
Τρένα στη Γερμανία: Ο ορισμός της ακρίβειας δευτερολέπτου. Σε αναχώρηση και άφιξη. Παλιά! Δεν είναι αστείο. Καθυστερήσεις, ακυρώσεις και χαμένες ανταποκρίσεις. Το γερμανικό σιδηροδρομικό δίκτυο δεν είναι πια αυτό που ήταν. Γιατί όμως καταρρέει ένας από τους μεγαλύτερους μύθους της μεταπολεμικής Ευρώπης; Οι ειδικοί λένε ότι το σιδηροδρομικό δίκτυο μιας χώρας που προηγουμένως ήταν γνωστή για την αποτελεσματικότητά του έχει υποβαθμιστεί σημαντικά από δεκαετίες ελάχιστων επενδύσεων.
Σχεδόν τα μισά από τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων έφτασαν με καθυστέρηση τον περασμένο Νοέμβριο! Μάλιστα, μια φράση που έχουν συνηθίσει οι Γερμανοί τον τελευταίο καιρό είναι αυτή που ακούγεται στο σύστημα δημοσίων αναγγελιών της πλατφόρμας των σιδηροδρόμων: «Ζητάμε την κατανόησή σας».
Κρίστιαν Λίντνερ: Η Γερμανία δεν είναι ο ασθενής της Ευρώπης, απλά είναι κουρασμένη
Οι περισσότεροι δηλώνουν τη δυσαρέσκειά τους.
Τα μηνύματα απογοήτευσης και οργής πολλαπλασιάζονται. Οταν σχεδιάζεις οποιοδήποτε ταξίδι και μάλιστα αν είναι με σύνδεση σε άλλο σταθμό, είναι πολύ πιθανό να το χάσεις και ξέρεις ότι πρέπει να πας με αρκετές ώρες καθυστέρηση σε οποιοδήποτε ραντεβού στην πόλη προορισμού σου.
Η χώρα της αξιοζήλευτης αποτελεσματικότητας έχει δει τα τελευταία χρόνια πώς η κάποτε θαυμαστή σιδηροδρομική της υπηρεσία, με πλήρη, έγκαιρη και ασφαλή κάλυψη, έχει επιδεινωθεί σε σημείο που, τον περασμένο Νοέμβριο, σχεδόν τα μισά από τα τρένα μεγάλων αποστάσεων έφτασαν με καθυστέρηση.
Τα ετήσια στατιστικά στοιχεία δείχνουν το πρόβλημα. Το 2023 έκλεισε με μόλις 64% ακρίβεια. Δηλαδή, μόνο δύο στα τρία ταξίδια τήρησαν το προγραμματισμένο πρόγραμμά τους. Η Deutsche Bahn, αναγνωρίζει την καταστροφή και την αποδίδει σε μεγάλο βαθμό στα «πολλά έργα επισκευής στις γραμμές».
Η σιδηροδρομική υποδομή έχει μείνει δεκαετίες πίσω. Η Γερμανία προτιμά να επενδύει στους δρόμους και όχι στους σιδηρόδρομους. Ελβετία και Αυστρία έχουν ξεπεράσει χαρακτηριστικά τη Γερμανία.
Τα γερμανικά τρένα έχουν γίνει τροφή για χλευασμό στα κοινωνικά δίκτυα. Οι χρήστες μοιράζονται τις ιστορίες τους για ακυρώσεις, καθυστερήσεις και χαμένες συνδέσεις, μερικές φορές με χλευασμό, άλλες φορές με εκνευρισμό.
Απαρχαιωμένα τα τρένα της Γερμανίας

Η Deutsche Bahn αποκαλεί τη δική της υποδομή «μέτρια»
Κάθε φορά κάτι διαφορετικό.
Εργα στις γραμμές, μηχανικές βλάβες, έλλειψη προσωπικού, κακοκαιρία, καθυστέρηση στο προηγούμενο δρομολόγιο. Οι τιμές όμως παραμένουν υψηλές. Πριν από λίγους μήνες, οι Ελβετοί γείτονές τους παραπονέθηκαν δημόσια ότι η συνεχής καθυστέρηση των γερμανικών τρένων που εισέρχονταν στην επικράτειά τους επηρέαζε το δικό τους δίκτυο.
Η Ελβετία υπερηφανεύεται για το γεγονός ότι οι σιδηρόδρομοί της λειτουργούν σαν ρολόι. Το 2022, με ακρίβεια 92%, αποδείχθηκε ότι οκτώ από τα 10 τρένα που υπέστησαν τις περισσότερες καθυστερήσεις ξεκίνησαν τα δρομολόγιά τους σε γερμανικές πόλεις! Η κυβέρνηση συνασπισμού του σοσιαλδημοκράτη Όλαφ Σολτς γνωρίζει πολύ καλά το πρόβλημα.
Τον περασμένο Σεπτέμβριο ανακοίνωσε σχέδιο για την επιδότηση επιπλέον 24 δισεκατομμυρίων ευρώ στην Deutsche Bahn. Συνολικά, υπολογίζεται ότι οι σιδηρόδρομοι χρειάζονται 88 δισεκατομμύρια ευρώ για να ξαναγίνουν αυτό που κάποτε ήταν και τους θαύμαζε όλη η Ευρώπη, όπως αναφέρουν και παραδέχονται όλα τα γερμανικά ΜΜΕ μετά τα εκτενή ρεπορτάζ ξένων δικτύων.
Η Deutsche Bahn αποκαλεί τη δική της υποδομή «μέτρια» και εκτιμά ότι, μεσοπρόθεσμα, θα ήταν απαραίτητο να αντικατασταθεί περισσότερο από το ένα τέταρτο των σιδηροτροχιών. Το υπουργείο Μεταφορών, στα χέρια των φιλελεύθερων, είναι έτοιμο να το κάνει. Σημαντικοί διάδρομοι θα παραμείνουν τελείως κλειστοί για μήνες για να επισκευαστούν ταυτόχρονα ράγες και σταθμοί. Λίγα χρόνια ακόμη ταλαιπωρίας και καθυστερήσεων περιμένουν λοιπόν τους Γερμανούς. Τα τρένα μεγάλων αποστάσεων θα χρειαστούν αρκετό χρόνο για να ανακτήσουν την ακρίβεια των περασμένων δεκαετιών. Κάποτε έπρεπε να γίνει η αρχή…
Πηγή: in.gr


Latest News

Οι δασμοί στα εισαγόμενα φάρμακα θα αυξήσουν τις τιμές τους στις ΗΠΑ κατά 51 δισ. δολ. ετησίως
Οι ΗΠΑ εισήγαγαν το 2023 φαρμακευτικά προϊόντα συνολικής αξίας 203 δισεκατομμυρίων δολαρίων απο την Ευρώπη

Πρώην υπάλληλος της Adidas διεκδικεί 6,2 εκατ. μετά από καταγγελία για ρατσιστική διάκριση
Η πρώην εργαζόμενη ισχυρίζεται ότι το τμήμα ανθρώπινου δυναμικού της Adidas δεν ασχολήθηκε ουσιαστικά με την καταγγελία της

Δημοσκόπηση Bloomberg: Αυξάνονται οι πιθανότητες για ύφεση στις ΗΠΑ
Τι προβλέπει δημοσκόπηση του Bloomberg για την πορεία της οικονομίας των ΗΠΑ και την πολιτική που ακολουθεί ο αμερικανός πρόεδρος για τους δασμούς

ΔΝΤ για Υποσχάρια Αφρική: Αντοχή στην παγκόσμια αστάθεια με αύξηση εσόδων
Κατά το ΔΝΤ, 11 από τις 20 ταχύτερα αναπτυσσόμενες οικονομίες στον κόσμο θα βρίσκονται στην υποσαχάρια Αφρική

Απογειώθηκαν στα 7,25 δισ. ευρώ τα έσοδα τριμήνου της Safran
Τα ανεβασμένα έσοδα της Safran επηρεάστηκαν απο τις πωλήσεις σε ανταλλακτικά κινητήρων και τις υπηρεσίες

Τραμπ: Εκτελεστικό Διάταγμα για Εξόρυξη Βαθέων Υδάτων από τις ΗΠΑ
Η κυβέρνηση Τραμπ κινείται προς την παράκαμψη του οργάνου του ΟΗΕ που διέπει τον πυθμένα του ωκεανού και την εξόρυξη ορυκτών και μετάλλων σε διεθνή ύδατα

Ο Μιλέι χλευάζει τους οικονομολόγους καθώς το πέσο αψηφά τις προβλέψεις για απότομη πτώση
Το πέσο βρίσκεται πολύ πάνω από το κατώτερο όριο μετά τη μερική διακύμανση, αλλά παραμένει ασταθές

Εθνική Τράπεζα Ελβετίας: Όχι στο bitcoin ως συναλλαγματικό απόθεμα
Τι είπε για το Bitcoin ο διοικητής της Εθνικής Τράπεζας της Ελβετίας

Τραμπ: Ποια είναι ερώτηση που κάνει συχνά στον Όρμπαν
Ο Ούγγρος πρόεδρος Βίκτορ Όρμπαν δήλωσε ότι ο Πρόεδρος των ΗΠΑ τον καλεί τακτικά για να τον ρωτήσει πότε θα αποχωρήσει η Ουγγαρία από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Αναβρασμός με τους δασμούς Τραμπ - Μπορούν οι αναδυόμενες ασιατικές αγορές να βγουν κερδισμένες;
Οι αναδυόμενες αγορές βρίσκονται ανάμεσα στις ΗΠΑ και στην Κίνα - Πώς θα ισορροπήσουν στον εμπορικό πόλεμο