
Κάθε ετικέτα κρασιού έχει τον δικό της στόχο μάρκετινγκ. Ένα προφανές γεγονός που αξίζει να θυμούνται οι επαγγελματίες όταν θα μπουν στον πειρασμό να εκσυγχρονίσουν υπερβολικά τις συσκευασίες τους για να προσελκύσουν νέους καταναλωτές, οι οποίοι δεν ζητούν τόσα πολλά.
Αllegro… ma non troppo! Σύγχρονες, εκλεπτυσμένες και παράξενες ετικέτες, αλλά όχι για όλους τους στόχους και τις περιστάσεις κατανάλωσης, επισημαίνει η ΚΕΟΣΟΕ σε σχετική ανάρτησή της. Αυτό είναι ένα από τα μαθήματα της έρευνας που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά από την Opinion Way για τους Vignerons Indépendants (Ανεξάρτητους Οινοποιούς) στις 8 και 9 Νοεμβρίου 2023 σε δείγμα 1.007 ατόμων, αντιπροσωπευτικών του γαλλικού πληθυσμού ηλικίας 18 ετών και άνω (με μέθοδο ποσόστωσης).
Κρασί: Λευκό, ροζέ ή κόκκινο; Η μάχη των… χρωμάτων
Μεταξύ 18 και 35 ετών, το 63% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι εκτιμά τις ετικέτες που ξεφεύγουν από τους κώδικες του κρασιού μέσω των σχεδίων και των λογοπαίγνιων τους. Αλλά αυτή η ελκυστικότητα για φαντεζί οινοποιήσεις περιορίζεται σε εορταστικά ποτά και κρασιά με φίλους.

«Σε αντίθεση με τις προκατασκευασμένες ιδέες που μας οδηγούν να υποθέσουμε ότι η ετικέτα πρέπει να απελευθερωθεί εντελώς από την παράδοση για να προσελκύσει νέο-καταναλωτές και νέους, η έρευνα δείχνει ότι εάν αυτή η νέα γενιά (1 νέος στους 2) αποδεχτεί νέους κώδικες, τους περιορίζει στην κατανάλωση μεταξύ φίλων (42%) και σε κρασιά κάτω των 10 ευρώ (31%)» αναφέρει η έρευνα, προσθέτοντας ότι «μετά την ηλικία των 35 ετών, μόνο το 9% σχεδιάζει να αγοράσει ένα κρασί άνω των 20 ευρώ με πρωτότυπη ετικέτα» και ότι «πάνω από το 80% των άνω των 65 προτιμούν την παράδοση» στις ετικέτες. Συνολικά, το 85% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι «οι λιτές ετικέτες είναι πιο ενθαρρυντικές για αγορά, πολύ πιο μπροστά από τις υπερβολικές ετικέτες (12%)».
Η σημασία της αισθητικής
Ευαίσθητοι στις εικονοκλαστικές ετικέτες, οι οποίες μπορούν να βρεθούν συχνά στη γκάμα στις μπίρες craft, οι νέοι και περιστασιακοί καταναλωτές προσαρμόζουν τις αγορές τους στις θεσμοθετημένες ετικέτες για τις ανάγκες ενός οικογενειακού γεύματος ή πιο επίσημων στιγμών από ένα απεριτίφ με φίλους.
Πρέπει να πούμε ότι όλες οι ηλικίες δίνουν σημασία στις ετικέτες (64%) και τις θεωρούν έναυσμα για αγορές (69%). Γνωρίζοντας ότι «η αναφορά στο κτήμα (75%) και στον οινοποιό (47%) παραμένει ουσιαστική» η έρευνα αναδεικνύει και το εξής: οι τακτικοί καταναλωτές είναι πιο προσεκτικοί στην εμφάνιση του μπουκαλιού (77%) από τους περιστασιακούς καταναλωτές (72%) και τους μη καταναλωτές (52%), αναδεικνύοντας ότι η σημασία της αισθητικής ισχύει ακόμη για τους γνώστες.


Latest News

Καμπανάκι από τους εξαγωγείς για ανεπάρκεις ελέγχους στη διακίνηση φρούτων και λαχανικών
Aδυναμία να εντοπιστούν οι ποσότητες με τα ατυποποίητα φρούτα και λαχανικά καταλογίζουν στις αρμόδιες υπηρεσίες οι εξαγωγείς

Πώς θα δηλώσετε την παραγόμενη ποσότητα μελιού – Τα ποσά για τα Μικρά Νησιά του Αιγαίου
Η καταχώρηση – δήλωση στο Εθνικό Ηλεκτρονικό Μελισσοκομικό Μητρώο είναι υποχρεωτική τουλάχιστον δύο φορές το χρόνο

Σε πιλοτική φάση το πρόγραμμα «Ισοζύγιο άνθρακα» στην ελιά - Τι περιλαμβάνει το έργο
Το Διεθνές Συμβούλιο Ελαιολάδου έχει ανοίξει την εγγραφή για τους παραγωγούς ελιάς και τους φορείς του ελαιοκομικού τομέα

Σταθεροποιείται η παραγωγή κρασιού του 2025 στο νότιο ημισφαίριο
Οι προβλέψεις για το κρασί βασίζονται σε πρώιμες εκτιμήσεις για τη συγκομιδή σταφυλιών, η οποία συνεχίζεται ακόμη σε ορισμένες περιοχές

Καμπανάκι Διεπαγγελματικής για το βαμβάκι – Τι θα φέρει η «πράσινη» οδηγία της ΕΕ
Παρέμβαση της Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Βάμβακος για τις πιθανές επιπτώσεις που μπορεί να προκαλέσει στο βαμβάκι οδηγία της ΕΕ

Πώς θα βελτιωθεί η διαδικασία για τις δηλώσεις ΟΣΔΕ 2025 - Παρέμβαση ΕΘΕΑΣ
Επτά βελτιωτικές προτάσεις για έγκαιρη, ομαλή και προσιτή υποβολή των δηλώσεων ΟΣΔΕ 2025 καταθέτει η ΕΘΕΑΣ - Αίτημα άμεσης συνάντησης

Πότε ξεκινά η υποβολή δηλώσεων για την αναδιάρθρωση αμπελώνων – Οι ενισχύσεις
Ποιες δράσεις περιλαμβάνονται στην παρέμβαση για την αναδιάρθρωση και μετατροπή στο αμπέλι - Ηλεκτρονικά οι αιτήσεις

Σταμενίτης: Σε εξέλιξη οι αναγγελίες ζημιών από τον ΕΛΓΑ για τον παγετό
«Έχουμε σχέδιο για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης», είπε ο Διονύσης Σταμενίτης από το Αμύνταιο και την Πτολεμαΐδα

Η ακτινογραφία του αμπελοοινικού τομέα το 2024 – Τι δείχνουν τα στοιχεία
Η παγκόσμια παραγωγή κρασιού το 2024, σύμφωνα με τον OIV, υπολογίζεται σε 226 εκατομμύρια εκατόλιτρα, η χαμηλότερη των τελευταίων 60 ετών

Ξεκινά το νέο πρόγραμμα μεταποίησης - Επενδύσεις από 400.001 έως 5 εκατ. ευρώ
Με αρχικό προϋπολογισμό 135 εκατ. ευρώ ξεκινά το πρόγραμμα μεταποίησης, εμπορίας και ανάπτυξης γεωργικών προϊόντων του ΣΣ ΚΑΠ