Χωρίς συμμετοχή των περισσότερων ευρωπαϊκών εταιρειών αυτοκινήτου θα διεξαχθεί η Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης 2024 από τις 26 Φεβρουαρίου έως τις 3 Μαρτίου.
Η εξέλιξη αυτή ήρθε ως αποτέλεσμα του υψηλού κόστους συμμετοχής και δημιουργίας των πολυτελών περίπτερων.
Δεν συμμετέχουν οι μάρκες: Volkswagen, Peugeot, Citroen, DS, Opel, Jeep, Alfa Romeo, Fiat, BMW, Mercedes-Benz, Porsche, Audi, Hyundai, Volvo, Nissan, Aston Martin, Jaguar Land Rover κ.α.
Ανάμεσα στις κινέζικες εταιρείες που συμμετέχουν στη φετινή έκθεση είναι η BYD και η MG Motor.
Στην έκθεση που έγινε το 2019, η παρουσία των κινεζικών εταιρειών ήταν αμελητέα, αλλά έκτοτε οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας λανσάρουν συνεχώς καινούργια αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EV) στην Ευρώπη με μεγαλύτερη αυτονομία και προηγμένα χαρακτηριστικά λογισμικού. Ασκούν πίεση στους Ευρωπαίους και Ασιάτες ανταγωνιστές τους που προσπαθούν να αναπτύξουν ανταγωνιστικές προτάσεις, ξοδεύοντας μεγάλους οικονομικούς πόρους.
Κινεζική «επίθεση»
Η κινεζική επίθεση στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων έχει επίσης ανησυχήσει τους πολιτικούς και η Ευρωπαϊκή Ένωση ξεκίνησε έρευνα τον Σεπτέμβριο του 2023 για να διαπιστωθεί αν οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες επωφελούνται από κρατικές επιδοτήσεις για να διατηρήσουν τις τιμές των ηλεκτρικών τους οχημάτων σε χαμηλά επίπεδα.
Από τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες οι σημαντικότερες παρουσίες αφορούν την Renault και την Dacia. Η Renault προγραμμάτισε την αποκάλυψη στη Γενεύη του αμιγώς ηλεκτρικού Renault 5 και η Dacia θα κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα της τρίτης γενιάς του SUV Duster.
Η Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης δεν έχει πραγματοποιηθεί από το 2019, λόγω της πανδημίας COVID-19 και των οικονομικών της επιπτώσεων στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.
Η εκδήλωση έχει προγραμματιστεί να επιστρέψει το 2024. Το ραντεβού συνήθως είναι στις αρχές Μαρτίου κάθε έτους στο Palexpo και προσφέρει ένα πρόγραμμα από εκδηλώσεις, παράλληλα με την παρουσίαση νέων μοντέλων αυτοκινήτων. Ο μεγάλος εκθεσιακός χώρος επιτρέπει στους κατασκευαστές να παρουσιάσουν εκατοντάδες νέα μοντέλα και όλες τις τελευταίες τεχνολογίες. Η Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης είναι η μόνη ετήσια ευρωπαϊκή έκθεση αυτοκινήτου που αναγνωρίζεται από τον Διεθνή Οργανισμό Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (OICA).
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Με μείωση επιτοκίων κατά 25 μ.β αποχαιρετά το 2024 η ΕΚΤ
Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα αποφάσισε ως ήταν αναμενόμενο την τέταρτη για το 2024 μείωση των επιτοκίων - Αναθεωρεί προς τα κάτω τις προβλέψεις για την ανάπτυξη
Κίνηση-έκπληξη από την κεντρική τράπεζα της Ελβετίας - Μείωση 50 μ.β. στα επιτόκια
Το βασικό επιτόκιο διαμορφώνεται στο 0,5% - Η Ελβετία ήταν η πρώτη μεγάλη οικονομία που χαλάρωσε τη νομισματική της πολιτική
Αύξηση των αμυντικών δαπανών στο 3% του ΑΕΠ - Τι συζητούν οι Ευρωπαίοι
Αυξημένες στρατιωτικές δαπάνες θα μπορούσαν να συμφωνηθούν στη σύνοδο κορυφής του NATO, το 2025, εντείνοντας την πίεση στους εθνικούς προϋπολογισμούς
Τι θα αποφασίσει το ιερατείο της ΕΚΤ για τα επιτόκια - Πού ποντάρουν οι αγορές
Οι αγορές σταθμίζουν τα δεδομένα που έχουν στο τραπέζι οι αξιωματούχοι της ΕΚΤ και εκτιμούν πώς θα κινηθεί
Λίβανος: Πρώτη παράδοση κατεχομένου εδάφους από το Ισραήλ
Αμερικανός στρατηγός βρίσκεται στον Λίβανο για να επιβλέψει την παράδοση
Η μεγάλη αποτυχία του στοιχήματος των Shell και BP στην ηλεκτρική ενέργεια
Η ηλεκτρική ενέργεια ήταν το επόμενο μεγάλο στοίχημα για πολλές εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου, όμως γύρισε μπούμερανγκ
Ποιες είναι προτεραιότητες Τραμπ για τις πρώτες 100 ημέρες
Οι πέντε κορυφαίες προτεραιότητές του Ντόναλντ Τραμπ για τις πρώτες 100 ημέρες στο Οβάλ γραφείο
Ο Τραμπ δίνει «γη και ύδωρ» κινήτρων για να φέρει μεγάλες επενδύσεις πίσω στις ΗΠΑ
Ο Τραμπ αποσκοπεί σε μια κοσμογονία εγχώριων επενδύσεων στις ΗΠΑ - Η πρόταση για διευκολύνσεις στις επενδύσεις άνω του 1 δισ.
Η Ινδία κατασκευάζει το δικό της «Χόνγκ Κονγκ» - Το φαραωνικό project των 9 δισ.
Ανησυχία ότι το σχέδιο θα εξαλείψει μερικές από τις απομονωμένες φυλές που ζουν στα νησιά του αρχιπελάγους Νικομπάρ - Τι λέει η Ινδία
Από ένα KFC στην αυτοκρατορία των 3 δισ. - Ποιος είναι ο Αυστραλός επιχειρηματίας Τζακ Κάουιν
Σήμερα, ο Τζακ Κάουιν κατέχει το 98% της εταιρείας του, ενώ το υπόλοιπο 2% ανήκει σε ορισμένους από τους αρχικούς επενδυτές και μετόχους του