Αναδιάταξη του παγκόσμιου δικτύου παροχής προμηθειών και ανεφοδιασμού πλοίων φέρνει η εκτροπή της θαλάσσιας κυκλοφορίας από την Ερυθρά Θάλασσα προς τον περίπλου της Αφρικής, μέσω του ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας. Η νέα, μακρύτερη διαδρομή δημιουργεί ανάγκες για νέους σταθμούς πετρέλευσης αλλά και για πλήρωση των δεξαμενών των πλοίων με μεγαλύτερες ποσότητες καυσίμων, προκειμένου να μπορέσουν να ανταποκριθούν σε τυχόν απρόβλεπτα συμβάντα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
Moody’s: Γιατί δεν βλέπει νέο κύμα πληθωρισμού
Λιμάνια της Αφρικής από τη Ναμίμπια ως τον Μαυρίκιο «ξυπνούν» από τον λήθαργο δεκαετιών, βλέποντας την κίνηση να εκτοξεύεται μέσα σε λίγες εβδομάδες λόγω της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα. Μάλιστα, όπως μετέδιδε στις 18 Ιανουαρίου το Bloomberg, το λιμάνι Walvis Bay της Ναμίμπια και το Port Louis στον Μαυρίκιο έχουν ήδη αναρριχηθεί στις κορυφαίες επιλογές για ανεφοδιασμό – αν και ναυτιλιακοί κολοσσοί όπως η Maersk προτιμούν να αποφεύγουν τις ενδιάμεσες στάσεις. Για κατακόρυφη αύξηση της ζήτησης καυσίμων στην Ανατολική, τη Δυτική και τη Νότια Αφρική κάνει λόγο και η Trafigura.
Αύξηση της ζήτησης για καύσιμα όμως καταγράφεται και στα λιμάνια από τα οποία αναχωρούν ή τα οποία αποτελούν τελικό προορισμό των πλοίων που ταξιδεύουν μεταξύ Ευρώπης και Ασίας, όπως το Ρότερνταμ και η Σιγκαπούρη. Και αυτό γιατί οι ναυτιλιακές εταιρείες επιλέγουν να φορτώσουν μεγαλύτερες ποσότητες καυσίμων για την περίπτωση που κάποια διαταραχή παρατείνει απρόσμενα τη διάρκεια του ταξιδιού. Προκειμένου να αντιμετωπίσουν την αναμενόμενη εκτίναξη της ζήτησης μάλιστα, η Σιγκαπούρη και το Ρότερνταμ αναμένεται να προχωρήσουν άμεσα σε αύξηση των ποσοτήτων που προμηθεύονται. Αύξηση της ζήτησης αναμένεται να καταγραφεί και στα λιμάνια της Δυτικής Μεσογείου που – σε αντίθεση με την Ανατολική Μεσόγειο – βρίσκονται στη νέα διαδρομή των πλοίων από την Ασία προς την Ευρώπη.
«Άνοιξη» στη Νότια Αφρική
Στη Νότια Αφρική οι πωλήσεις ναυτιλιακών καυσίμων έχουν εκτοξευθεί σε Κέιπ Τάουν και Ντέρμπαν, με το κόστος των καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο να αυξάνεται κατά 15% σε σχέση με τα μέσα Νοεμβρίου. Σύμφωνα με τον τοπικό οικονομικό ενημερωτικό ιστότοπο moneyweb.co.za, που επικαλείται στοιχεία από την Εθνική Αρχή Λιμένων της χώρας, τις τελευταίες εβδομάδες ο αριθμός των πλοίων που προσέγγισαν τις δύο παραθαλάσσιες πόλεις για υπηρεσίες ανεφοδιασμού έχει αυξηθεί κατακόρυφα.
Εταιρείες παροχής υπηρεσιών προς πλοία στη Νοτιοαφρικανική Δημοκρατία προσδοκούν ότι η ζήτηση θα εκτοξευθεί τους επόμενους μήνες, καθώς δεν υπάρχει κανένα σημάδι εξομάλυνσης της κρίσης στη Μέση Ανατολή και, κατ’ επέκταση, στην Ερυθρά Θάλασσα. Ως εκ τούτου ολοένα περισσότερα πλοία θα κινούνται προς την Ευρώπη μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, πραγματοποιώντας ενδεχομένως στάση για πετρέλευση και ανεφοδιασμό στα λιμάνια της αφρικανικής χώρας.
