Η μεγάλη κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD ανακοίνωσε ότι άμεσα πρόκειται να ξεπεράσει την Tesla και να καταστεί ο νέος παγκόσμιος ηγέτης στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτό κατά πάσα πιθανότητα πρόκειται να συμβεί κατά το τρέχον τρίμηνο και εφόσον οι προβλέψεις επαληθευτούν θα αποτελέσει ένα συμβολικό σημείο καμπής για την αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και μια ακόμα επιβεβαίωση της αυξανόμενης επιρροής της Κίνας στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.

Όμως δεν είναι μόνο η BYD που οδεύει προς την κορυφή, καθώς και μια σειρά από άλλες startups στον τομέα του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, όπως οι Nio, Li Auto, Xpeng, Rivian και Lucid κερδίζουν διαρκώς νέα μερίδια. Από κοντά κινούνται οι παραδοσιακοί κολοσσοί αυτοκινήτων όπως η General Motors, η Ford Motor και η Volkswagen. Ωστόσο, η Tesla και η BYD ξεχωρίζουν.

Ρομπότ της Tesla επιτέθηκε σε μηχανικό – Πάτησαν το κουμπί έκτακτης ανάγκης

Το 2022, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας και του γίγαντα των μπαταριών, BYD, ξεπέρασαν τις πωλήσεις της Tesla. Για τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρίες (BEV), η Tesla παραμένει Νο. 1, αλλά η διαφορά μειώνεται γρήγορα και όλα δείχνουν ότι η BYD θα κατακτήσει το στέμμα του κλάδου BEV στο τέταρτο τρίμηνο.

Η BYD έχει επίσης σημαντικά υψηλότερα μικτά περιθώρια κέρδους από την Tesla και έχει κλείσει κατά μεγάλο βαθμό την απόσταση των δύο εταιρειών στα καθαρά έσοδα και τον κύκλο εργασιών.

Το τρίτο τρίμηνο, η Tesla ανακοίνωσε τα χειρότερα κέρδη της στα τελευταία δύο χρόνια. Ακόμη χειρότερα, ο Διευθύνων Σύμβουλος Ιλον Μασκ «μετρίασε τις προσδοκίες» για το Cybertruck, ένα μελλοντικό εργοστάσιο στο Μεξικό και πολλά άλλα σε σχετική τηλεδιάσκεψη.

Ένας πιο αισιόδοξος Mασκ παρέδωσε 12 Cybertrucks σε μια εκδήλωση στις 30 Νοεμβρίου, αλλά οι τιμές και η γκάμα ήταν κάπως απογοητευτικές.

Η BYD ανακοίνωσε ισχυρή αύξηση κερδών και πωλήσεων για το τρίτο τρίμηνο σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο και ένα χρόνο νωρίτερα και ξεκίνησε τις παραδόσεις πολλών νέων μοντέλων. Η BYD συνέχισε να ενισχύει τις πωλήσεις, αλλά τις τελευταίες εβδομάδες αναγκάστηκε να ανακοινώσει μεγαλύτερες εκπτώσεις εν μέσω ενός εντεινόμενου πολέμου τιμών στα ηλεκτροκίνητα οχήματα στην Κίνα.

Οι πωλήσεις στο εξωτερικό είναι βασικός τομέας ανάπτυξης και περιθωρίων κέρδους για την BYD, η οποία μόλις ανακοίνωσε τα σχέδιά της για το πρώτο της εργοστάσιο επιβατικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη.

Η μετοχή της Tesla είχε ένα ισχυρό 2023, καθώς μετά από μια υποχώρηση που σημείωσαν μετά την ανακοίνωση των κερδών του τρίτου τριμήνου, ανέκαμψε.

Η μετοχή της BYD έχει υποχωρήσει απότομα τους τελευταίους μήνες εν μέσω ανησυχιών για τον πόλεμο τιμών.

Tesla Vs BYD

Οι παραδόσεις της Tesla μειώθηκαν στις 435.059 το 3ο τρίμηνο, υποχωρώντας από το ρεκόρ του δεύτερου τριμήνου, 466.140 και πιο κάτω από τις αρχικές εκτιμήσεις για περίπου 455.000. Οι παραδόσεις Model 3 και Y μειώθηκαν στις 419.074, με τις περισσότερες από αυτές τις παραδόσεις να αφορούν στο Model Y. Επίσης και τα Model S και X μειώθηκαν στα 15.985.

Η παραγωγή έπεσε στα 430.488 το τρίτο τρίμηνο από 479.700 το δεύτερο τρίμηνο, εν μέσω εργοστασιακών αναβαθμίσεων και μιας προσπάθειας μείωσης των αποθεμάτων.

Οι πωλήσεις θα πρέπει να ανακάμψουν το 4ο τρίμηνο, με διάφορες επιδοτήσεις που λήγουν να τραβούν προς τα εμπρός τη ζήτηση. Η Tesla πιέζει σκληρά για να φτάσει τα 1,8 εκατομμύρια παραδόσεις το 2023, κάτι που θα απαιτούσε κάτι λιγότερο από 476.000 παραδόσεις το τέταρτο τρίμηνο, δηλαδή την επίτευξη ενός νέου ρεκόρ.

Δεν είναι σαφές εάν το Cybertruck θα έχει επίσημες παραδόσεις πριν από το 2024.

Εν τω μεταξύ, η BYD πούλησε 431.603 αμιγώς ηλεκτρικά BEV το τρίτο τρίμηνο, λίγο λιγότερα από το σύνολο της Tesla. Συμπεριλαμβανομένων των plug-in υβριδικών, οι πωλήσεις έφτασαν τις 824.001.

Τον Νοέμβριο, η BYD πούλησε 301.903 ηλεκτρικά οχήματα, λίγο πάνω από το ρεκόρ του Οκτωβρίου των 301.833 οχημάτων. Αυτό περιλάμβανε 626 υβριδικά οχήματα εκτός δρόμου Bao 5, το πρώτο μοντέλο από τη μάρκα Fang Chang Bao. Η super-premium μάρκα Yangwang πούλησε 408 υβριδικά εκτός δρόμου U8, τα οποία ξεκινούν από περίπου 150.000 δολάρια.

Οι πωλήσεις επιβατηγών BEV αυξήθηκαν στις 170.150 από 165.505 οχήματα τον Οκτώβριο.

Οι πωλήσεις στο εξωτερικό ανήλθαν σε ρεκόρ 30.629 οχημάτων από 30.521 τον Οκτώβριο και 10.536 τον Ιούνιο. Οι πωλήσεις στο εξωτερικό θα συνεχίσουν να αυξάνονται, αλλά τα logistics ενδέχεται να περιορίσουν την ανάπτυξη μέχρι τα μέσα του 2024. Τότε είναι που η BYD θα πρέπει να αρχίσει να λειτουργεί το πρώτο της σκάφος RoRo για ναυτιλιακά αυτοκίνητα, ενώ θα πρέπει να ανοίξει ένα εργοστάσιο στην Ταϊλάνδη.

Η BYD έχει πουλήσει 2.683.374 NEV (ηλεκτρικά οχήματα χαμηλής ταχύτητας και αυτονομίας για κοντινές αποστάσεις) μέχρι στιγμής φέτος. Ο αρχικός αντίπαλος της Tesla επιδιώκει να πουλήσει τουλάχιστον 3 εκατομμύρια οχήματα το 2023.  H κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία βασίστηκε σε σημαντικές εκπτώσεις τιμών τον μήνα Νοέμβριο σε πολλά μοντέλα. Αυξήθηκαν οι εκπτώσεις τον Δεκέμβριο καθώς η BYD στοχεύει να πουλήσει τουλάχιστον 317.000 οχήματα για να φτάσει τον στόχο των 3 εκατομμυρίων. Οι επωνυμίες Aito και Luxeed EV που υποστηρίζονται από την Huawei ανακοίνωσαν τεράστιες εκπτώσεις για να κερδίσουν μερίδιο αγοράς, προκαλώντας περικοπές τιμών ή κίνητρα σε ολόκληρο τον κλάδο.

Η BYD είναι ήδη ξεκάθαρα η κορυφαία εταιρεία στα BEV στην Κίνα. Στην πραγματικότητα, η BYD είναι η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας αυτή την περίοδο. Ήταν η 10η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο το πρώτο εξάμηνο του 2023.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green