλοΐα |

«Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων», λέει ο Στυλιανίδης

Η απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Κωνσταντίνου – Βασίλειου Μεταξά