Θα ανταποκριθούν οι υποδομές;
Μάλιστα η αναμενόμενη αύξηση της ζήτησης προβληματίζει τις εμπλεκόμενες επιχειρήσεις και αρχές της χώρας, καθώς υπάρχουν αμφιβολίες για το κατά πόσο οι υποδομές της Νότιας Αφρικής θα μπορέσουν να ανταποκριθούν αν η προσέλευση πλοίων αυξηθεί κατακόρυφα. Και αυτό γιατί δύο διυλιστήρια πετρελαίου που παρήγαγαν και αποθήκευαν ναυτιλιακά καύσιμα έκλεισαν εντός της τελευταίας διετίας, με αποτέλεσμα η χώρα να εξαρτάται πλέον από την εισαγωγή καυσίμων. Την εικόνα δυσχεραίνει η αναστολή, εντός του 2023, των υπηρεσιών υπεράκτιας πετρέλευσης στον κόλπο Αλγκόα της Νότιας Αφρικής, όπου βρίσκεται η πόλη – λιμάνι Πορτ Ελίζαμπεθ, λόγω μη συμμόρφωσης των εταιρειών που δραστηριοποιούνταν στην περιοχή με την εργατική νομοθεσία της Νοτιοαφρικανικής Δημοκρατίας.
«Ο υπεράκτιος ανεφοδιασμός με καύσιμα γίνεται όλο και πιο συνηθισμένος σε όλο τον κόσμο, καθώς είναι πιο αποδοτικός από πλευράς κόστους και χρόνου για τις ναυτιλιακές εταιρείες» σημειώνει στο moneyweb ο Ντουράντ Ναϊντού, πρόεδρος του Ινστιτούτου Ορκωτών Ναυλομεσιτών της Νότιας Αφρικής, καλώντας τις αρχές να δημιουργήσουν «περισσότερες υπηρεσίες πετρέλευσης για να καλύψουμε τη ζήτηση που είναι πιθανό να αντιμετωπίσουμε τους επόμενους μήνες». «Ευτυχώς, οι υπηρεσίες αυτές παρέχονται από φορτηγίδες ή μικρά δεξαμενόπλοια, οπότε θα μπορούσαν να δημιουργηθούν μέσα σε λίγες εβδομάδες», σημειώνει.
Latest News
Η Ιταλία πιέζει την G7 για ημερομηνία σταδιακής κατάργησης του άνθρακα
Η Ιταλία, η οποία ηγείται της εκ περιτροπής προεδρίας της G7 φέτος, σχεδιάζει επί του παρόντος να απενεργοποιήσει τους σταθμούς παραγωγής ενέργειας από άνθρακα έως το 2025
Γιατι προσφεύγει κατά της κυβέρνησης των ΗΠΑ η Google;
Η κυβέρνηση των ΗΠΑ , που κατέθεσε την αγωγή τον Ιανουάριο του 2023, κατηγορεί την εταιρεία για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης στον τομέα της ψηφιακής διαφήμισης
Ανησυχία για την επιβράδυνση των βιομηχανικών κερδών στην Κίνα
Ο ρυθμός αύξησης των βιομηχανικών κερδών στην Κίνα το πρώτο τρίμηνο προκαλεί αμφιβολίες για την οικονομική ανάκαμψη
Η γερμανική οικονομία διέψευσε την Bundesbank - Ανακάμπτει μετά από 2 χρόνια στον πάγο
Η αντιστροφή του αρνητικού κλίματος στη λεγόμενη ατμομηχανή της Ευρώπης κερδίζει δυναμική σε τομείς υπηρεσιών
Ο υψηλός πληθωρισμός «περιορίζει» την Fed - Τι θα κάνει με τα επιτόκια
Η οικονομία έχει καταφέρει να αποφύγει την ευρύτερη ζημιά από το πρόβλημα του πληθωρισμού, αν και υπάρχουν κάποιες αξιοσημείωτες ρωγμές
Σκληρό πόκερ για την Gen Z - Η Adidas κοντράρει στα... ίσια τη Nike
Η ανάπτυξη της Adidas ξεπερνάει αυτήν της Nike για πρώτη φορά μετά από πέντε χρόνια το 2024
Τι πάει λάθος με τον ΦΠΑ της Βρετανίας;
Οι φτωχοί τείνουν να δαπανούν περισσότερο από το εισόδημά τους από ό,τι οι πλούσιοι, καθιστώντας τον ΦΠΑ εγγενώς οπισθοδρομικό
Η συνταγή που θα σας... κρατήσει πλούσιους για πάντα
Το να ζείτε λιτά είναι μια κακή στρατηγική για να γίνετε πλούσιοι επισημαίνει στο Business Insider ο χρηματιστής Eric Roberge
Σπάνια συλλογή νομισμάτων στο σφυρί - Πόσο αξίζει
Δανοί κληρονόμοι θα πουλήσουν μια σπάνια συλλογή νομισμάτων 72 εκατομμυρίων δολαρίων μετά από 100 χρόνια
Γαλλική βοήθεια στην ηλεκτρική σύνδεση του Μαρόκου με τη Δυτική Σαχάρα
Η Γαλλία είναι ο μεγαλύτερος ξένος επενδυτής στο Μαρόκο - Στη χώρα υπάρχουν εργοστάσια των Renault (αυτοκίνητα) και Safran (αεροδιαστημική).