Κατά 8,0% αυξήθηκε το βάρος των φορτίων / εμπορευμάτων που διακινήθηκαν με φορτηγά οχήματα ταξινομημένα στην Ελλάδα, το β’ τρίμηνο του 2023 σε σχέση με το β’ τρίμηνο του 2022, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ.
Ειδικότερα, το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν το β’ τρίμηνο του 2023 με φορτηγά εθνικών και διεθνών μεταφορών ανήλθε σε 77.760,4 χιλιάδες τόνους έναντι 71.974,2 χιλιάδων τόνων κατά το β’ τρίμηνο του 2022. Τα τονοχιλιόμετρα ανήλθαν σε 5.194.111,1 χιλιάδες το β’ τρίμηνο του 2023, σημειώνοντας μείωση 0,4% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2022 οπότε είχαν ανέλθει σε 5.216.951,4 χιλιάδες (Πίνακας 1, Γράφημα 1).
Διαρκής αναβάθμιση του ρόλου του Πειραιά στις εμπορευματικές μεταφορές με συνεχείς επενδύσεις
Ποιες κατηγορίες αυξήθηκαν
Σε ό,τι αφορά στον τύπο φορτίου με τόπο φόρτωσης την Ελλάδα (είδος συσκευασίας μεταφοράς εμπορευμάτων), από την άποψη του βάρους των μεταφερθέντων φορτίων το β’ τρίμηνο του 2023 έναντι του β’ τριμήνου του 2022, παρατηρείται αύξηση στις κατηγορίες «Εμπορευματοκιβώτια», «Εμπορεύματα σε παλέτες», «Κινητές, αυτοκινούμενες μονάδες» και «Λοιπές κατηγορίες συσκευασίας» με σημαντικότερη σε απόλυτες τιμές στην κατηγορία «Εμπορευματοκιβώτια» κατά 2.867,6 χιλ. τόνους.
Μείωση σε απόλυτες τιμές παρατηρείται στην κατηγορία «Υγρά χύμα (χωρίς μονάδα εμπορευμάτων)» κατά 927,7 χιλ. τόνους. Από την άποψη των τονοχιλιομέτρων, αύξηση παρατηρείται στις κατηγορίες «Κινητές, αυτοκινούμενες μονάδες» και «Λοιπές κατηγορίες συσκευασίας» με σημαντικότερη αύξηση σε απόλυτες τιμές στην κατηγορία «Λοιπές κατηγορίες συσκευασίας» κατά 145.551,9 χιλ. τονοχιλιόμετρα, ενώ μείωση σε απόλυτες τιμές παρατηρείται στις κατηγορίες «Υγρά χύμα (χωρίς μονάδα εμπορευμάτων)» κατά 60.088,0 χιλ. τονοχιλιόμετρα και «Εμπορευματοκιβώτια» κατά 31.880,4 χιλ. τονοχιλιόμετρα.
Πρωταθλήτρια η Βόρεια Ελλάδα
Όσον αφορά στα στοιχεία φορτώσεων κατά Μεγάλη Γεωγραφική Περιοχή από την άποψη του βάρους των φορτίων και των διανυθέντων τονοχιλιομέτρων, το 37,3% των φορτώσεων πραγματοποιήθηκε στη Βόρεια Ελλάδα σημειώνοντας αύξηση 18,8% το β’ τρίμηνο του 2023 σε σύγκριση με το β’ τρίμηνο του 2022. Κατά την σύγκριση της ιδίας χρονικής περιόδου, η μεγαλύτερη αύξηση παρουσιάστηκε στη Αττική κατά 22,4%
Οι περισσότερες εκφορτώσεις (ποσοστό 37,4%) πραγματοποιήθηκαν στη Βόρεια Ελλάδα, σημειώνοντας αύξηση 21,4% το β’ τρίμηνο του 2023 σε σύγκριση με το β’ τρίμηνο του 2022. Κατά την σύγκριση της ιδίας χρονικής περιόδου, η μεγαλύτερη αύξηση παρουσιάστηκε στη Αττική κατά 21,6% .
Latest News
Μαζική πασχαλινή έξοδος με τα καύσιμα να «σουβλίζουν» την τσέπη
Ουρές στα διόδια και τα λιμάνια σχηματίζουν οι Έλληνες – Η ακρίβεια σε καύσιμα και τρόφιμα, όμως, δεν τους αφήνει να απολαύσουν ανέμελοι τις ημέρες αυτές
Ακίνητα δύο ταχυτήτων - Γιατί τα νότια προάστια «νικάνε» τα βόρεια [πίνακες]
Με γοργούς ρυθμούς τρέχουν οι τιμές των κατοικιών στην Αττική
Ποιους συνάντησε ο Χατζηδάκης στον ΟΟΣΑ
Συζητήθηκε η επίτευξη βιώσιμης και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξης - Με ποιους συναντήθηκε ο υπουργός Οικονομικών
O Μπάιντεν στρώνει το χαλί… σε Τιτάνα και Ελληνικά Καλώδια
Πακέτο κινήτρων 120 εκατ. δολ. στις δύο ελληνικές βιομηχανίες για επενδύσεις στις ΗΠΑ
Στουρνάρας: Τρεις και όχι τέσσερις οι μειώσεις επιτοκίων φέτος
Δεν κινδυνεύει ο στόχος για πληθωρισμός 2% στα μέσα του 2025 είπε ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδας
Πειραϊκή Μικροζυθοποιία: Η μπύρα που «ξεθύμανε» και βγαίνει στο σφυρί
Η ιστορία της εταιρείας και του Αλέξανδρου Κουμάντου
Ο Ιωάννης Τσακίρης διορίστηκε αντιπρόεδρος της ΕΤΕπ
Ο Έλληνας πρώην υφυπουργός γίνεται μέλος της Διευθύνουσας Επιτροπής της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων
Φρένο στη Χρυσή Βίζα στην Ευρώπη μετά το ράλι στα ακίνητα
Τι ισχύει πλέον σε Ισπανία, Πορτογαλία και Ελλάδα
«Χρυσό» στις υπερωρίες οι εργαζόμενοι στην Ελλάδα - Όσοι δουλεύουν, ξεπερνούν το 49ωρο
Το 7,1% των εργαζόμενων στην ΕΕ εργάζονταν 49 ώρες ή περισσότερες την εβδομάδα το 2023
Πατέλης: Τι συμβαίνει με την αύξηση του ΑΕΠ στην Ελλάδα – Η εξήγηση στο TikTok
Τι αναφέρει ο επικεφαλής οικονομικός σύμβουλος του πρωθυπουργού