
Φορτίο αξίας περίπου 30 δισεκατομμυρίων δολαρίων έχουν εκτρέψει από την Ερυθρά Θάλασσα τις τελευταίες ημέρες οι ναυτιλιακές εταιρείες, επιλέγοντας άλλες θαλάσσιες διαδρομές προκειμένου να αποφύγουν κάποια ενδεχόμενη επίθεση των Χούθι, μετά τα πλήγματα που κατάφεραν οι υεμένιοι μαχητές από την έναρξη του πολέμου Ισραήλ-Χαμάς τον Οκτώβριο.
Ο κύριος αναλυτής για την περιοχή της Μέσης Ανατολής για την εταιρεία Ambrey είπε ότι συνεχίζουν να συμβουλεύουν τους πελάτες να συνεχίσουν τις Βέλτιστες Πρακτικές Διαχείρισης ελέγχοντας διεξοδικά τις τρέχουσες και προηγούμενες συνεργασίες του στόλου τους, την Εκτίμηση Κινδύνου Διέλευσης του πλοίου, προετοιμάζοντας το πλήρωμα για καταστάσεις έκτακτης ανάγκης και άλλα μέτρα ασφαλείας.
Ερυθρά Θάλασσα: Επείγον σήμα και σε ελληνικά πλοία
Αυτήν τη στιγμή, υπάρχουν 57 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που ταξιδεύουν στη μεγάλη θαλάσσια οδό γύρω από την Αφρική, αντί να διασχίζουν την Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ, σύμφωνα με τον Paolo Montrone, ανώτερο αντιπρόεδρο και παγκόσμιο επικεφαλής θαλάσσιων μεταφορών στην Kuehne+Nagel.
«Αυτός ο αριθμός θα αυξηθεί καθώς περισσότεροι θα ακολουθήσουν αυτή τη δρομολόγηση», δήλωσε ο ίδιος στο CNBC. Η συνολική χωρητικότητα εμπορευματοκιβωτίων αυτών των πλοίων είναι 700.000 TEU.
Η κατά προσέγγιση αξία αυτών των εμπορευματοκιβωτίων είναι 50.000 δολάρια, σύμφωνα με την Antonella Teodoro, ανώτερη σύμβουλο της MDS Transmodal. Αυτό ισοδυναμεί με 35 δισεκατομμύρια δολάρια στο συνολικό φορτίο που εκτρέπεται.
Οι εταιρείες βρίσκονται αντιμέτωποι με τους ναυλωτές στους οποίους πρέπει να εξηγήσουν τις καθυστερήσεις που θα σημειωθούν εξαιτίας των γεωπολιτικών απειλών.
Οι μεταφορείς θα μπορούσαν να δρομολογήσουν επιπλέον πλοία, καθώς η χωρητικότητα του στόλου έχει αυξηθεί κατά περισσότερο από 20% τους τελευταίους 12 μήνες, σύμφωνα με την Antonella Teodoro.
«Η ζήτηση αναμένεται να παραμείνει σταθερή, οπότε υπάρχει διαθέσιμη χωρητικότητα για να γίνονται έγκαιρα οι μεταφορές και να παραλαμβάνονται τα εμπορευματοκιβώτια που παραδίδονται σε αυτά τα πλοία που εκτρέπονται», εξήγησε.
Ειπλέον χρόνος και κόστος
Οι μεταφορείς θα μπορούσαν επίσης να αρχίσουν να κάνουν προσαρμογές στα δίκτυά τους εκτός από τις εκτροπές, πρόσθεσε. «Αλλά, οι εκτροπές – προσαρμογές θα απαιτήσουν χρόνο και δεν θα είναι δωρεάν, είναι κατανοητό. Μπορεί κανείς να ελπίζει ότι δεν θα δούμε τα υψηλά ποσοστά που παρατηρήθηκαν στο πρόσφατο παρελθόν», επεσήμανε η σύμβουλος της MDS Transmodal.
Ακόμα, η ίδια τόνισε ότι οι διαταραχές στα κανάλια του Σουέζ και του Παναμά είναι μια επισήμανση για την αναγκαιότητα να υπάρχει μια διεθνής αρχής που παρακολουθεί πώς διατίθεται χωρητικότητα και σε ποια τιμή, προϋπόθεση για μια πιο ανθεκτική παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού.
Η Διώρυγα του Παναμά, που βρίσκεται στην Κεντρική Αμερική, έχει χαμηλά επίπεδα νερού εδώ και μήνες. Οι λιμενικές αρχές αναμένουν συμφόρηση λόγω των αλλαγών στις ώρες άφιξης.
«Η κατάσταση είναι πολύ ασταθής και η αναδιαμόρφωση αυτών των δικτύων είναι πολύ περίπλοκη, επομένως περιμένουμε κάποιες διακοπές», σύμφωνα με τον Paolo Montrone, της Kuehne+Nagel.
Θεωρεί, μάλιστα, ότι είναι αναμενόμενο να δημιουργηθεί πρόβλημα με την έλλειψη διαθέσιμων κοντέιντερς στην Ασία, καθώς με τις αλλαγές στα δρομολόγια των πλοίων η μεταφορά άδειων εμπορευματοκιβωτίων σε περιοχές όπου υπάρχει ανάγκη θα διαρκέσει 10-20 ημέρες περισσότερο.
Πιο δύσκολα για την Ευρώπη
Η Maersk, από τις εταιρείες που διέκοψαν τη διέλευση από την Ερυθρά Θάλασσα, αναμένει δύο έως τέσσερις εβδομάδες καθυστερήσεων, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλό της Vincent Clerc, εξηγώντας ότι η Ευρώπη εξαρτάται περισσότερο από το Σουέζ, συνεπώς οι καθυστερήσεις είναι πιο έντονες στην Ευρώπη».
Για τους αμερικανούς ναυλωτές, υπάρχουν διάφοροι τρόποι μεταφορών, είτε από την Ασία στα λιμάνια της Δυτικής Ακτής είτε μέσω της διώρυγας του Παναμά στα λιμάνια του Κόλπου και της Ανατολικής Ακτής. Οι καθυστερήσεις από τη Διώρυγα του Παναμά έκαναν τους φορτωτές να επιλέξουν να κάνουν κράτηση για πλοία χρησιμοποιώντας τη Διώρυγα του Σουέζ ως τρόπο να φτάσουν στην Ανατολική Ακτή.
Η SEKO Logistics δήλωσε στο CNBC ότι συμβούλευσε τους πελάτες της στις ΗΠΑ να ετοιμαστούν για καθυστερήσεις περίπου 10-14 ημερών για το φορτίο της Ανατολικής Ακτής, με πιθανές περαιτέρω καθυστερήσεις στα λιμάνια εάν πολλά πλοία φτάσουν σε παρόμοιες ώρες εκτός προγραμματισμού.
Μια εκτροπή γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας στο νοτιότερο σημείο της Αφρικής περίπου 14 επιπλέον ημέρες, ανάλογα με την ταχύτητα, σύμφωνα με τους ειδικούς.


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα