Η χρονιά που πέρασε έφερε μνημειώδεις αλλαγές στο τοπίο της Gig Economy (o όρος χρησιμοποιείται για να περιγράψει τις νέες μορφές λειτουργίας των επιχειρήσεων και της απασχόλησης των εργαζομένων τους, όπου δεν ακολουθείται το παραδοσιακό μοντέλο των συμβάσεων εργασίας).
Η Lyft απέκτησε νέο CEO, η Uber έφτασε σε κερδοφορία, η DoorDash αποδείχθηκε βασικό καταναλωτικό προϊόν και η Instacart τελικά μπήκε στο χρηματιστήριο. Όλο αυτό το διάστημα, ένας καταιγισμός αιτημάτων εμφανίστηκε από πολιτείες και πόλεις που επιδιώκουν να εξασφαλίσουν τον κατώτατο μισθό και να παράσχουν στους εργαζόμενους νέα προστασία, σύμφωνα με το fastcopany.com.
Ψηφιακές πλατφόρμες: Καταρρέει η ευρωπαϊκή συμφωνία για τα δικαιώματα των εργαζομένων
Οι επενδυτές ανησυχούσαν ότι οι καταναλωτικές δαπάνες των ΗΠΑ θα μειωθούν δραματικά, ασκώντας πίεση στους «ωφελούμενους» της πανδημίας που είχαν αρκετά τρίμηνα ανάπτυξης χάρη στις παραγγελίες των πολιτών στο σπίτι.
Ωστόσο, οι καταναλωτές συνέχισαν να κάνουν βόλτες και να παραγγέλνουν είδη παντοπωλείου σε πλατφόρμες, παρά τις όποιες μακροοικονομικές προκλήσεις. Ορισμένοι στράφηκαν σε αυτές τις πλατφόρμες για μερική απασχόληση για να βοηθήσουν στην αντιστάθμιση του αυξανόμενου πληθωρισμού.
Καθώς το 2023 πλησιάζει στο τέλος του, το fastcompany ζήτησε από αναλυτές, εμπειρογνώμονες του κλάδου και ιδρυτές νεοφυών επιχειρήσεων να προβλέψουν πώς θα αλλάξει η οικονομία της περιστασιακής απασχόλησης τόσο για τους εργαζόμενους όσο και για τους καταναλωτές το επόμενο έτος.
Harry Campbell, ιδρυτής Rideshare Guy
«Μετά από μερικά ταραχώδη χρόνια κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η προσφορά οδηγών της Uber βρίσκεται στο υψηλότερο επίπεδο όλων των εποχών. Αυτή η πλεονάζουσα προσφορά σημαίνει ότι θα μπορούσαν να υπάρξουν χαμηλότερα κέρδη για τους οδηγούς κατά το επόμενο έτος, καθώς όλο και περισσότεροι από αυτούς ανταγωνίζονται για τον ίδιο αριθμό διαδρομών. Συνδυάστε το με την πρόσφατη ώθηση κερδοφορίας της Uber και δεν θα ήταν σοκαριστικό αν η Uber ήθελε να πληρώσει τους οδηγούς λιγότερο και να συνεχίσει να χρεώνει τους επιβάτες περισσότερο προκειμένου να αυξήσει την κερδοφορία.
«Από ρυθμιστικής πλευράς, υπάρχει ένας αριθμός πρωτοβουλιών και προτάσεων κρατικής ψηφοφορίας που θα είναι δαπανηρές και χρονοβόρες. Αλλά αναμένω ότι οι εταιρείες συναυλιών όπως η Uber, η Lyft και η DoorDash θα βγουν τελικά στην κορυφή και θα κατοχυρώσουν το καθεστώς ανεξάρτητου εργολάβου στο κρατικό δίκαιο, ενώ θα εγκαταλείψουν κάποια πρόσθετα οφέλη όπως τα «εγγυημένα ωριαία κέρδη» που είδαμε στην Καλιφόρνια ως μέρος του Prop 22.
«Η ζήτηση από τους καταναλωτές για παράδοση τροφίμων συνέχισε να αυξάνεται, αλλά δεν θα εκπλαγώ αν η ανάπτυξη σταματήσει το 2024. Υπάρχουν ορισμένα μικτά οικονομικά μηνύματα, και εάν οι καταναλωτές πρόκειται να μειώσουν τις δαπάνες, πιστεύω ότι οι περικοπές στις δαπάνες για την παράδοση τροφίμων θα έρθουν πολύ πριν μειώσουν το rideshare. Υπάρχουν τόσες πολλές καλές εναλλακτικές λύσεις για το πρώτο: μαγείρεμα στο σπίτι, παραλαβή του φαγητού σας, έξοδος για δείπνο, κατανάλωση υπολειμμάτων κ.λπ. Η καταναλωτική ζήτηση στον χώρο παράδοσης τροφίμων είναι ένας καλός βασικός δείκτης που θα παρακολουθώ προσεκτικά το 2024 και θα μπορούσε να έχει μεγαλύτερες επιπτώσεις στις δαπάνες και τη ζήτηση στην υπόλοιπη οικονομία της περιστασιακής απασχόλησης».
Dan Ives, ανώτερος αναλυτής έρευνας μετοχών, Wedbush
«Πιστεύουμε ότι η οικονομία της περιστασιακής απασχόλησης ευδοκιμεί τώρα, καθοδηγούμενη από την Uber, καθώς το οικονομικό και επιχειρηματικό μοντέλο κλιμακώνεται σημαντικά. Πιστεύουμε ότι περισσότερο ηλεκτρονικό εμπόριο θα συγχωνευθεί με την οικονομία της περιστασιακής απασχόλησης, καθώς προβλέπουμε την αγορά ειδών λιανικής πώλησης που μπορούν να παραληφθούν σε ένα Uber ή Lyft και να παραδοθούν μέσα σε λίγες ώρες σε έναν πελάτη. Βλέπουμε περισσότερη δημιουργία εσόδων στην οικονομία των συναυλιών και πιστεύουμε επίσης ότι περισσότερα Ubers και Lyfts χωρίς οδηγό σε ορισμένες πόλεις θα είναι πιλοτικά έργα που θα ξεκινήσουν μέχρι τα τέλη του 2024 μετά τη δοκιμαστική υπόθεση του Λας Βέγκας, η οποία ήταν πολύ επιτυχημένη. Θεωρούμε ότι αυτή είναι μια χρυσή εποχή για την οικονομία της περιστασιακής απασχόλησης το 2024, με την παράδοση τροφίμων να σταθεροποιείται μετά την πανδημία και τα ταξίδια να ανθίζουν, ενώ πολλοί επιστρέφουν στο γραφείο με πλήρη απασχόληση το επόμενο έτος».
Greg Star, συνιδρυτής, Carvertise
«Οι μέρες που οι εταιρείες κοινοχρησίας οχημάτων χρηματοδοτούνταν από VC έχουν τελειώσει. Υπάρχει μια βιασύνη τόσο για την κερδοφορία όσο και για την αύξηση των εσόδων. Ως αποτέλεσμα, θα δείτε υψηλότερες τιμές, ειδικά κατά τη διάρκεια των περιόδων αιχμής. Οι μισθοί θα παραμείνουν οι ίδιοι. Υπάρχει τόσο μεγάλος ανταγωνισμός για τους εργαζόμενους rideshare που [αν υπάρχει] οποιαδήποτε μείωση στους μισθούς, οι εργαζόμενοι μπορούν απλά να πάνε σε άλλη εταιρεία rideshare. Τέλος, [θα δούμε] όλο και περισσότερες διαφημίσεις από τις εταιρείες gig economy – συμπεριλαμβανομένων των OOH, toppers, περιτυλίγματα αυτοκινήτων, in-car κ.λπ. Θα δοκιμαστεί οποιοσδήποτε τρόπος για να δημιουργηθούν περισσότερα έσοδα».
Pedro Santiago, YouTuber και οδηγός rideshare
«Καθώς όλο και περισσότερες πολιτείες και πόλεις αρχίζουν να προσπαθούν να θεσπίσουν νομοθεσία για τους περιστασιακούς εργαζόμενους, το κόστος για τους καταναλωτές θα συνεχίσει να αυξάνεται. Το 2024 η πλειοψηφία των οδηγών δεν θα επηρεαστεί άμεσα, αλλά η τάση αυτοματοποίησης, νομοθεσίας και κορεσμού περισσότερου εργατικού δυναμικού που εισέρχεται στην οικονομία της περιστασιακής απασχόλησης θα το καταστήσει πρόκληση μακροπρόθεσμα».
Jamie Siminoff, Door.com
«Σε αυτό το σημείο, βρίσκω τον όρο gig workers προσβλητικό. Είναι πολύ ευρύς όρος και δεν σέβεται τους εργαζόμενους που ξυπνούν κάθε μέρα επικεντρωμένοι στο να κάνουν την καλύτερη δουλειά. Τους αποκαλούμε «Τίμιους Εργάτες της Ημέρας» και πιστεύουμε ότι τα επόμενα χρόνια θα υπάρξει τεχνολογία που θα κατασκευαστεί για να τους υποστηρίξει και όχι μόνο να τους χρησιμοποιήσει. Ελπίζουμε να είμαστε καταλύτης σε αυτή την αλλαγή και προσβλέπουμε σε έναν κόσμο όπου οι άνθρωποι που κάνουν τη δουλειά θα διατηρούν τα οικονομικά και θα αναγνωρίζονται για τη δουλειά τους».
Michael Morton, ανώτερος ερευνητικός αναλυτής, MoffettNathanson
«Η κερδοφορία και τα βιώσιμα οικονομικά μονάδων βρίσκονται τώρα στο επίκεντρο. Κατά συνέπεια, αναμένουμε επιβράδυνση της ανάπτυξης – ή σε ορισμένες περιπτώσεις μείωση – των εργαζομένων, των διαφημιστικών εξόδων, των καταναλωτικών προσφορών και των κινήτρων οδήγησης, καθώς οι εταιρείες επικεντρώνονται στην ορθολογική ανάπτυξη.
“Στη Βόρεια Αμερική, αναμένουμε ότι το ταχέως αυξανόμενο μεταβλητό κόστος ασφάλισης θα πιέσει τα οικονομικά των μονάδων, αναγκάζοντας τις εταιρείες να προωθήσουν την αύξηση του κόστους μέσω α) συνεχιζόμενων υψηλότερων τιμών καταναλωτή ή β) υψηλότερων επιτοκίων λήψης. Ως αποτέλεσμα, αναμένουμε μια συνεχή ώθηση από την Uber και τη Lyft προς προϊόντα υψηλότερης τιμής (π.χ. Reserve/Scheduled Ride και Extra Comfort) για να αντισταθμίσουμε αυτήν την αύξηση του κόστους, αν και τελικά πιστεύουμε ότι οι βασικοί ναύλοι θα συνεχίσουν να αυξάνονται για τον κλάδο».
Οδηγός Eddie, YouTuber και οδηγός
«Από την πλευρά των καταναλωτών, ακούω συνεχώς να παραπονιούνται για τις τιμές που ανεβαίνουν, αλλά εξακολουθούν να το παραγγέλνουν επειδή δεν υπάρχει άλλη επιλογή και σε αυτό το σημείο είναι μέρος της ζωής τους τώρα. Πολλοί άνθρωποι λένε ότι παραιτούνται από το φιλοδώρημα ως αποτέλεσμα των τιμών, αισθάνονται άσχημα που δεν μπορούν να δώσουν φιλοδώρημα στον οδηγό τους, αλλά δεν θέλουν να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα.
«Δεδομένου ότι ο πληθωρισμός πλήττει περισσότερο τις κατώτερες και μεσαίες τάξεις (γνωστούς και ως ανθρώπους που οδηγούν για την Uber), υπάρχει μια τεράστια εισροή οδηγών, πράγμα που σημαίνει ότι οι εταιρείες μπορούν να πληρώσουν τους οδηγούς τους λιγότερο. Σίγουρα, η ποιότητα του αυτοκινήτου / οδηγού μειώνεται, αλλά στο τέλος της ημέρας, οι άνθρωποι δεν ενδιαφέρονται για αυτό. Θέλουν απλώς μια βόλτα.
Εν συντομία, οι μισθοί των οδηγών θα συνεχίσουν να μειώνονται έως ότου οι οδηγοί συνειδητοποιήσουν ότι η αποδοχή κάθε διαδρομής που τους προσφέρεται θα βλάψει την κατώτατη γραμμή τους. Τούτου λεχθέντος, σε πολυάσχολες ημέρες όπως η Πρωτοχρονιά ή η 4η Ιουλίου, η εισροή οδηγών θα εξακολουθεί να σημαίνει ότι υπάρχουν υπέροχες μέρες για να οδηγήσετε και να κερδίσετε χρήματα».
Latest News
«Καμπανάκι» από τον ΠΟΕ - Θα αυξηθεί η παγκόσμια φτώχεια αν το εμπόριο δεν παραμείνει ελεύθερο
Η αποστολή του ΠΟΕ να προωθεί τη μείωση των εμπορικών φραγμών έρχεται σε αντίθεση με τις απειλές του Τραμπ για καθολικούς δασμούς
Άλλα είπε, άλλα κάνει - Πού θα κινηθούν οι αυξήσεις μισθών στην Starbucks
Επαναπροσάρμοσε... προς τα κάτω η Starbucks τις αυξήσεις που προορίζονται για τους baristas μετά από μια δύσκολη χρονιά
Οι τόκοι «γονατίζουν» τις αναπτυσσόμενες οικονομίες - Στα 29. τρισ. το χρέος τους
Οι αναπτυσσόμενες χώρες συναντούν σημαντικά εμπόδια στην οικονομική τους ανόρθωση και στρέφονται στο ΔΝΤ
Δύο τόνους... δολαρίων έστειλε στη Μόσχα ο Άσαντ - 250 εκατ. σε 100δόλαρα
«Το καθεστώς έπρεπε να φέρει χρήματα στο εξωτερικό σε ένα ασφαλές καταφύγιο για να μπορέσει να εξασφαλίσει την ωραία ζωή»
Κάγια Κάλας: Πρώιμη η χαλάρωση των κυρώσεων κατά της Συρίας
Η Κάγια Κάλας αναφέρθηκε στις κυρώσεις που έχουν επιβληθεί στη Συρία, ένα ζήτημα που απασχολεί ιδιαίτερα μετά την πτώση του καθεστώτος Άσαντ
Στήριξη από Λεπέν και την Κεντροαριστερά αναζητά ο νέος Γάλλος πρωθυπουργός
Ο Φρανσουά Μπαϊρού θα προσπαθήσει να κερδίσει τη στήριξη της Λεπέν για να περάσει τον προϋπολογισμό
Πού θα κλειδώσει το ουδέτερο επιτόκιο της ΕΚΤ - Ο εκτιμήσεις Κάζακς
Οι συζητήσεις για το ουδέτερο περιπλέκονται από το γεγονός ότι δεν μπορεί να μετρηθεί με ακρίβεια σε πραγματικό χρόνο
Σχέδιο για τόνωση των επενδύσεων με το premium «Made in Germany», προωθεί το SPD
Ο γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς έστειλε αίτημα στο κοινοβούλιο την περασμένη εβδομάδα ώστε να διεξαχθεί ψήφος εμπιστοσύνης τη Δευτέρα
Τα 24ωρο των κεντρικών τραπεζών - Με μπαράζ μειώσεων στα επιτόκια κλείνει το 2024
Το 2025 αλλάζει σημαντικά τα δεδομένα και σηματοδοτεί στροφή στις νομισματικές πολιτικές των τραπεζών
Συνεργασία και λύσεις - Πού βρίσκεται τελικά η ευρωπαϊκή απάντηση για τη στεγαστική κρίση;
Ακριβά ενοίκια και στεγαστικά δάνεια έχουν επιδεινώσει την στεγαστική κρίση στην Ευρώπη - Τι ζητούν οι πολίτες