Οι επιθέσεις των ανταρτών Χούτι της Υεμένης εναντίον εμπορικών πλοίων που χρησιμοποιούν τη ναυτιλιακή οδό της Ερυθράς Θάλασσας δημιουργούν σοβαρά προβλήματα στη διεθνή ναυσιπλοϊα, η έκταση των οποίων δεν μπορεί να εκτιμηθεί ακόμα.
Η Ερυθρά Θάλασσα συνδέεται με τη Μεσόγειο μέσω της διώρυγας του Σουέζ, η οποία δημιουργεί τη συντομότερη ναυτιλιακή διαδρομή μεταξύ Ευρώπης και Ασίας. Αλλωστε η διώρυγα , απο την οποία διέρχεται περίπου το 12% της παγκόσμιας ναυτιλιακής κίνησης, είναι η κύρια εμπορική οδός Ανατολής-Δύσης.
ΗΠΑ: Συμμαχία 10 χωρών για την προστασία από τους Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα
Οι επιθέσεις των τελευταίων ημερών σε πλοία σε αυτή τη βασική ναυτιλιακή οδό έχουν εγείρει το φάσμα μιας νέας περιόδου διαταραχής του διεθνούς εμπορίου μετά την αναταραχή της πανδημίας COVID και οδήγησαν στην ανάπτυξη μιας διεθνούς δύναμης , υπό την ηγεσία των ΗΠΑ, που περιπολεί στη ύδατα κοντά στην Υεμένη.
Σημαντικοί ναυλωτές, συμπεριλαμβανομένων των Hapag Lloyd, MSC και Maersk, η μεγάλη πετρελαϊκή εταιρεία BP και ο όμιλος πετρελαιοφόρων Frontline δήλωσαν ότι θα αποφύγουν τη διαδρομή της Ερυθράς Θάλασσας και θα επαναδρομολογήσουν τα πλοία τους μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας στη Νότια Αφρική, αναφέρει το Reuters.
Ορισμένα πλοία προσπαθούν να αποκρύψουν τις θέσεις τους ως προληπτικό μέτρο ασφαλείας κατά την είσοδο στην ακτογραμμή της Υεμένης, δήλωσε ο Ιωάννης Παπαδημητρίου, ανώτερος αναλυτής εμπορευματικών μεταφορών της Vortexa.
Πολλές ναυτιλιακές εταιρείες έδωσαν εντολή στα πλοία τους να παραμείνουν στη θέση τους και να μην εισέλθουν στο στενό Μπάμπ ελ Μαντεμπ , στην είσοδο της Ερυθρας Θάλασσας ενω αρκετά πλοία που βρίσκονται εν πλω έχουν ένοπλους φρουρούς.
Αύξηση σε ασφάλιστρα αλλα και ναυπηγήσεις
Πηγές της ναυτιλιακής βιομηχανίας λένε ότι ο αντίκτυπος στο παγκόσμιο εμπόριο θα εξαρτηθεί από το πόσο θα διαρκέσει η κρίση, αλλά τα ασφάλιστρα και η επιμήκυνση των δρομολογίων θα έχουν άμεσες επιβαρύνσεις.
Ο Παπαδημητρίου της Vortexa δήλωσε την Τρίτη ότι η τιμή ενός πλοίου Suezmax για τη μεταφορά αργού από τη Μέση Ανατολή στην Ευρώπη αυξήθηκε κατά 25% μέσα σε μια εβδομάδα.
Η διακοπή των ενεργειακών ροών στην Ερυθρά Θάλασσα είναι απίθανο να έχει μεγάλες επιπτώσεις στις τιμές του αργού και του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), δήλωσε τη Δευτέρα η Goldman Sachs, καθώς τα πλοία μπορούν να αλλάξουν κατεύθυνση.
«Εκτιμούμε ότι μια υποθετική παρατεταμένη ανακατεύθυνση και των 7 εκατομμυρίων βαρελιών ημερησίως των ακαθάριστων (προς Βορρά και Νότο) ροών πετρελαίου θα αύξανε τις τιμές του αργού spot σε σχέση με τις τιμές των μακροπρόθεσμων τιμών κατά 3 με 4 δολάρια ανά βαρέλι», ανέφερε η επενδυτική τράπεζα.
Latest News
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι