Η PCT (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά ΑΕ), θυγατρική εταιρεία της COSCO SHIPPING Ports Limited, είναι η εταιρεία που αναπτύσσει και διαχειρίζεται από τον Οκτώβριο του 2009 και για 35 χρόνια τις εγκαταστάσεις των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων του Λιμένα Πειραιά.
Η εταιρεία παρέχει υπηρεσίες φορτοεκφόρτωσης και αποθήκευσης για εισαγόμενα και εξαγόμενα εμπορευματοκιβώτια, συμπεριλαμβανομένων των φορτίων που χρησιμοποιούν τον Λιμένα Πειραιά ως ενδιάμεσο σταθμό μεταφοράς.
Στον Πειραιά ένα από τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς containers στον κόσμο
Όλο αυτό το διάστημα η PCT έχει αξιοποιήσει τη στρατηγική θέση του Πειραιά αναδεικνύοντας τον μεγαλύτερο εμπορευματικό λιμένα της χώρας μας μεταξύ των κορυφαίων της Ευρώπης και ανερχόμενη δύναμη παγκοσμίως.
Με δεδομένη τη στρατηγική θέση του Πειραιά στη θαλάσσια οδό Ασίας – Ευρώπης μέσω της διώρυγας του Σουέζ, η PCT υλοποιεί τα τελευταία 13 χρόνια ένα εμβληματικό για την ελληνική οικονομία επενδυτικό πρόγραμμα με σκοπό να καταστήσει το μεγαλύτερο ελληνικό λιμάνι κορυφαίο κόμβο του διαμετακομιστικού θαλάσσιου εμπορίου και την Ελλάδα ως τον πλέον ελκυστικό, ανταγωνιστικό εμπορικό κόμβο στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και τη Μεσόγειο.
Επενδύσεις 600 εκατ. ευρώ από το 2010
Από το 2010 η PCT έχει επενδύσει στο λιμάνι του Πειραιά περίπου 600 εκατ. ευρώ για την κατασκευή κύριων και βοηθητικών λιμενικών έργων, την προμήθεια τεχνικού, μηχανικού και τεχνολογικού εξοπλισμού, την εκπαίδευση και την ασφάλεια στην εργασία.
Ο εκσυγχρονισμός και η επέκταση των υποδομών καθώς και η ανάπτυξη καταρτισμένου ανθρώπινου δυναμικού αξιοποίησαν τα γεωγραφικά πλεονεκτήματα του λιμένα, προσδίδοντάς του πρόσθετα συγκριτικά πλεονεκτήματα: λειτουργική σταθερότητα, μειωμένους χρόνους φορτοεκφόρτωσης, δυνατότητα ταυτόχρονης εξυπηρέτησης 4 πλοίων 20.000 και άνω TEUs, διασύνδεση με εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
Σήμερα ο λιμένας του Πειραιά απολαμβάνει της ολοένα αυξανόμενης εμπιστοσύνης των ναυτιλιακών εταιρειών και ενώσεων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στην παγκόσμια αγορά.
Ενδεικτικό της ταχύτατης ανάπτυξης του εμπορευματικού σταθμού του Πειραιά είναι ότι από το 2010 έως και το 2021 η δυναμικότητα εξυπηρέτησης στους Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ αυξήθηκε από 1.5 εκατ. TEUs σε 6,2 εκατ. TEUs ενώ ο ετήσιος συνολικός όγκος των διακινούμενων εμπορευματοκιβωτίων 7πλασιάστηκε, φέρνοντας το λιμάνι του Πειραιά στην 29η θέση στον κόσμο το 2021, από την 93η που κατείχε το 2009, 4ο στην Ευρώπη και 1ο στη Μεσόγειο.
Νέες επενδύσεις – Οι προτεραιότητες
Συνεπής στην υλοποίηση του επενδυτικού της προγράμματος, η PCT έχει σχεδιάσει και πραγματοποιεί για την περίοδο 2023-24 νέες επενδύσεις στον εμπορευματικό σταθμό του Πειραιά ύψους 43 εκατ. ευρώ. Από αυτά περισσότερα από 31 εκατ. ευρώ διατίθεται για την αναβάθμιση υποδομών του ανατολικού Προβλήτα ΙΙ, με σκοπό την αύξηση δυναμικότητας λιμένα και τη βελτίωση ποιότητας στοίβαξης.
Η επένδυση σε νέες κτηριακές εγκαταστάσεις ανέρχεται στα 10 εκατομμύρια ευρώ και περιλαμβάνει τη δημιουργία Υποσταθμού Υψηλής Τάσης καθώς και νεόδμητες κτηριακές εγκαταστάσεις που προβλέπεται να στεγάσουν stakeholders της PCT. Ιδιαίτερη σημασία αποδίδεται στην περαιτέρω αναβάθμιση της ασφάλειας των εργαζομένων, καθώς 2 εκατ. ευρώ αφορούν υποδομές και εξοπλισμό με σκοπό τον μηδενισμό του εργασιακού κινδύνου κατά τη διαδικασία φόρτωσης και εκφόρτωσης των πλοίων.
Στα σχετικά έργα περιλαμβάνονται η εγκατάσταση θαλάμων σε όλες τις γερανογέφυρες Ship-to-Shore για την αυξημένη προστασία των εργαζομένων από ακραίες καιρικές συνθήκες, η διαχείριση της διαδικασίας φορτοεκφόρτωσης από ειδικά σχεδιασμένο θάλαμο σε σημείο απομακρυσμένο για τη βελτίωση της ασφάλειας και της άνεσης των χειριστών, η δημιουργία restrain wall για αποφυγή πτώσης μηχανημάτων στη θάλασσα, καθώς και η εγκατάσταση κλειστού κυκλώματος τηλεόρασης στους εξωτερικούς χώρους για την εποπτεία εφαρμογής των μέτρων ασφαλείας.
Επιπλέον μηχανολογικοί εξοπλισμοί που αποσκοπούν στην αναβάθμιση λειτουργίας και δυναμικότητας του σταθμού ανέρχονται στα 10 εκατ. ευρώ.
Συμβολή σε δημόσια έσοδα, επιχειρηματικότητα, απασχόληση
Πέραν της συμβολής της στην αναβάθμιση της θέσης του Πειραιά και της Ελλάδας στον παγκόσμιο χάρτη των ναυτιλιακών εμπορευματικών μεταφορών, η PCT συνεισφέρει σημαντικά στην ελληνική οικονομία, με όρους συμβολής στα δημόσια έσοδα, στήριξης του εγχώριου επιχειρείν και αύξησης της απασχόλησης. Από το 2009 μέχρι το 2022 το δημοσιονομικό όφελος (τέλη παραχώρησης, φόροι, ασφαλιστικές εισφορές κλπ.) ανέρχεται σε 500 εκατομμύρια ευρώ.
Η PCT συνεργάζεται με περισσότερους από 600 προμηθευτές η πλειονότητα των οποίων προέρχεται από την τοπική αγορά, έχοντας συνάψει, μόνο για το οικονομικό έτος του 2022 συμβάσεις συνολικού ύψους 209 εκατ. ευρώ. Επίσης έχει δημιουργήσει περισσότερες από 2.500 άμεσες θέσεις εργασίας, γεγονός που την καθιστά από κοινού με τις θυγατρικές εταιρείες της μεταξύ των μεγαλύτερων εργοδοτών στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια.
Εκτός των δαπανών στο πλαίσιο του επενδυτικού της προγράμματος, η εταιρεία έχει διαθέσει από το 2010 έως σήμερα περίπου 600.000 ευρώ για την Παιδεία, την κοινωνική φροντίδα, τον Πολιτισμό και τον Αθλητισμό στις τοπικές κοινωνίες, εκ των οποίων το 25% αφορά στη δωρεά εξοπλισμού σε δημοτικά σχολεία της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά.
Προοπτική συνεχούς ανάπτυξης
Η PCT θα συνεχίσει να επιδιώκει την περαιτέρω αναβάθμιση του εμπορευματικού σταθμού με σκοπό την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών στους πελάτες της και την καθιέρωση του λιμανιού του Πειραιά ως του κορυφαίου περιφερειακού διαμετακομιστικού κόμβου στη θαλάσσια εμπορική οδό που συνδέει την Ασία με την Ευρώπη. Οι επενδύσεις για την κατασκευή νέων υποδομών δημιουργούν προοπτική διαρκούς ανάπτυξης της PCT με οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες, την εθνική οικονομία και την γεωπολιτική εμβέλεια της Ελλάδας.
Latest News
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Ξεκινάει ο διαγωνισμός για την ανέγερση νέου Σταθμού Επιβατών στον λιμένα της Σούδας
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 12,29 εκατ. ευρώ
Στην τελική ευθεία το master plan για το λιμάνι της Πάτρας - Το άνοιγμα στην κρουαζιέρα
Στόχο η καλύτερη διαχείριση των επισκεπτών κρουαζιέρας και στα δύο λιμάνια στην Πάτρα - Αναμένεται η έγκριση προεδρικού διατάγματος
Τρέχει το project αναβάθμισης της Μαρίνας Ερμιόνης δια χειρός Ν. Βαρδινογιάννη
Το έργο διαχειρίζεται το family office Tethys του Νίκου Θ. Βαρδινογιάννη
Υποχώρησε η διακίνηση εμπορευμάτων στα λιμάνια της ΕΕ - «Κόντρα στο ρεύμα« η Ελλάδα [γράφημα]
H Ελλάδα μέσα από τα λιμάνια της διακίνησε 171,9 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων το 2023, επίδοση βελτιωμένη σε ετήσια βάση
Στη Χαλκίδα πραγματοποιήθηκε η συνεδρίαση του ΔΣ της Ενωσης Λιμένων Ελλάδος
Μεταξύ των άλλων αποφασίστηκε πως η Ενωση Λιμένων Ελλάδος θα συμμετέχει στα Posidonia Sea Tourism Forum που θα διεξαχθούν 6 και 7 Μαΐου 2025
Άνω-κάτω τα λιμάνια της Ευρώπης από τους Χούθι – Η κατάταξη του Πειραιά [πίνακας]
Ο Πειραιάς και τα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου αντιμετωπίζουν τις μεγαλύτερες επιπτώσεις από την κρίση στην Ερυθρά θάλασσα