Παρά τις δελεαστικές φοροελαφρύνσεις αξίας χιλιάδων δολαρίων η ζήτηση των καταναλωτών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα απλά δεν συμβαδίζει με το ρυθμό παραγωγής. Για να τονώσουν τη ζήτηση, οι αυτοκινητοβιομηχανίες, έχουν μειώσει τις τιμές προσφέροντας παράλληλα γενναιόδωρους όρους χρηματοδότησης ή εκπτώσεις τους τελευταίους μήνες.
Αυτοκίνητο: Με ηλεκτροκινητήρα τα μισά οχήματα που πωλούνται στην ΕΕ
Η Tesla – η μόνη αυτοκινητοβιομηχανία με κερδοφόρες δραστηριότητες EV – μείωσε τις τιμές ορισμένων μοντέλων και εκδόσεών της περισσότερο από 20% μόνο τον τελευταίο χρόνο.
Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η μέση τιμή ενός μεταχειρισμένου EV ήταν κατά 33,7% φθηνότερη τον Οκτώβριο του 2023 σε σύγκριση με τον Οκτώβριο του 2022, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της iSeeCars.
Η τάση αυτή αναμένεται να συνεχιστεί, επίσης, με «περισσότερα κίνητρα, περισσότερες εκπτώσεις» το 2024, σύμφωνα με πρόβλεψη της Cox Automotive.
Γιατί οι άνθρωποι δεν αγοράζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα;
Στην πραγματικότητα, το μερίδιο των οχημάτων που είναι ηλεκτρικά ή υβριδικά έχει αυξηθεί από 9% το 2021 σε 16% το 2023, σύμφωνα με στοιχεία της Wards Intelligence. H κυβέρνηση Μπάιντεν εισάγει κανόνες που έως και τα δύο τρίτα όλων των οχημάτων που πωλούνται στις ΗΠΑ θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά
Το πρόβλημα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες είναι ότι «η διαθεσιμότητα των προϊόντων έχει αυξηθεί εκθετικά, ενώ η αποδοχή των καταναλωτών έχει αυξηθεί με γραμμικό τρόπο», σύμφωνα με ανάλυση της Cox Automotive που δημοσιεύθηκε τον Οκτώβριο.
Καθώς η κυβέρνηση Μπάιντεν προτείνει κανόνες για τις εκπομπές ρύπων που θα διασφαλίζουν ότι έως και τα δύο τρίτα όλων των οχημάτων που πωλούνται στις ΗΠΑ θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά έως το 2032, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν αυξήσει την παραγωγή. Γι’ αυτό και ο αριθμός των προϊόντων EV αναμένεται να διπλασιαστεί μέχρι το 2027, σύμφωνα με την Cox Automotive.
Τα αποθέματα έχουν ήδη αρχίσει να συσσωρεύονται. Ο μέσος αριθμός των απούλητων EVs έχει αυξηθεί στο διπλάσιο απ’ ότι πριν ένα χρόνο. Ταυτόχρονα όμως, οι καταναλωτές δείχνουν απροθυμία να αλλάξουν τα οχήματα που κινούνται με φυσικό αέριο με πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Ο κυριότερος λόγος είναι το κόστος, καθώς τα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα τείνουν να είναι ακριβότερα από τα κανονικά οχήματα.
Σχεδόν οι μισοί καταναλωτές λένε ότι το κόστος των ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων είναι πολύ υψηλό, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που δημοσίευσε η S&P Global Mobility. Ακολουθούν οι ανησυχίες σχετικά με τη διαθεσιμότητα των σταθμών φόρτισης.
Τι νέο υπάρχει σχετικά με τις φορολογικές πιστώσεις το 2024;
Από την 1η Ιανουαρίου, οι αγοραστές αυτοκινήτων στις ΗΠΑ θα μπορούν να διεκδικήσουν μια άμεση φορολογική πίστωση αξίας έως και 7.500 δολαρίων από την αρχική τιμή ενός επιλέξιμου EV ή plug-in υβριδικού αυτοκινήτου στην αντιπροσωπεία, αντί να περιμένουν μήνες για να διεκδικήσουν την έκπτωση μέσω των φορολογικών δηλώσεών τους.
Ομοίως, οι αγοραστές μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων και υβριδικών οχημάτων plug-in θα δικαιούνται φορολογική πίστωση στο σημείο πώλησης. Η πίστωση ανέρχεται στο 30% της τιμής του οχήματος, με ανώτατο όριο τα 4.000 δολάρια.
Η τιμή πολλών ηλεκτρικών οχημάτων θα είναι στο ίδιο επίπεδο με παρόμοια οχήματα που κινούνται με φυσικό αέριο το 2024
Επιπλέον, σχεδόν οι μισές πολιτείες των ΗΠΑ προσφέρουν πρόσθετες φορολογικές πιστώσεις αξίας έως και 7.500 δολαρίων, σύμφωνα με το Tax Foundation.
Αυτές οι πιστώσεις, σε συνδυασμό με τις υφιστάμενες εκπτώσεις και τις γενναιόδωρες συμφωνίες χρηματοδότησης θα εξασφαλίσουν ότι η τιμή πολλών ηλεκτρικών οχημάτων θα είναι στο ίδιο επίπεδο με παρόμοια οχήματα που κινούνται με φυσικό αέριο το 2024.
«Τα νεότερα προϊόντα και οι υψηλότερες εκπτώσεις έχουν μειώσει τις μέσες τιμές των EV, πριν ακόμα ανακοινωθούν πιθανά φορολογικά κίνητρα», αναφέρει η Stephanie Valdez-Streaty, διευθύντρια στρατηγικού σχεδιασμού της Cox Automotive δείχνοντας το δρόμο που θα ακολουθήσουν οι ΗΠΑ, ανοίγοντας το δρόμο για ανάλογες τιμολογιακές πολιτικές και σε άλλη μέρη του πλανήτη.
Πηγή:in.gr
Latest News
Εκτίναξη 20% της μετοχής της κινεζικής Nio - Διπλασίασε τις παραδόσεις EV
Η Nio ανακοίνωσε ότι παρέδωσε 15.620 οχήματα τον Απρίλιο, σημειώνοντας αύξηση 134,6% σε ετήσια βάση
Λεωφορεία με υδρογόνο και αμαξοστάσια με φωτοβολταϊκά - Το «πράσινο» λίφτινγκ
Υδρογονοκίνηση, βιωσιμότητα και ηλεκτροκίνηση δείχνουν το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών στην Αττική
Νέα συνεργασία Nissan - Acciona στον τομέα της μικροκινητικότητας
Η Nissan θα έχει δικαιώματα διανομής για τη σειρά προϊόντων Silence, όπως τα διθέσια Silence S04 και οι ηλεκτρικές μοτοσικλέτες
«Πετάει» η μετοχή της Tesla - H εξέλιξη στην Κίνα που την εκτίναξε στο +15%
Η «χαρμόσυνη» είδηση από την Κίνα και την απόφαση των τοπικών αρχών σχετικά με τους περιορισμούς στα οχήματά της
Τι σχεδιάζει πάλι ο ιδιόρρυθμος κύριος Μασκ
Ο Ίλον Μασκ επιδιώκει να κατευνάσει την αγορά μετά από πτώση 40% των μετοχών
Έγραψε ρεκόρ η Xiaomi με την παράδοση του SU7 - Πόσες παραγγελίες έχει «κλειδώσει»
Η Xiaomi στοχεύει σε περισσότερες από 100.000 παραδόσεις για το SU7 της εντός του 2024
Ποιες είναι οι παγκόσμιες φιλοδοξίες της κινεζικής BYD
Τα παγκόσμια σχέδια της εταιρείας κυμαίνονται από ηλιακές μονάδες και ηλεκτρικά λεωφορεία, φορτηγά και τρένα έως πολύπλοκα συστήματα μεταφορών. Αλλά μήπως προσπαθεί να κάνει πάρα πολλά;
Πώς ο απρόβλεπτος Μασκ βυθίζει την Tesla στο χάος
Χιλιάδες απολύσεις, μια πτωτική πορεία πωλήσεων και αποτίμησης και η απόσυσρση προγράμματος φτηνού EV κλονίζουν εταιρεία και μετόχους
Η ηλεκτροκίνηση της Ευρώπης μένει από... ρεύμα
Το ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο εξηγεί γιατί η ΕΕ χάνει τον στόχο της απανθρακοποίησης έως το 2035
Ανησυχία αρχών για τον «αυτόματο πιλότο» στα Τesla - Τι δείχνει η ανάκληση 2 εκατ. οχημάτων
H NHTSA ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε έρευνα μετά από την καταγραφή νέων συμβάντων σύγκρουσης οχημάτων Tesla