Στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων μηνών, έχουν φτάσει οι ναύλοι εμπορευματοκιβωτίων από την Ασία προς την Ανατολική Μεσόγειο μετά τις επιθέσεις των ανταρτών Χούτι σε εμπορικά πλοία, ενώ η ναυτιλιακή οργάνωση Bimco, ζητά στρατιωτική δράση για να προστατευθούν τα πλοία και τα πληρώματα.
Το «σήμα» δόθηκε μετά και την απόφαση της γερμανικής ναυτιλιακής εταιρείας Hapag-Lloyd να προχωρήσει στην δρομολόγηση των πλοίων της μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας -όπως το είχε πράξει νωρίτερα η Ισραηλινή Zim- όπως και η Maersk, η CMA CGM και η MSC.
BP: Διακόπτει τις διελεύσεις δεξαμενόπλοιων μέσω της Ερυθράς Θάλασσας
Τα πλοία θα εκτρέπονται «έως ότου η διέλευση μέσω της διώρυγας του Σουέζ και της Ερυθράς Θάλασσας γίνει και πάλι ασφαλής για τα πλοία και τα πληρώματά τους», δήλωσε η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία.
Οι ναύλοι στη θαλάσσια διαδρομή Ασίας-Μεσογείου έχουν σχεδόν διπλασιαστεί μέσα σε δύο μήνες και ανήλθαν στις 16 Δεκεμβρίου σε 2.552 δολάρια ανά ισοδύναμη μονάδα σαράντα ποδών (feu) – το υψηλότερο επίπεδό τους από τον Μάρτιο, σύμφωνα με τον δείκτη Freightos Baltic Index.
Οι τιμές των εμπορευμάτων αναμένεται να αυξηθούν περαιτέρω, καθώς όλο και περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών αποφεύγουν το Σουέζ και ακολουθούν τη διαδρομή γύρω από την Αφρική.
Η Zim έχει επιλέξει τη μεγαλύτερη διαδρομή γύρω από την Αφρική, γεγονός που αυξάνει τις τιμές για την υπηρεσία Ασίας-Ασίας-Μεσογείου στην περιοχή των 3.300-3.400 δολαρίων ανά feu, σύμφωνα με όσα δήλωσε στο Tradewinds, ο αναλυτής της Freightos, Judah Levine.
Ζητά στρατιωτική δράση
Στο μεταξύ με ανακοίνωση της, η ναυτιλιακή οργάνωση Bimco ζητά τον άμεσο τερματισμό των επιθέσεων στη διεθνή ναυτιλία
Πριν από ένα μήνα, άρχισε μια σειρά απρόκλητων επιθέσεων εναντίον εμπορικών πλοίων στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, το Bab El-Mandeb, τον Κόλπο του Άντεν και την Αραβική Θάλασσα. Πιστεύεται ευρέως ότι οι επιθέσεις προέρχονται από το προσκείμενο στο Ιράν κίνημα των Χούτι και ο αριθμός των επιθέσεων αυξάνεται σταθερά, απειλώντας την εμπορική ναυτιλία, σημειώνει η Bimco.
Η διεθνής ναυτιλιακή οργάνωση, πιστεύει ότι τα κράτη πρέπει να συνεργαστούν για να απομακρύνουν την τρέχουσα απειλή για τη διεθνή ναυτιλία και, εάν είναι απαραίτητο, να εξουδετερώσουν την απειλή με στρατιωτικά μέσα εντός των ορίων του διεθνούς δικαίου.
«Η Bimco απευθύνει σθεναρή έκκληση για κοινές προσπάθειες των εθνών για την προστασία της διεθνούς ναυτιλίας. Οι ναυτικοί δεν πρέπει να διακινδυνεύουν τη ζωή τους ενώ κάνουν τη δουλειά τους και διατηρούν τον εφοδιασμό του πλανήτη», λέει ο David Loosley, Γενικός Γραμματέας & Διευθύνων Σύμβουλος της BIMCO.
Περίπου το 12% του παγκόσμιου εμπορίου διέρχεται από τη διώρυγα του Σουέζ, αντιπροσωπεύοντας το 30% της παγκόσμιας διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και εμπορευμάτων αξίας άνω του 1 τρισεκατομμυρίου δολαρίων ΗΠΑ ετησίως. Από τις 19 Νοεμβρίου 2023, το προσκείμενο στο Ιράν κίνημα των Χούτι έχει αυξήσει τον αριθμό των επιθέσεων κατά πλοίων χωρίς να υπα΄ρχει κάποιο στοχιείο για μείωση των επιθέσεων.
«Αυτές οι παράνομες επιθέσεις συνιστούν σοβαρή παραβίαση της ελευθερίας της ναυσιπλοΐας, όπως αυτή κατοχυρώνεται στη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας (UNCLOS), και υπονομεύει τη διεθνή τάξη που βασίζεται σε κανόνες και από την οποία εξαρτάται τόσο πολύ η διεθνής ναυτιλία», αναφέρει ο Loosley.
Latest News
Υψηλή κερδοφορία για 8 στις 10 πιο μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες
Στο διάστημα Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου 2024 τα καθαρά κέρδη για τις κορυφαίες εταιρείες έφτασαν κοντά στα 20 δισ. δολάρια
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες