Στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων μηνών, έχουν φτάσει οι ναύλοι εμπορευματοκιβωτίων από την Ασία προς την Ανατολική Μεσόγειο μετά τις επιθέσεις των ανταρτών Χούτι σε εμπορικά πλοία, ενώ η ναυτιλιακή οργάνωση Bimco, ζητά στρατιωτική δράση για να προστατευθούν τα πλοία και τα πληρώματα.

Το «σήμα» δόθηκε μετά και την απόφαση της γερμανικής ναυτιλιακής εταιρείας Hapag-Lloyd να προχωρήσει στην δρομολόγηση των πλοίων της μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας -όπως το είχε πράξει νωρίτερα η Ισραηλινή Zim- όπως και η  Maersk, η CMA CGM και η  MSC.

BP: Διακόπτει τις διελεύσεις δεξαμενόπλοιων μέσω της Ερυθράς Θάλασσας

Τα πλοία θα εκτρέπονται «έως ότου η διέλευση μέσω της διώρυγας του Σουέζ και της Ερυθράς Θάλασσας γίνει και πάλι ασφαλής για τα πλοία και τα πληρώματά τους», δήλωσε η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία.

Οι ναύλοι στη θαλάσσια διαδρομή Ασίας-Μεσογείου έχουν σχεδόν διπλασιαστεί μέσα σε δύο μήνες και ανήλθαν στις 16 Δεκεμβρίου σε 2.552 δολάρια ανά ισοδύναμη μονάδα σαράντα ποδών (feu) – το υψηλότερο επίπεδό τους από τον Μάρτιο, σύμφωνα με τον δείκτη Freightos Baltic Index.

Οι τιμές των εμπορευμάτων αναμένεται να αυξηθούν περαιτέρω, καθώς όλο και περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών αποφεύγουν το Σουέζ και ακολουθούν τη διαδρομή γύρω από την Αφρική.

Η Zim έχει επιλέξει τη μεγαλύτερη διαδρομή γύρω από την Αφρική, γεγονός που αυξάνει τις τιμές για την υπηρεσία Ασίας-Ασίας-Μεσογείου στην περιοχή των 3.300-3.400 δολαρίων ανά feu, σύμφωνα με όσα δήλωσε στο Tradewinds, ο αναλυτής της Freightos, Judah Levine.

Ζητά στρατιωτική δράση

Στο μεταξύ με ανακοίνωση της, η ναυτιλιακή οργάνωση Bimco ζητά τον άμεσο τερματισμό των επιθέσεων στη διεθνή ναυτιλία

Πριν από ένα μήνα, άρχισε μια σειρά απρόκλητων επιθέσεων εναντίον εμπορικών πλοίων στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, το Bab El-Mandeb, τον Κόλπο του Άντεν και την Αραβική Θάλασσα. Πιστεύεται ευρέως ότι οι επιθέσεις προέρχονται από το προσκείμενο στο Ιράν κίνημα των Χούτι και ο αριθμός των επιθέσεων αυξάνεται σταθερά, απειλώντας την εμπορική ναυτιλία, σημειώνει η Bimco.

Η διεθνής ναυτιλιακή οργάνωση, πιστεύει ότι τα κράτη πρέπει να συνεργαστούν για να απομακρύνουν την τρέχουσα απειλή για τη διεθνή ναυτιλία και, εάν είναι απαραίτητο, να εξουδετερώσουν την απειλή με στρατιωτικά μέσα εντός των ορίων του διεθνούς δικαίου.

«Η Bimco απευθύνει σθεναρή έκκληση για κοινές προσπάθειες των εθνών για την προστασία της διεθνούς ναυτιλίας. Οι ναυτικοί δεν πρέπει να διακινδυνεύουν τη ζωή τους ενώ κάνουν τη δουλειά τους και διατηρούν τον εφοδιασμό του πλανήτη», λέει ο David Loosley, Γενικός Γραμματέας & Διευθύνων Σύμβουλος της BIMCO.

Περίπου το 12% του παγκόσμιου εμπορίου διέρχεται από τη διώρυγα του Σουέζ, αντιπροσωπεύοντας το 30% της παγκόσμιας διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και εμπορευμάτων αξίας άνω του 1 τρισεκατομμυρίου δολαρίων ΗΠΑ ετησίως. Από τις 19 Νοεμβρίου 2023, το προσκείμενο στο Ιράν κίνημα των Χούτι έχει αυξήσει τον αριθμό των επιθέσεων κατά πλοίων χωρίς να υπα΄ρχει κάποιο στοχιείο για μείωση των επιθέσεων.

«Αυτές οι παράνομες επιθέσεις συνιστούν σοβαρή παραβίαση της ελευθερίας της ναυσιπλοΐας, όπως αυτή κατοχυρώνεται στη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας (UNCLOS), και υπονομεύει τη διεθνή τάξη που βασίζεται σε κανόνες και από την οποία εξαρτάται τόσο πολύ η διεθνής ναυτιλία», αναφέρει ο Loosley.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Ναυτιλία |

Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές

Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης